שיחת משתמש:Hotguy/מחאה חריפה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מחאה חריפה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שמחקו לי את התמונה מהערך השמנה. אחרי ששאלתי את גילגמש הוא אמר לי שהתקיים דיון. אחרי מאמצים הצלחתי למצוא את דף הדיון ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/Fatboy.jpg. אני מוחה נמרצות נגד המחיקה, וברצוני גם לשאול את השאלות הבאות:

1. מדוע לא מודיעים למי שהעלה תמונה, שמתקיים בכלל דיון מחיקה בעניין ? האם אני אמור לנחש זאת בעצמי ?

2. לפני שבוע פנה אלי גילגמש, בדף שיחת משתמש:Hotguy, ושאל מהו מקור התמונה בערך השמנה. תשובתי היתה "המצולם הוא ילד אסיאתי שמן. התמונה צולמה בשטח פתוח. ערכתי את התמונה על ידי הוספת רקע שחור וטישטוש פני המצולם". מדוע לא טרח גילגמש להודיע לי, בהמשך לתשובתי, שהוא מתכוון להעביר את התמונה לדיון מחיקה?

3. הסיבה שבה השתמש גילגמש בבקשת המחיקה שלו, היתה שהתמונה מטושטשת. הדבר היחיד שמטושטש בתמונה היא פני המצולם. היות והערך עוסק בנושא השמנה, לא נראה לי שטישטוש פני המצולם רלבנטי בכלל לערך הנדון.

4. בדיון שהתקיים, רוב המצביעים לא טרחו לנמק. היחידים שכתבו משהו היו ladypine וכן דוד שי שהתייחסו לנושא זכויות היוצרים על התמונה. זכויות היוצרים הן שלי ואני צילמתי את התמונה. ובכל מקרה לא הבנתי מה הקשר בין עניין זה לעניין דיון המחיקה.

5. בדף המשתמש שלי משתמש:Hotguy יש פירוט של כל תרומותיי לויקיפדיה, כולל תמונות, ברגע שמוחקים תמונה ששמתי, הופכים אותי אוטומטית לשקרן, לחלוטין לא באשמתי. את הבעיה הזו העליתי כבר בעבר באיזשהו דף שיחה. האם התחשבות ברגשותיהם של משתמשים אחרים אינה נהוגה בויקיפדיה?

לסיכום: המחיקה בוצעה בצורה לא הוגנת, וללא סיבה אמיתית. נא לקיים דיון חוזר בנושא, ושגילגמש ישחזר את התמונה מבסיס הנתונים. Hotguy 13:18, 2 אפר' 2005 (UTC)

מכיוון שדוד שי ביקש ממני, אתייחס לטענות. הדיון היה גלוי לכל ונערך שבוע כמתבקש ולפי הכללים. לטענות על מחטף אין בסיס, כי כאמור, הדיון התקיים במשך הזמן המינימלי הדרוש לדיון מחיקה. דיון חוזר אפשר לעשות בתום חודשיים מסיומו של הדיון הקודם (כל זה על פי החלטות הפרלמנט). לא נהוג להודיע לכותב הערך על דיון מחיקה, עליו לעקוב אחרי ערכיו בכוחות עצמו. כל תמונותיו וסרטוניו של הוטגאי חשודים בעיני. אינני מאמין שהוא צילם אותם בעצמו והייתי מעדיף אילו כולם היו נמחקים. בזאת תמה התייחסותי לנושא זה. גילגמש שיחה 13:26, 2 אפר' 2005 (UTC)
ראוי להודיע לכותב הערך על דיון מחיקה, כאשר הכותב פעיל בעת שמתחיל הדיון ולא שם לב לכך בעצמו תוך יומיים מתחילת הדיון. יש בזה משום הנימוס, ואיני רואה בכך טרחה רבה.
אני רואה חוסר נימוס בחשדות שהועלו כאן נגד Hotguy. הוא הצהיר פעמים רבות שצילם את התמונות בעצמו, ואיני רואה כל סיבה שלא להאמין לו (בוודאי שאין לאיש הוכחה שלא כך הדבר). גילגמש, אני מבקש שתחזור בכך מדבריך בעניין זה. דוד שי 13:39, 2 אפר' 2005 (UTC)
אני מסכים שיש טעם להודיע לכותב על דיון מחיקה, אך אינני מוכן לחזור בי לגבי תמונותיו של הוטגאי. זכור לי יחסו הפזיז לגבי תמונות שהוא העתיק מאתר כלשהו בערך ענישה. התנהגותו הכללית הגבירה חשד זה. היות ואין לי הוכחה חד משמעית אני לא מוחק את התמונות ונותן לו להנות מהספק. ברגע שאמצא תמונות תואמות ברשת, אמחק מיד. גילגמש שיחה 13:41, 2 אפר' 2005 (UTC)

תשובה:

לגבי התמונות שהעליתי בעבר בערך ענישה - מיד כשנשאלתי, כתבתי במפורש שהן ממדינות מוסלמיות שאין להן קשר דיפלומטי עם ישראל ולכן אין בעיה של זכויות יוצרים (לא הייתי מודע בזמנו לבעיית חשיפת המטה בארה"ב לתביעות), ואפילו ציינתי את רשימת האתרים עבור 'שימוש הוגן'. לגבי מחיקת תמונות אוטומטית ברגע שתימצא תמונה דומה באינטרנט - לא הגיוני לחלוטין. ויקיפדיה מרשה לכל אדם להשתמש בתמונות שיש כאן, ולכן יתכן בהחלט שמישהו יעתיק מכאן תמונה, ובכך יתן לגילגמש "הצדקה" למחוק לי תמונות נוספות. גילגמש מודה בעצמו שהוא מעוניין למחוק את כל התמונות ששמתי - וזאת בלי קשר לסיבות שצויינו בבקשות המחיקה שלו עד כה ("תמונה מטושטשת", "חוסר רלבנטיות" וכדומה). לפיכך לדעתי יש להתייחס מעכשיו בחשדנות לכל בקשת מחיקה של גילגמש, ובתור צעד ראשון לשחזר את התמונה האחרונה שהוא מחק. בעבר גילגמש ביקש הבהרות לגבי תמונות ספציפיות, אבל הטענה שכל התמונות ששמתי לא צולמו על ידי - זו טענה חדשה, שלא הייתה לי הזדמנות בעבר להגיב עליה, מהסיבה הפשוטה שאף אחד לא העלה אותה, לפחות לא בצורה ישירה. קל לי מאוד להוכיח שגילגמש מאשים כאן האשמות שווא, כי כמעט כל התמונות שהעליתי הן בסך הכל חלק מקטעי וידיאו, או סידרת תמונות, או קטע מתמונות גדולות יותר שיש ברשותי. נשאלת כאן השאלה אם כדי להוכיח את טענתי אני מחוייב לפרסם תמונות שלא התכוונתי לפרסם מראש (כמו למשל תמונות שבהן אני מופיע), או שקיימת דרך יותר הגיונית להפסיק את נסיונותיו של גילגמש למחוק (בהדרגה אבל בעיקביות) את כל תרומתי לויקיפדיה. כיצד להמשיך מנקודה זו? אפשרות ראשונה היא שגילגמש יפסיק מעצמו את ההטרדות הנ"ל. אפשרות שניה היא שתתקיים בוררות (דוד שי?) לגבי הסוגיה הזו כולה. קיימות, כמובן, אפשרויות נוספות, אבל ננסה קודם את השתיים הראשונות. Hotguy 14:07, 2 אפר' 2005 (UTC)

אין צורך בבוררות. אני מקווה שגילגמש יטריד אותך רק אם תהיה סיבה טובה מאוד לכך, ושאתה תתרגש פחות כאשר נעשית עריכה עניינית לטקסט שכתבת.
אני מאמין לך שכל התמונות שאתה מעלה הן תמונות כשרות, וכשאתה מציין שזכויות היוצרים לתמונה שהעלית שייכות לך - אני מקבל זאת. לגילגמש יש דעה אחרת. אין בויקיפדיה משטרת מחשבות, וכל אחד רשאי לחשוב כרצונו. מבחינה מעשית, ברור שכל טענה מסוג "יש למחוק תמונה זו כי אני חושד שהיא מועתקת" לא תובא לדיון.
בעניין תמונות ממדינות מוסלמיות: איני יודע מה הדין, אך לדעתי ראוי שנכבד גם זכויות יוצרים של תמונות כאלה. סטודנט איראני העתיק בלי רשותי דף שלי וכעסתי עליו מאוד, אך נמנעתי מלשלוח תלונה לאוניברסיטה שלו, מחשש שייענש בכריתת ראש.דוד שי 14:16, 2 אפר' 2005 (UTC)
חחחח, זו דרך נחמדה להתעלל באיראנים. אפשר לשלוח לכמה מאות איראנים מכתבים מלאי תודות ותשבוחות על "תמיכתם בישראל ובציונות". אין ספק שהם יולקו עוד באותו היום (וזה יספק לי עוד תמונות לערך ענישה גופנית). לגבי גילגמש - אין לי כוח לעקוב אחרי המחיקות שהוא מבצע בתמונות ובערכים שכתבתי. יש דרך אוטומטית לעקוב אחרי זה? Hotguy 14:39, 2 אפר' 2005 (UTC)
בראש כל ערך ישנה הלשונית "עקוב". לחיצה עליה תגרום לכך שכל שינוי בערך זה יוצג לך באותיות מודגשות בדף "שינויים אחרונים", כך שיהיה לך כל לזהות שינוי בערכים אלה. דוד שי 14:44, 2 אפר' 2005 (UTC)
ברשותו (או בלי רשותו) של גילגמש, אני רוצה לקחת על עצמי "לייצג" אותו.כפי ששמת לב, הוטגאי, ההתערבויות שלי בעבודתך הן מינימליות, וכן לא השתתפתי באותה הצבעה. אבל אין זה אומר שאני לא עוקב אחר עבודתך (בדיוק כמו שהוא עושה וכן עוד כמה ויקיפדים, מן הסתם), כך שעבודתך מוכרת לי היטב. כאשר כתבתי לך בדף השיחה של הוט סלנג, היה זה מעיין "מבחן" - איזה מן ויקיפד אתה, ואני מצטער להגיד לך שמבחינתי פשוט נכשלת. במה נכשלת? בכך שלא הצלחת להתייחס בצורה עניינית לאף אחד מסעיפי הביקורת, אלא דחית אותם בקש. אז קודם כל יש לך בעיה בסיסית אחת חמורה: אתה לא מקבל ביקורת. מינוס גדול לויקיפד.
מעבר לכך, עריכותיך וטענותיך מראות בבירור שלא הפנמת (ואולי אפילו לא קראת?) את כל דפי העזר לעריכה, לא מעניינים אותך החוקים שנקבעו פה (כמו בעניין זכויות היוצרים של תמונות ממדינות מוסלמיות) והדבר היחיד שמעניין אותך פה זה אתה והבמה שניתנת לך חינם אין כסף. גם הניק שבחרת לך נראה כאילו מעיד על ציפיותיך מהמקום הזה.
לצערי הרב, יש לנו נסיון רב ומר כאן עם שכמותך - וזהו כנראה הבסיס ליחסו של גילגמש כלפיך. בדרך כלל, משתמשים כמוך גומרים בחסימה מוחלטת, ולנו נשאר לנקות את הנזקים שהם עשו. אז פלא שגילגמש מנסה להאיץ את התהליך?
עצתי לך: קח יומיים הפסקה. קרא את הנהלים. תשאל הרבה שאלות על מה נהוג ומה לא לפני שאתה מבצע. תקרא בקביעות את הדיונים במזנון (שם נקבעת המדיניות), ותשתמש למען השם בספלר, כי בצורת העבודה הנוכחית שלך, סביר להניח שימיך בויקיפדיה ספורים.
בניגוד למה שנהוג לחשוב כאן, הויקפדיה אינה דמוקרטיה: היא אנרכיה. ובאנרכיה, כשאתה מעצבן את השכנים שלך, אתה בבעיה.--עמית אבידן 15:11, 2 אפר' 2005 (UTC)


הממממ.... תגובתך מוזרה וקצת תמהונית, אבל אני בכל זאת אענה על כל מה שכתבת:
1. מותר לך להביע את דעתך. ההקדמה לגבי זה שאתה "מייצג את גילגמש עם או בלי רשותו" מיותרת.
2. כתבת שאתה עוקב אחרי עבודתי - מצויין. אם יש לך מה להעיר ספציפית לגבי כל דבר שכתבתי (הפירוט המלא במשתמש:Hotguy) אז אתה מוזמן להגיב. אין ברשותי פרסים לחלוקה למי שמתאפק ולא מגיב לדברים שכתבתי.
3. לגבי התשובות שלי למה שכתבת בשיחה:טול סלנג. אני עומד מאחורי כל מה שכתבתי. עניתי כמיטב יכולתי. מותר לך להגיב חזרה ובאופן ענייני למה שכתבתי, ואני מזמין אותך וכל מי שמעוניין לעשות כן.
4. לגבי העובדה שלדבריך ההערות שלך בנושא טול סלנג היו רק "מבחן" - אתה נשמע לי קצת משועמם, תנסה אולי פעילות ספורטיבית?
5. "אתה לא מקבל ביקורת" - אני מקבל ביקורת רק אם היא ישירה וברורה. אין לי יכולת להתייחס לביקורת עקיפה או מרומזת. בכל מקרה, זכותי לחשוב אחרת, ואף לבקש בוררות.
6. "מבחינתי פשוט נכשלת" - אני לא מועסק אצלך, אתה לא המורה ואני לא התלמיד. אני ממליץ שתתייעץ עם אנשים אחרים שיעזרו לך, אולי, להבין טוב יותר את המציאות האמיתית, ולא רק זו שקיימת אצלך בראש.
7. "לא מעניינים אותך החוקים שנקבעו פה" - אני תמיד פועל לפי החוקים. העניין לגבי המדינות המוסלמיות נעשה בתום לב (כמשתמש חדש לא הייתי מודע לעניין הבעלות האמריקאית על ויקיפדיה). ברגע שעלה הנושא שיתפתי פעולה לגבי כל מה ששאלו אותי (הכל מתועד). אם אתה מזהה הפרה של החוקים זכותך לומר זאת. עד עכשיו החוקים דווקא הופרו נגדי, למשל מחיקת תמונות ללא דיון.
8. "הדבר היחיד שמעניין אותך פה זה אתה והבמה שניתנת לך חינם אין כסף" - כל משתתף שכותב בויקיפדיה נמדד לפי תרומתו בפועל ולא לפי כוונותיו הנסתרות, האמיתיות או המדומות. לכל מי שכותב כאן יש מוטיבציות כלשהן. לא ארד נמוך ולא אנסה לנחש את מניעיך, למשל.
9. "גם הניק שבחרת לך נראה כאילו מעיד על ציפיותיך מהמקום הזה" - שוב אתה יורד נמוך. כמעט בכל ניק כאן יש משהו מוזר "טרול רפאים", "גילגמש", "שן שש זעם" וכדומה. אין לי שום כוונה לנתח פסיכולוגית מה עומד מאחורי כל כינוי. הגיע הזמן שתתבגר.
10. "בדרך כלל, משתמשים כמוך גומרים בחסימה מוחלטת...סביר להניח שימיך בויקיפדיה ספורים" - זו שאלה, בקשה, איום, או ניבוי עתידות ?
11. "ולנו נשאר לנקות את הנזקים שהם עשו" - כבר עניתי. אתה מוזמן לעבור על כל מה שתרמתי עד כה. אם יש משהו שנראה לך כנזק, אתה מוזמן לומר זאת ישירות.
12. "הויקפדיה אינה דמוקרטיה: היא אנרכיה" - לפחות סיום חיובי, כנראה שלמדת משהו מהקריאה בויקיפדיה.

בברכה, Hotguy 16:09, 2 אפר' 2005 (UTC)

נתתי לך עצה ברורה וישירה: קח יומיים הפסקה. קרא את הנהלים. תשאל הרבה שאלות על מה נהוג ומה לא לפני שאתה מבצע. תקרא בקביעות את הדיונים במזנון (שם נקבעת המדיניות), ותשתמש למען השם בספלר. יש לי דברים אחרים לעשות מלבד לענות לך על כל סעיף וסעיף עד שתבין.--עמית אבידן 16:51, 2 אפר' 2005 (UTC)
לשאול שאלות לפני ביצוע לא מועיל כאן. לדוגמא: לפני שהעליתי סירטונים, הצגתי הרבה שאלות בנושא, ואחרי שקיבלתי המון תשובות שסותרות זו את זו, כתבתי במפורש שבכוונתי להעלות קבצי וידיאו בשינוי הפורמט ל OGG. שבוע שלם היה נראה שזה מקובל על כולם, ורק אחרי שבוע נזכר פתאום גילגמש שצריך בכלל למחוק את כל הסירטונים. בנושא אחר - כתבת שלא תגיב למה שכתבתי. לא ציפיתי למשהו אחר. יש לך תכונה שאני קורא לה "פגע וברח". אתה מעיר הערות, ולא מעוניין להיתקל, חלילה, בתשובה. כך היה במקרה של שיחה:טול סלנג, וכך גם עכשיו. Hotguy 17:04, 2 אפר' 2005 (UTC)
כל כך אתה טועה בי, שאין לך מושג. על מנת לקבל מושג מסוים, אני מציע שתקרא את שיחת משתמש:דורית/ארכיון6#מעקב. אני מסוגל לנהל דיונים מפה עד להודעה חדשה, אבל ממך, לצערי, התייאשתי. זה לא נראה לך מוזר שאתה היחיד פה שעל כל פיפס הולך לבוררות? רק דוגמא אחת לגבי הוט סלנג: הערתי לך על המוזיאון: למה גילגמש היה צריך ללכת ולתקן את זה? תקרא שוב את ההערות שלי ואת התשובות שלך. אתה פשוט מתחמק. זה הכל.--עמית אבידן 18:18, 2 אפר' 2005 (UTC)
קודם כל כבר פעם שניה שאתה טועה בשם. הכלא הקמבודי נקרא 'טול סלנג' ולא 'הוט סלנג'. כנראה שהניק שלי הוטגאי מהדהד אצלך בראש כל הזמן. שנית, כתבתי בשיחה:טול סלנג שההערה שלך לגבי עניין המוזיאון נכונה (וגם ביקרתי במוזיאון הזה), אז על מה ההתלהמות? לגבי זה שגילגמש "נאלץ" לתקן טעות שלי - במקרה, גם לי יצא לתקן טעות שגילגמש הכניס לשם. אני כתבתי שהחמר רוז' רצחו אנשים והוא שינה את זה ל'כיתת יורים', דבר שהוא בפירוש לא נכון, הערתי לו והוא לא תיקן, ואז נאלצתי לשנות את זה בעצמי. הפרחת לאויר הדף הזה הרבה מאוד טענות חמורות נגדי, שלאחר שמבררים אותן אחת אחת לא נשאר הרבה. אני מקווה שאתה לא מתכוון לעבוד בתחום המדעים המדוייקים. Hotguy 19:55, 2 אפר' 2005 (UTC)
אחרי 15 שנה כמהנדס, אני באמת מתכוון לפרוש ולהתמקד בכתיבה בויקיפדיה... לא, אין לי טענות חמורות נגדך. יש לי טענות חמורות נגד א. צורת הכתיבה שלך. ב. ההתעלמות שלך מהסטנדרטים הנהוגים כאן. על מנת להדגים אחת מהבעיות, אכתוב לך בשיחה של טול סלנג.--עמית אבידן 20:08, 2 אפר' 2005 (UTC)
הערה טכנית: יש הבדל מהותי בין שינוי פורמט ל-OGG לשינוי שם ל-OGG ללא שינוי הפורמט. דוד שי 17:25, 2 אפר' 2005 (UTC)
קצת הגזמתם עם הוטגאי, הייתה הרבה יותר סלחנות כלפי משתמשים עם הרבה הרבה פחות פוטנציאל ממנו. הבן אדם יודע לכתוב לא רע בכלל שש"ז 19:16, 2 אפר' 2005 (UTC)