שיחה:ספורטאים (לפי אלף-בית)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש מקום לדעתי לשנות את הכותרת ספורטאים מפורסמים ל ספורטאיםאו עדיף אפילו ספורטאי מאחר שככה יחפש אותם המשתמש בתוך עמוד זה יש לתת את הרשימה. מפורסמים הוא שם תואר סובייקטיבי מאוד וברור שלא כול הספורטאים שם יהיו מפורסמים השם אפילו מטעה.

הנושא נדון כבר בעבר, והסיכום, כפי שהוא מופיע בויקיפדיה:איך לתת שם למאמר אומר להעדיף ספורטאים, כפי שאתה מציע. יש הבדל בין הערך ספורטאי לערך ספורטאים. "ספורטאי" מתאר את האיש העוסק בספורט: אופן הכשרתו, תחומי עיסוקו וכו'. "ספורטאים" הוא רשימה של ספורטאים מפורסמים. המחשה להבדל זה בין יחיד לרבים ראה בערכים שפת תכנות ושפות תכנות. דוד שי 10:31, 3 דצמ' 2003 (UTC)

מדוע המיון הוא לפי שמות פרטיים?[עריכת קוד מקור]

ספורטאים מוכרים בד"כ לפי שם משפחתם, כמו מרדונה, בקהאם, קפבלנקה, זאטופק, מנסדורף. המיון הנוכחי מאד לא נוח. יש דילמה איפה לשים את קארים עבדול ג'אבאר, והאם לכתוב ג'וליוס אירווינג או "דוקטור ג'יי", אבל בגדול המיון צריך להיות לפי שם משפחה, לא?

המיון צריך להיות לפי שמות משפחה. ברגע שהכינוי הוא היותר מפורסם, אז לפי הכינוי. גילגמש 09:59, 28 נוב' 2004 (UTC)
כמובן שאתם צודקים בקשר למיון, אך חבל להשקיע זמן במיון רשימה זו, כי יש להחליפה בקטגוריה Category:ספורטאים, כלומר להעביר אל הקטגוריה את כל הקישורים האדומים שברשימה, להחליף כל הפניה אל הרשימה להפניה לקטגוריה, ולמחוק את הרשימה. דוד שי 10:18, 28 נוב' 2004 (UTC)
לא הוחלט להשאיר את הרשימות? גילגמש 10:19, 28 נוב' 2004 (UTC)
הוחלט להשאיר רשימות שיש בהן ערך מוסף כלשהו, או שאין קטגוריה שמחליפה אותן. אין כל טעם ברשימה שממוינת בסדר אלפביתי ומכילה רק שמות של ערכים (כמו הרשימה שלפנינו), משום שאת זה הקטגוריה עושה טוב יותר. גם אין להיחפז במחיקת רשימה מיותרת - יש לעשות זאת בזהירות, לפי השלבים שתיארתי. ראה גם: ויקיפדיה:ניווט. דוד שי 10:34, 28 נוב' 2004 (UTC)

אם כך, לא הבנתי משהו מרכזי. אם דינן של הרשימות להעלם, למה שלא נתחיל להעבירן כבר עכשיו לקט'? במקרה זה, רב הרשימות צריכות להעלם. גילגמש 10:38, 28 נוב' 2004 (UTC)

ייתכן שלא שמת לב, אך בזמן האחרון אני אכן מעביר רשימות לקטגוריות (שלשום עשיתי זאת לרשימה ממציאים). כפי שאמרתי, יש לעשות זאת בזהירות רבה, כדי שלא לגרום לאובדן מידע ולקישורים פגומים, ולא למחוק רשימות שיש בהן ערך מוסף כלשהו (ראה גשרים כדוגמה לרשימה עם ערך מוסף, ולכן היא קיימת בצד הקטגוריה Category:גשרים). אם יש לך את הסבלנות הדרושה, אתה מוזמן לקחת חלק במלאכה. דוד שי 11:03, 28 נוב' 2004 (UTC)
אותו הדבר אפשר לעשות לספורטאים - למשל למיין לפי ענפי ספורט ומדינה. אני לא מבין מדוע דין רשימה זו שונה מדין רשימת הגשרים. גילגמש 11:08, 28 נוב' 2004 (UTC)
מיון לפי ענפי ספורט כבר קיים, ראה ספורטאים. מיון לפי מדינות ייתן רשימה אחרת, ואותה לא אציע למחוק. הרשימה שעליה מתקיים הדיון בדף שיחה זה, ממוינת לפי שם בסדר אלפביתי (ראה את שם הרשימה), ולכן אותה יש לבטל, בתהליך המסודר שהצגתי בתחילת דברי. דוד שי 11:13, 28 נוב' 2004 (UTC)
יש טעם בדבריך. אכן יש צורך עז לשנות רשימה זו לפי ענפים ומדינות. לצערי ספורט זה לא התחום שאני מתמצא בו, אז אשאיר את המלאכה לאחרים. אמיין כל רשימה אחרת, שבה אני כן מתמצא. גילגמש 11:22, 28 נוב' 2004 (UTC)