שיחה:רגל (שירה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת Laugh Tough בנושא הצבעת מחיקה

הצעת איחוד[עריכת קוד מקור]

הוספתי תבנית איחוד, מוצע לאחד עם משקל (שירה).

ערך זה קצר, חלקי ("טקסט התא") ולא מועיל להבנת המושג (חסרים הקשרים ודוגמאות). הערך "משקל" הינו ההקשר הדרוש, הוא מפורט יותר, ומכיל דוגמאות הדרושות להבנת המושג. מוצע להעביר את הטבלה לערך "משקל" ולבצע הגהות נדרשות.

דיון? לאף טוף - שיחה 20:49, 17 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

איחוד[עריכת קוד מקור]

דיון מתבצע ב:רגל (שירה)--84.108.6.231 18:37, 17 בדצמבר 2013 (IST)תגובה

הצבעת מחיקה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אני פותח הצבעה למען מחיקתה של ההפניה זו אל נושא משקל (שירה) מאחר ואין לי כוח לנסות ולהסביר לאטימותם של אנשים הנאבקים ב"אלמוניות" שלי מזה שנים (אגב ה-IP שלי חושף הרבה יותר מידע מאשר שם המשתמש). מטרתי לעסוק במה שנכון ותקין שיהיה בויקיפדיה.

  • נושא הרגל בערך המשקל מופיע תחת "השיטה הסילבו-טונית". "רגל" קיימת ב"שיטות" אחרות, למשל בטורקית עות'מאנית (تفعل). לפיכך יש לערוך את ערך המשקל ולהפריד בין "רגל" ל"שיטה הסילבו-טונית". הסברתי בשיחה של הערך "משקל" מדוע בחר הכותב לרשום את המונח רגל תחת השיטה הסילבו-טונית והצבעתי על הבעייתיות בהגדרה שכזו.
  • הערך רגל יכול להישאר תחת הנושא משקל (מחוץ לשיטה הסילבו-טונית) אבל הוא אינו צריך להיות מופנה מהערך רגל. כפי שהערך קופלט אינו מאוח לתוך הערך. כאמור (מדף השיחה במשקל), רגל הוא אחד מהבסיסים של מהמשקל. השקל גם בנוי "ממבני שורות" כקופלט. הפניה מסוג זה פוגמת באיכותה של ויקיפדיה (כמו להפנות את הערך "תוף" לערך של "כלי נגינה" מראש מועד) הואיל וכל משתמש שירצה ל"היפטר" מערך מיותר, יתחיל להפנות ערכים לערכים אחרים, כמו תוכניות טלוויזיה וכו'.
  • עם הגעתו של גילגמש, השיחה הופנתה מתיקון הערך לנהלים וביורוקרטיה טיפשים. סלח לי גילגמש אך הבאת זאת על עצמך.. אתה מנסה לפעול בשם ה"צדק"/תקניות (או איזה שהוא ערך כזה, בפסיכולוגיה יאמרו שאתה מנסה לשלוט מאחר וחייך בבלגן) אך בפועל אתה זה שפוגע בערך זה. מעבר לרמה הלא מקצועית שלך, איני יודע איך גישה שכזו עוזרת לך בחיים האישיים. אטימות אינה יעילה. למענך, הייתי מציע לך לבחון את הדברים ואולי להעמיק ב"שבחי הסיכלות" של מרטין לותר. בכל מקרה, איני עוסק בעקיצות מטופשות מסוג שכזה, ”אין צורך לבקש דבר כזה,...עוד אציין שלמשתמש לא רשום אין זכות הצבעה...דעתו בלאו הכי לא נספרת ועמדתו היא בגדר המלצה בלבד” אבל למען התפלפלות ועקרון הצדק של גילגמש אציין כי הערך רגל (שירה) אוחד יחד עם הערך משקל (שירה) באופן לא תקני (לא הייתה הצבעה) בידי משתמש Laugh Tough (שדווקא ניסה להראות גמישות).

--85.65.11.26 06:39, 20 בדצמבר 2013 (IST)תגובה

לא מנהלים הצבעות בדפי שיחה. האיחוד בוצע כדין. בדרך כלל אין הצבעות לאיחוד ערכים. הצבעת איחוד היא אירוע נדיר ביותר. גילגמש שיחה 07:11, 20 בדצמבר 2013 (IST)תגובה
יש אפשרות לערער על מחיקת דף, תפסיק לפתוח במלחמת עריכות ותן למשתמשים אחרים להגיב, --85.65.11.26 07:29, 20 בדצמבר 2013 (IST)תגובה
הסתכל בהיסטוריה של דף השיחה הזה, ותראה שהוא נפתח בהזמנה לדיון באיחוד הערכים, יותר מחודש לפני שבוצע האיחוד בפועל, באותה הזדמנות בה הוספתי תבנית איחוד לדף הערך (גרסה מתאריך 17:44, 17 בספטמבר 2013). כל זאת בהתאם לויקיפדיה:מדיניות איחוד ערכים. בנוסף, ”לשם איחוד ערכים אין צורך בהצבעה, למעט מקרים שבהם יש התנגדות של ויקיפד; אם כעבור שבוע ימים אין התנגדות לאיחוד הערכים, ניתן לאחדם”. לא היה כאן שום דבר לא תקני - להיפך, הייתי יכול לפעול יותר מהר, אך נתתי הזדמנות לדיון.
לעומת זאת, שחזור העריכה הגורף שביצעת, ללא דיון מוקדם, הוא פעולה כוחנית ומיותרת, וכפי שאתה רואה היא מעוררת התנגדות של ויקיפדים נוספים. מה שהיה ראוי לעשות הוא לשפר את הערך (או שניהם). אתה עדיין מוזמן לעשות זאת.
ההתלהמות שלך מול גילגמש לא עוזרת לך לשכנע בעמדתך, והיא מנוגדת לכללי הנימוס בדף שיחה. למרות זאת תגובותיו כאן ובמזנון הן מכובדות ולא אישיות. אני מניח שהוא סופר עד עשר לפני שהוא עונה לך. שקול זאת גם אתה. ובעניין מלחמת עריכות, נא טול קורה מבין עיניך.
לעניין דף זה: אם אתה חושב שיש למחוק אותו, הדרך התקינה לעשות זאת היא דרך ויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות מחיקה, אבל לדעתי הקריטריונים של ויקיפדיה:מדיניות המחיקה לא מתקיימים כאן, וחבל על זמנך.
בכל הכבוד הראוי Laugh Tough - שיחה 01:22, 21 בדצמבר 2013 (IST)תגובה