שיחת טיוטה:בגץ סיירות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת דוד שי בנושא ערך חריג ביותר

גילוי נאות, עריכה בתשלום: כתיבת ערך זה או עריכתו נעשתה תמורת תשלום מויינברגר ברטנטל. (מדיניות | הבהרות). ‏Ovedcשיחה 13:45, 7 במאי 2023 (IDT)תגובה

ערך חריג ביותר[עריכת קוד מקור]

טיוטה זו היא הצעה לערך חריג ביותר, משום שהוא עוסק בעתירות לבג"ץ שהדיון בהן טרם הסתיים, ומציג בהרחבה יתרה (הרבה מעבר למקובל) את נימוקי העותרות. אין תקדים לערך כזה בוויקיפדיה, ורצוי שלא ליצור תקדים שבו במקביל להגשת עתירה לבית המשפט העליון ייכתב ערך הפונה לבית המשפט של העם, באמצעות ויקיפדיה. הסוב יודיצה אמנם מת מזמן, אבל אני מעדיף שהוא ימשיך להתקיים בוויקיפדיה בצורת כלל הקובע שערך על משפט ייכתב רק לאחר מתן פסק דין מנומק.
עורכי דין מרבים להתראיין באמצעי התקשורת לשם קידום ענייני לקוחותיהם, אבל בהתחשב בחידוש שבניסיון להשתמש בוויקיפדיה למטרה זו, כדאי שוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין תיתן דעתה לכך. דוד שי - שיחה 20:36, 13 במאי 2023 (IDT)תגובה

דוד שי, בוקר טוב!
תודה על התייחסותך. לקחתי לתשומת לבי את הערותייך. צמצמתי את טענות העותרות והוספתי טענות נגד העתירות.
אמנם הערך נכתב תמורת תשלום, אולם לדעתי, אתה הצגת פירוש לא נכון, כאילו "פונים אל בית המשפט". הערך מציג כעת את כל הטענות משני הצדדים.
לדעתי, אין צורך להמתין לפסק דין, במקרה הזה, מפני שצה"ל כבר נקט בפעולות רבות כתוצאה מהעתירות, וארחיב בהמשך. זאת גם חשיבותו של הערך, עוד לפני מתן פסק הדין, להציג את הפעולות שכבר נעשו.
טיוטת הערך מספרת על העתירות המתנהלות לבג"ץ בנושא שילוב נשים ביחידות מובחרות בצה"ל. אני מבין שהעלית חששות לגבי האופי החריג של הערך ורמת הפירוט שלו. עם זאת, ברצוני להציג בכבוד את נקודת המבט שלי מדוע יש לשקול את הכללתו של ערך זה בוויקיפדיה.
  1. תיעוד אבן דרך משמעותית: העתירות לבג"ץ מהוות אבן דרך מכרעת במאבק המתמשך לשוויון מגדרי בצבא ההגנה לישראל. הם שופכים אור על האתגרים וההתקדמות שנעשו במאמץ לפתוח את היחידות המיוחדות לנשים. לתוצאות העתירות הללו יש השלכות חברתיות ומשפטיות משמעותיות, מה שהופך אותה לנושא חשוב לתיעוד. ככזה, הוא ראוי להכרה בפלטפורמה כמו ויקיפדיה ששואפת לספק סקירה מקיפה וניטרלית של אירועים בולטים.
  2. משמעות היסטורית: לעתירות אלו כבר הייתה השפעה מוחשית על מחזורי הגיוס והמדיניות של צה"ל. הם סללו את הדרך לפתיחת תפקידי לחימה שהיו סגורים בפני נשים. על ידי תיעוד אירועים אלו בזמן אמת, אנו מבטיחים שקוראים עתידיים יוכלו להבין את ההקשר ההיסטורי ואת התפתחות השוויון בין המינים בצה"ל.
  3. עידוד שקיפות ושיח ציבורי: ויקיפדיה משמשת פלטפורמה לשיתוף ידע פתוח ולדיון. על ידי הכללת ערך זה, אנו מעודדים שיח ציבורי ומודעות לנושאים חברתיים חשובים, כגון שוויון מגדרי ושילוב נשים ביחידות החשובות ביותר בצבא שבהכרח בעתיד יביאו אותם להשתלב בתפקידים בכירים מאוד בציבוריות הישראלית. ערך זה מאפשר לקוראים לנהל דיאלוג בונה המבוסס על מידע אמין.
  4. מקורות אמינים ודיווח אובייקטיבי: טיוטת הערך עוצבה בקפידה כדי להציג מידע אובייקטיבי, הנתמך על ידי מקורות אמינים ועובדות ניתנות לאימות תוך הקפדה על הסטנדרטים של ויקיפדיה למקור וציטוט. בזמן שההליך נמשך, הכללת מידע מדויק ורלוונטי יכולה לספק תובנות חשובות לדיון המתמשך ולשפוך אור על התקדמות השוויון בין המינים בהקשר הצבאי.
  5. התייחסות לשיח הציבורי: התגובה התקשורתית ותשומת הלב הציבורית שנוצרו ההליך המשפטי מסמלות את חשיבות הנושא. כפלטפורמה כל כך חשובה, ויקיפדיה משמשת מקור מידע אמין למשתמשים המבקשים להבין אירועים אקטואליים ונושאים חברתיים. על ידי הכללת ערך זה, אנו תורמים לשיח הציבורי סביב זכויות נשים ושוויון מגדרי.
לגבי סוביודיצה: אמנם נכון שוויקיפדיה נמנעת בדרך כלל להכניס ערכים שנמצאים בהליכים משפטיים מתמשכים, אבל מקרה זה הוא שונה. הוא סובב סביב בחינת מדיניות ונורמות חברתיות ולא הליכים משפטיים ספציפיים. הערך מתמקד בהשלכות רחבות מאוד, בהמלצות ועדה צבאית מקצועית, בתגובות צה"ל, בתגובות ציבוריות, תגובות שרים וחברי כנסת, נשים, גופים גדולים, מתנגדים ומתנגדות.
לגופו של עניין:
  1. אין מדובר בהליך רגיל שבסופו פס"ד סופי כמו בג"ץ אליס מילר. מדובר בהליך משפטי שמתנהל למעלה מ – 3 שנים, שבמהלכו ישנן החלטות ביניים והסכמות בין הצדדים, שמשפיעים באופן מיידי על גיוס של נשים ליחידות מיוחדות. הליכי הביניים האלה הביאו בחודש פברואר להחלטת הצבא לפתוח את רוב היחידות המיוחדות בפני נשים. (החלטה שעברה מתחת לרדאר של רוב הציבור והתקשורת) - החלטה דרמטית שעומדת בפני עצמה. ההליכים כיום ממשיכים שכן העותרות מבקשות לפתוח לא רק את היחידות המיוחדות, אלא גם את יחידות השדה. אין ספק שהעתירה והדיון בה חריגים מאוד בנוף העתירות שמוגשות לבג"ץ ולא ניתן להשוות בין ההליכים האלה לבין הליכים אחרים. בפועל, החלטות הביניים והחלטות הצבא הביאו לשינוי משמעותי בגיוס נשים לצבא.
  2. אני מכיר בחשש לדיון בהליכים מתמשכים בבית המשפט, אך חשוב לציין שהערך המוצע מתמקד בעיקר ברקע, בטיעונים ובהשלכות החברתיות של העתירות. היא אינה משערת או צופה את פסק הדין של בית המשפט, שכן הכוונה היא לתעד את המשמעות ההיסטורית של העתירות והשפעתן על מדיניות צה"ל.
  3. התמקדות ברקע ובהקשר: הערך המוצע נועד בעיקר לספק מידע רקע, הקשר היסטורי וסקירה כללית של העתירות והשלכותיהן. היא אינה מנסה לחזות או להשפיע על תוצאות ההליכים המתמשכים בבית המשפט. על ידי התמקדות באירועים, ובמשמעותן החברתית, אנו יכולים לספק מידע רב ערך מבלי להפריע או להקדים את תהליך קבלת ההחלטות של בית המשפט.
  4. הצגת מידע אובייקטיבי: הערך המוצע עומד במדיניות הניטרליות והאימות של ויקיפדיה. התוכן צריך להיות מבוסס על מקורות מהימנים ולהציג ראיה מאוזנת של הנושא. על ידי התמקדות במידע עובדתי והימנעות מספקולציות או דעות סובייקטיביות, אנו שומרים על ערך הסוביודיצה.
  5. התפתחויות היסטוריות בולטות: העתירות לבג"ץ מהוות אבן דרך משמעותית במאבק המתמשך לשוויון מגדרי בצה"ל. תיעוד התפתחויות היסטוריות בולטות כאלה הוא היבט חיוני במשימתה של ויקיפדיה לספק מידע מקיף ואמין. על ידי הכללת ערך זה, נוכל לתרום להבנה טובה יותר של הנושא והשפעתו ארוכת הטווח, לאחר קבלת פסק דין מנומק.
  6. העדכונים הבאים: לאחר מתן פסק דין, ניתן לעדכן את הערך בוויקיפדיה כך שישקף את החלטת בית המשפט והשלכותיה. הדבר מבטיח שהערך יישאר מדויק ועדכני תוך מתן אפשרות לכלול מידע היסטורי רלוונטי לקראת ההליכים בבית המשפט.
  7. לסיכום, למרות שאני מכיר בחשיבות עקרון הסוביודיצה, אני מאמין שניתן לכלול את הערך המוצע בויקיפדיה תוך הקפדה על עקרונות הניטרליות, אימות ודיווח אחראי. על ידי התמקדות הצגת דעות כל הצדדים בהליכים שארעו, הצגת מידע אובייקטיבי, ובהמשך עדכון הערך לאחר מתן פסק דין מנומק, נוכל ליצור איזון בין מתן מידע בעל ערך לבין כיבוד ההליכים המתמשכים בבית המשפט.
בהתחשב בנקודות אלו, אני מאמין שערך זה מספק מידע רב ערך ותורם להבנה הרחבה יותר של המאבק המתמשך לשוויון מגדרי בצה"ל, תוך הדגשת הנוף המשתנה של המדיניות הצבאית והנורמות החברתיות.
לאור האמור, אני מבקש לשקול מחדש את הכללת ערך זה. אני מאמין שחיוני לכלול נושא זה בוויקיפדיה, לאור משמעותו ההיסטורית והרלוונטיות שלו לשיח החברתי הנוכחי. אני פתוח לדון בשינויים אפשריים או להתייחס לכל חששות ספציפיים שיש לך על מנת להבטיח שהערך עומד בסטנדרטים הדרושים.
תודה על הזמן וההתחשבות. ‏Ovedcשיחה 10:07, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה
כל הנימוקים שהעלית מסבירים מדוע יש לפרסם מאמר בנושא זה בכתב העת "משפט וממשל", למשל, ולא מדוע נחוץ ערך בוויקיפדיה. מבחינת ויקיפדיה די בפסקה אחת בערך שירות נשים בצה"ל.
כיוון שלא כל אחד יודע איך להגיש מאמר לפרסום בכתב-עת משפטי, אני מציע שתרחיב את עסקיך גם לשירות בתחום זה, ותגיש למען שולחיך את המאמר ל"משפט וממשל". דוד שי - שיחה 13:00, 5 ביוני 2023 (IDT)תגובה
הוספתי בערך שירות נשים בצה״ל פסקה על נשים ביחידות מיוחדות. @דוד שי אשמח למבט שלך שם וביקורת על הכתיבה. ניסיתי לתמצת את הערך הזה ואני חושש שאני נופל בלשוני או בצורת ההתבטאות המתאימה שם לערך. אגם רפאלי - שיחה 14:02, 16 ביוני 2023 (IDT)תגובה
יפה עשית, שיניתי את תוכן הפרק, שלטעמי ממצה את הנושא. דוד שי - שיחה 20:10, 16 ביוני 2023 (IDT)תגובה

טעם לפגם[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד, העובדה שמשרד עורכי דין מממן ערך בויקיפדיה על עתירה תלויה ועומדת שהגיש חורגת בהרבה מהמקובל לגבי כתיבה בתשלום.

יתכבד אותו משרד וישקיע את תקציבו בפרסום ויחסי ציבור במקומות אחרים. אין מקום לדברים כאלה באנציקלופדיה חופשית 46.117.32.131 20:35, 15 ביוני 2023 (IDT)תגובה