שיחה:קפוארה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 חודשים מאת Eubebo בנושא ההיסטוריה בישראל

בקיצור, חלק כאן מוויקי, חלק ממני וחלק מירחון הרפואה. מה שחסר - עריכה להייפרלינק של מונחים קיימים בוויקי (ושאלה - האם יש דרך למצוא קיום של רשימת ערכים בוויקי?), עוד על פילוסופיה וחשיבה בקפואירה (אם אפשר מישהו שמעמיק להבין), וגם תמונה אחת לפחות (לא שמתי את זו מ-WIKI כי לדעתי היא באסה). מרים(ת) הכפפות (ת)יזכה לאון ופריון. -PROFpipez

תרחיבו.. על תנועות חשיבה וכו'.. בכל מקרה ערך לא רע בכלל

יש להרחיב על הקפואירה בישראל. Yonidebest Ω Talk 09:46, 27 אוגוסט 2005 (UTC)

השנים 1937, 1942 וכו, שייכות למאה ה- 20 ולא למאה ה-19...

Dudutal 07:14, 1 ספטמבר 2005 (UTC)

יש בעייתיות מסויימת במונח "לוחם" מול המונח "שחקן" לכל אורך הערך. מרבית הקבוצות (בארץ) מתייחסות למשתתפים כשחקנים ול-roda כמשחק. אע"פ שהמשחק יכול להיות אלים/מהיר/חזק ולהתפרש כלחימה, נהוג להתייחס אליו כמשהו זוגי הזורם ומתתח בין שני המשתתפים, ומכאן המונח משחק.

לדעתי, התוספות האחרונות לערך (על סוגי הבירימבאו) שייכות בערך בירימבאו (במקור הערך פוצל מכאן בגלל אורך המידע - על אחת כמה וכמה עם התוספת).

גלריית תמונות[עריכת קוד מקור]

אסתי, כל הכבוד לך על התמונות המצויינות!!! עם זאת, אני עדיין מחכה לאחרונות לרדת, מה שרומז שאולי עדיף להפריד בין הערך לתמונות (אם אני לא טועה הן יוצאות ביחד יותר ממגה וחצי). דעתי - להשאיר את מיאלואה קישאדה וארמאדה עם תוספת תיאורית קצרה תחת "בעיטות בסיסיות" או "בסיס" וליצור גלרייה נפרדת. במידה ואין התנגדות אוכל לעשות זאת בעצמי. נרקיסוס 17:43, 22 פברואר 2006 (UTC)

אז זהו שזה התחיל כגלריה נפרדת, ובהמלצת Ladypine זה עבר לתוך הערך. :-/ 19:15, 22 פברואר 2006 (UTC)
אוקיי, זה לא הופך את זה לקדוש, אפשר לעשות הרבה דברים. ההגיון הוא שהתמונות מעמיסות משקל על העמוד, ובתכל'ס הרי אלו לא כל התנועות, כך שבתאוריה אפשר להוסיף עוד הרבה. לכן לדעתי כדאי להפריד (וכמו שכתבתי - להשאיר רק את 3 הבעיטות הבסיסיות). נרקיסוס 09:48, 24 פברואר 2006 (UTC)
יש צדק בדבריך, אבל לפתוח ערך חדש שהוא גלריה בלבד זה קצת בעייתי. אני בודקת אפשרות לגלריה בקומונס, נדמה לי שראיתי אפשרות כזו, אני אבדוק את העניין ואשנה לפי האפשרויות הקיימות. אסתר 10:08, 24 פברואר 2006 (UTC)

מישהו הוסיף בסעיף של הרודה שירים של קפואירה, כתבו את הג'יבריש של איך ששרים אותם בעברית. מחקתי את זה. זה לא מתאים, כמו לכתוב בערך של הביטלס ככה: וון איי פיינד מייסלף אין תאימז אוב טראבל מאזר מרי קומז טו מי...

יש מלא אתרים ברשת המכילים שירים של קפואירה כתובים בפורטוגזית ועם תרגומים לשפות. אם חושבים שויקיפדיה גם צריכה לתת פה דוגמאות אני יכול להביא שירים ותרגומים. אני גם יכול לתת קישור לקובץ שירים שיש לי באתר שלי בו אני כותב את השירים שהמורה שלי מלמד באימונים ואני גם כותב שם תרגום לעברית. --איתי שרמן 01:26, 12 מאי 2006 (IDT)

בהחלט. יש אולי מקום להביא בית אחד משיר מפורסם, אבל בשפת המקור. odedee שיחה‏ 02:35, 12 מאי 2006 (IDT)

slavery[עריכת קוד מקור]

usa stopped rhe slavery around 1860.here it is written that brazil stopped it at 1888,so it is not many years before usa.

You right -it's my mistake. I'll correct it. Danny-w 16:42, 7 יוני 2006 (IDT)

eu acho que seria bem melhor se escrevessemos só em hebraico aqui, que é uma enciclopédia hebraica. para mim também é mais difícil teclar hebraico mas sem comunicação nada adianta. --איתי שרמן 18:46, 7 יוני 2006 (IDT)

ובעברית (בעזרת אחד מהתרגומים החינמיים ברשת מפורטוגזית לאנגלית):
הכותב סבור שיהיה נוח לכולם אם בויקיפדיה העברית יכתבו בעברית, שפה שאותה הוא יודע לקרוא, ולא בשפות אחרות.
אני מסכים איתך. עניתי באנגלית לשאלה שנשאלה באנגלית, מתוך הנחה שהכותב אינו שולט בעברית. אכן יש עדיפות מוחלטת לעברית בויקיפדיה העברית. :-)
Danny-w 19:08, 7 יוני 2006 (IDT)

בעיקר התכוונתי לשואל ולא אליך. גם נראה לי שבשביל לכתוב את השאלה הזו הוא היה צריך קודם לקרוא את המאמר בעברית. --איתי שרמן 14:10, 23 יוני 2006 (IDT)

לא לכולם יש מקלדת או פונטים בעברית, גם אם הם יודעים את השפה. אסתר 15:36, 23 יוני 2006 (IDT)
רגע?! אני הבנתי שבאופן עקרוני משתמשים רק בעברית. זה לא שאני חושב שזה הכרח המציאות (אני אישית מאוד מתקשה להקליד בעברית), אבל אם זה כבר הוחלט ככה אז חשוב שישמר. אולי אפשר לקבוע נוהל עבודה שאם מישהו מקליד בשפה זרה אז תמיד נתרגם את זה. ואם הוא לא מבקש באופן מפורש אז יגיבו תמיד בעברית. --איתי שרמן 18:30, 23 יוני 2006 (IDT)
טוב קודם כל זה דיון למזנון (מדיניות) ולא לפה דווקא, אבל באמת מקובל לתרגם אם זה רלוונטי לכלל ולא משהו נקודתי או שולי (וכמובן לא בערך עצמו). פה זה מאוד נקודתי, הצביעו על טעות, והיא תוקנה. לא צריך להתרגש מזה יותר מדי :) אסתר 00:44, 24 יוני 2006 (IDT)

לגביי העבדות בברזיל. ברזיל היא למעשה המדינה האחרונה אשר עדיין התירה עבדות באופן רשמי. בשל כך, הם מצאו את עצמם שורפים את כל הכתבים והאיזכורים של העבדות וכל הקשור בה (לרבות הקפוארה). לכן היום אין מידע אמין המסתמך על מסמכים כתובים מתקופות שלפני שיחרור העבדות. כל מה שאנו יודעים על תקופה זו (לפני 1888) עבר בעל פה מאב לבן או ממורה לתלמיד. --יונתן גן-מור 19:23, 21 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

ginga[עריכת קוד מקור]

היא הטייה של הפועל gingar שפירושו להתנודד.

משמעות המילה mandinga (הכתובה עם d, ונהגית כך גם - כמו j אנגלית ולא כמו j פורטוגזית) היא כישוף (והשימוש הדרך כלל בהקשר של דת הcandomblê). אין קשר ישיר בין המילים כמו שמישהו כתב בערך ותיקנתי. אם יש השגות נא לדון כאן. --איתי שרמן 16:57, 6 בפברואר 2007 (IST)תגובה

ניסתי לשנות את הטקסט וזה שינה משהו בקוד הדף[עריכת קוד מקור]

בטעות, סליחה. הוספתי לשם הקבוצה ABADA את המילה CAPOEIRA (וכן בעברית) מכיוון שראשי התיבות ABADA מסמלות Associação Brasileira de Apoio e Desenvolvimento da Arte , שמשמעות המשפט הוא האגודה לשימור ושיפור ה.. אלו שתי מילים בלתי נפרדות. אשמח אם תעזרו בתיקון הקוד של העמוד לשורה Associação Brasileira de Apoio e Desenvolvimento da Arte-capoeira ול"אבאדה קפואירה" ול-abada capoeira.

קבוצת קפוארה "איסטילו דה ג'וגו מוזנזה"[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שבכתבה קיימים קישורים לאתרי קפוארה של קבוצות בארץ, לקבוצה שלנו יש גם אתר יפה מאוד שיכול לעשיר ידע בנושאי קפוארה בישראל. כמה מילים על הקבוצה: קבוצת איסטילו דה ג'וגו מוזנזה, היא קבוצה שנוסדה ע"י קונטרה מסטרה קאשי ומסטרה בורגייז והייחודיות שלה זה שילוב בין שתי אסכולות לחימה, מזרחית ומערבית: קפוארה וקראטה. דומיין שלנו: http://www.israel-capoeira.co.il ניתן למצוא במנועי חיפוש דרך שם הקבוצה: "איסטילו דה ג'וגו"

קבוצת מוזנזה[עריכת קוד מקור]

הוקמה על-ידי מאסטרה פאולו שהעביר בהמשך את השליטה על הקבוצה למאסטרה בורגייז

משוב מ-25 בספטמבר 2011[עריכת קוד מקור]

המסטר של הקאפואירה ביזורו 217.132.249.106 16:18, 25 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

פירסומות[עריכת קוד מקור]

למה יש כל הפירסומות האלו ב"קישורים חיצוניים"? אני בעד להוריד את הכל. רנאטו - שיחה 19:41, 19 באפריל 2012 (IDT)תגובה

Bad link, תיקון קישור[עריכת קוד מקור]

The link of "http://www.ninjutsu.co.il/wiki/index.php/Category:Capoeira_techniques" does not point to any relevant data

מועדונים בישראל- הסרת הרשימה[עריכת קוד מקור]

שלום, לפי הנהוג באומנויות לחימה אחרות , לא מפורט רשימה של מועדונים בישראל, שיכולה בקלות להגיע לרצף פרסומות... על כן הסרתי. באם אתם חושבים שטעיתי, נא לדון על זה כאן. בברכה אמא של גולן - שיחה 18:43, 13 במאי 2018 (IDT)תגובה

מיזם: קפואירה[עריכת קוד מקור]

רק לפני מספר ימים יצרתי את הערך מסטרה קמיזה ונודע לי שאין מספיק ערכים של קפואירה בויקי חשבתי לעשות מיזם, אז לפני שאני מעלה את הבקשה לעשות מיזם... אני רוצה לדעת: מי מעוניין במיזם שכזה? Bilbomatan - שיחה 11:35, 8 ביולי 2018 (IDT)תגובה

הוספתי את הערכים של מסטרה בורגייס ומסטרה סואסונה, אשמח להתששף במיזם מסוג כזה ע. ברדוגו השני - שיחה 19:31, 18 באפריל 2020 (IDT)תגובה

הוספתי את הערך של מסטרה בורגייס, ראש קבוצת מוזנזה. אשמח אם עוד אנשים יוסיפו ערכים נוספים של מאסטרים חשובים בעולם, מסטרה סואסונה למשל.

שם הערך[עריכת קוד מקור]

לא ברור כל כך מה השם הנכון; "קפואירה" או "קפוארה". ב"מבחן גוגל" וגם מחוויה אישית נראה לי שהכתיב הנפוץ והמקובל הוא ללא ה-י' (קפוארה). אני לא רואה שנערך דיון בנושא, ובערך עצמו מופיעות שתי הגרסאות לסירוגין, אז אשמח אם יהיה פה דיון בנושא. אלדד‏, לוכסןבעלי הידע בפורטוגזית, קובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Saifunny, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07בעלי הידע בלשון, אלדד, amikamraz, Ewan2, יונה בנדלאק, יודוקוליס, המקיסט, mbkv717, TergeoSoftware, Alon112, Assayas, שמזן, תמרה20בעלי הידע בתעתוק. תאו הארגמן - שיחה 16:05, 9 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

לעניות דעתי, הכתיב אמור להיות קפואירה, בהתאם לכתיב ולהגייה בפורטוגזית. אלדדשיחה 18:11, 9 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
Eldad, ההגייה המקובלת בעברית היא דווקא ללא ה-י' (KA-PU-E-RA), ולכן לדעתי זה דווקא לא מקרה מתאים להעדיף את ההגייה בשפת המקור. תאו הארגמן - שיחה 09:06, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
כאשר יש ספק אני מעדיף את הכתיב המקובל ולכן קפוארה • חיים 7שיחה20:26, 12 בנובמבר 2022 (IST)תגובה
תאו, במחשבה שנייה, אני מסכים איתך. אלדדשיחה 09:09, 15 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

ההיסטוריה בישראל[עריכת קוד מקור]

כמעט ולא מדובר בקטע של ההיסטוריה על היסטורית הקפוארה בישראל, לדוגמא שמות הקבוצות שיש ועוד. היות וזוהי ויקיפדיה עברית אשמח אם יהיה הרחבה בנושא. המבינים בדבר אשמח שיוסיפו Eubebo - שיחה 01:05, 10 במאי 2023 (IDT)תגובה