שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון7

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תוספת לפירוט ספריו של אמנון ז'קונט ולפירוט ספריה של ורדה רזיאל ז'קונט: "ש כמו שקר" פרטים על הספר החדש

מיכל שרפר[עריכת קוד מקור]

דוד שלום, אבקש לשחרר את החסימה שהטלתם עלי. מיכל שרפר. בתגובה לדברים שכתבת על ז'קונט, אם אכן מתחזה כתב דברים בשמו (מה שמשולל כל הגיון, למה שהמתחזה הזדוני יכחיש למשל את פרשת האבנים?), יש להעביר את הפרטים למשטרה, אולם מה ניתן לעשות אם ז'קונט כתב את הדברים וכעת הוא מתכחש להם, באופן שמעמיד באור מגוכח גם את מאמציך לנהל איתו דיאלוג ולענות לטענותיו? האם בזה תיסגר הפרשה? לא צריך להיות בלש כדי להשוות שני מספרים (שגם לי אין מושג מה משמעותם), מה גם שבאחת התכתובות, ז'קונט פרסם את מספר הפקס הפרטי שלו, שאינו ידוע בציבור הרחב. האם גם את פרסום מספר הפקס שלו הוא מכחיש?

מבחינתי הדיון באמנון ז'קונט מוצה לחלוטין. איני מפקפק לרגע בשיקול דעתו של המפעיל שחסם אותך, ואין לי כל כוונה לערער על החלטתו. דוד שי 16:49, 10 אוג' 2004 (UTC)

אני מנצל את ההזדמנות למסור דרישת שלום לעמיתי דוד שי: כפי שכבר אמרתי לך בימיה הראשונים של ויקיפדיה, אתה עושה עבודה נפלאה ובלעדיך לא היתה האנציקלופדיה כפי שהיא כיום. אני בהחלט מעריך את פועלך וצר לי שזמני מצומצם בעת האחרונה ואיני יכול להמשיך בהוספת תוכן רב כבימים עברו, אבל יש לנו את כל החיים... ברכת שלום לכולם, הותיקים והמצטרפים החדשים.

העליתי מתי מעט ערכים שלא ערכתי אותם מבחינת קישורים:

  • ערכים הקשורים לצומח.
  • ערכים בנושאים כללים.
  • הרחבתי את הרשימה של משלי המקרא ופתחתי ערך לכל אחד מהם עם מראה מקום. בשעתו, כשהתחלתי את הרשימה קיוויתי לסיים את חיבור הערכים במהרה ומאחר שאני מתעכב, הרי אשמח אם תפעיל השפעתך כדי שחברים אחרים יפנו למקרא – לפי מראה המקום - ויחברו את הערכים הכה חשובים.
  • ישנה רשימה חדשה ולא שלמה של מכלול התורות המדעיות. אני מניח שיהיו שיתהו אם חלק מההגדרות הקצרצרות יורחבו במאה השנים הקרובות ותשובתי להם היא כן.

כלל אלן שב לקדמותו. אני מניח שלא שמת לב לכך שהוא אוחד עם כלל ברגמן במשגה.
כלל אלן, כלל הסה וכלל ברגמן הם כללים נפרדים והחוקרים שעל שמם קרויים הכללים הם אנשים הנבדלים זה מזה לכל הפחות באם שילדה אותם.

בשנים האחרונות עבר מיון הצמחים מהפכה של ממש ובדרך כלל אנשים מסוימים ממשיכים לדבוק בשיטה הארכאית כי היא פשוטה יותר. אין ספק שכיום יש מעט בלגן שמעטים שולטים בו. אני אעלה מאמר בימים הקרובים לרשת שיסביר את כל החידושים והתמורות במיון עולם הטבע ואפנה קישור מויקיפדיה אליו. בכל אופן, כפי שאתה מבחין, שיכתבתי את מיון עולם הטבע. זהו המידע המעודכן ביותר וכך גם לגבי כל הערכים של ממלכת הצומח שהוספתי. ישנם ברשת ובספרים ישנים מידע אחר משום היותו בלתי עדכני.

מאחר שאינני פוקד את ויקיפדיה רבות, אנא תן את דעתך בעניין שינויים במידע, שעלולים להפוך אותו לחסר תועלת בהיותו מיושן. אני מאמין כי בסיועך הרב ויקיפדיה נמצאת בנתיב הנכון. יום טוב, בן הטבע 14:48, 27 יולי 2004 (UTC).

מאמר מומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום

הייתי ממליץ לשים ב"מאמר המומלץ" את המאמר על מלחמת העולם הראשונה, שמחר, ה28 ביולי זה היורצאייט ה90 לפריצתה. נדמה לי שזה פעם כבר היה שם (בעמוד הראשי הישן), אבל אני חושב שהנסיבות מצדיקות שזה יהיה שוב. eman 17:54, 27 יולי 2004 (UTC)

---

דוד שי, לא אעסוק עוד בנושא המיון של עולם הטבע. הקדשתי לו שעות בויקיפדיה, אך יחד עם זאת הוא נמצא כולו במסד הנתונים שלי. אינני חש כל צער כי בכוונתי להעלות את עבודתי באתר אחר, שם היא לא תופרע. אני אגב לא כועס על אף אחד. לחברים פה יש ספרים מקצועיים נהדרים אך לא מעודכנים. המקור שלי הוא הרשות המדעית היחידה בעולם לסיווג עולם הטבע. אני חבר באותם פורומים מקצועיים ועיקר התמחותי היא נושא המבוי הסתום באבולוציה. לאמיתו של דבר, זה לא נורא. את הסיווג המציא האדם לשיטתו. החשוב הוא שנשמור על אותם יצורים כדי שימשיכו להתקיים עימנו לדורי דורות. אין זה משנה אם קוראים לנמלה נחש או צפרדע. העיקר שהיא קיימת ומי שצריך לדעת, גם יודע מהו שמה המדעי ולאן היא שייכת. ראה את ערך בעלי חיים. איפה נעלמו המערכות? למי יש כוח לזה עוד? בכל אופן, לויקיפדיה תהא רשות מלאה וחופשית להשתמש בעבודתי באם אחד החברים יחליט להעתיקה. וכבר אמרתי, ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מועדון שכונתי שעושים בו הצבעות. מעתה אתמקד בחיבור ערכים אודות בעלי חיים. כדי לא להיכנס לקרבות מיותרים, לא אערוך טעויות שהוכנסו אליהם בגלל שלא אבדוק זאת יותר. מאחר שפעילותי ידועה לך ומשום שהיא כה רחבה ומשיקה גם לתחומים בהם אתה בקיא, הרי וודאי ידועה לך מהימנות הכתוב על ידי. אני מניח שגם עתה הינך סומך עליי בעניין זה, גם משום מומחיותי בתחום וגם על סמך הכתוב בערכים שיש לך עניין בהם. מובן שפעילותי הענפה בתחומים אחרים תימשך אבל, היום נפסקה פעילותי בנושא המיון ואני מעביר את כולה למקום אחר, שם אשקוד להרחיבה. נושא המיון הוא עניין מקצועי ואי אפשר שיהיו בו התנגשויות. אגב, כל כוונתי היא לעבודה בלשון העברית. במרבית השפות מערך המיון כבר קיים ממזמן. בן הטבע 09:10, 30 יולי 2004 (UTC)

הורדת הקישור ל"צד האפל של הגלובליזציה" בערך גלובליזציה.[עריכת קוד מקור]

נראה לי קצת מוזר שבחרת להוריד את הקישור למאמר באתר בדידות. למה לדעתך הוא לא רלוונטי ? אני חושב שכל עוד אין ערך "אנטי גלובליזציה" או ערך דומה, מן הראוי לקשר מאמרים אשר מצדדים או מבקרים את התופעה. כמו כן, אשמח אם תוכל להסביר למה בחרת להשאיר את הקישור למונח אינדימדיה, שלדעתי פחות רלוונטי מהקישור שבחרת להסיר.

ביקרתי באתר בדידות, ומצאתי שהוא עוסק בשלל נושאים מעניינים, אבל לא בגלובליזציה, ולכן אינו רלבנטי לערך זה. את אינדימדיה לא בדקתי, ולכן לא הורדתי אותו. אם לדעתך אינו רלבנטי, הורד אותו. דוד שי 21:45, 1 אוג' 2004 (UTC)

לדוד שלום,[עריכת קוד מקור]

לדעתי הכללת שמו של עמוס לוינברג בערך פרשיות ריגול בישראל, מעמידה את הויקיפדיה בסיכון משפטי. איזכור שמו של אדם חי, שלא הורשע כלל ע"י בית משפט, ובודאי שלא באשמת ריגול, בערך הנ"ל, מהווה עילה לתביעה. אני סבור כי די בערך עמוס לוינברג ואין לכלול את שמו בערך על הריגול.

בברכה, אדר. 3 באוגוסט 2004 12:50 (UTC)


לדוד שלום - לתשומת לבך: ברכה הורוביץ הזאת (מהעיריה עם העניין של ז'קונט) מתחילה להעלות לשרת תמונות של המכתבים שז'קונט שלח לה. היא נרשמה בתור ברכה הורוביץ2. רוץ תחסום אותה :-)...--רועי 13:20, 5 אוג' 2004 (UTC)


דוד שלום - ברצוני להודות לך על האמון שנתת בי בכך שנתת לי הרשאת מפעיל. אם זאת, עלי לציין כבר עכשיו שכאשר תתחיל שנת הלימודים, ייתכן ואוכל לתרום פחות מעכשיו. אך בכל אופן, אעשה כמיטב יכולתי. תודה!--רועי 13:47, 5 אוג' 2004 (UTC)


רהם ושות'[עריכת קוד מקור]

לדוד שלום - קיבלתי את הערותיך בעניין ארנסט רהם. הערך עצמו (רהם) הוא סלט, שכפי הנראה נוצר מערבוב של ערכים שונים. ערכתי כמיטב יכולתי וניפיתי טעויות עיקריות. אולי באחד הימים אוסיף מידע ואהפוך את הערך לטוב יותר. כרגע הוא די בסדר.

באשר למועד מינויו של גרינג לראש האס.אה. הרי שלכך יש מקורות שונים הנוקבים בתאריכים שונים. לבסוף התקבעתי על שנת 1922, המועד הנקוב באנציקלופדיה של השואה.

הערך פרייקורפס דורש עבודה. אני רוצה להשקיע בערך זה, ולתת סקירה מקיפה. לשם כך אני אוסף מקורות והדבר ייקח כמה ימים. אלמוג 07:52, 7 אוג' 2004 (UTC)

"Stub" -> "קצרמר"[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,
האם תוכל להתייחס, כאן או במזנון, להצעתי לשנות את שם הקטגוריה של הקצרמרים מStub לקצרמר, ובכך לפתור את הבאג של הקצרמרים השייכים לקטגוריות נוספות? כל הבאג נובע מכך שערך שייך לכמה קטגוריות, ולאחת מהן יש שם באנגלית. אמנם לא נפתור כך את הבאג עצמו, אבל נטפל במקרה הנפוץ ביותר שלו בויקיפדיה העברית (איני רואה הצדקה לשמות קטגוריות באנגלית בויקי העברית בכל מקרה). --אייתלאדאר 10:45, 8 אוג' 2004 (UTC)

ניסיתי לפעול כהצעתך, וגיליתי שיש לשמור מחדש את כל הקצרמרים כדי לעשות את השינוי שאתה מציע, ולכן נסוגותי מכך. במחשבה שנייה, אין שום צורך שהקצרמרים יהיו בקטגוריה אחת, כך שאפשר ללעשות את השינוי ולדעת שיש לחפש קצרמרים בשתי קטגוריות. בהדרגה העניין יסתדר. עשיתי כעצתך והעניין הסתדר מצוין. דוד שי 14:26, 8 אוג' 2004 (UTC)