שיחת משתמש:Orielno/ארכיון 2015

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Orielno, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, היי. מה שכתבת על הערה מוסתרת - חמוד, וסחתיין על הרצון לתרום, אבל מחקתי את זה. משתי סיבות. אחת - רוב מה שיש שם לא נכון. שנייה - לא מעלים דפים למרחב הוויקיפדיה, כשהם לא חלק ממשהו קיים אלא דברים חדשים, ללא אישור הקהילה. מה שהיית צריך לעשות זה למצוא חבר ותיק בקהילה ולדון על זה איתו. להסכים על יצירה, לשייף את הטקסט, ואז להוסיף את זה. אם אתה רוצה לעשות את זה, אתה מוזמן למצוא לך מישהו, או לפנות לויקיפדיה:חממה או ויקיפדיה:דלפק ייעוץ. גארפילד, שלחתי אותו אליך. יש כאן בחור עם מוטיבציה. עברתי על התרומות שלו. אם זה מה שהוא עושה ביום הראשון, אז השמיים הם הגבול. אוריאל, כדי לא לאבד את מה שכתבת, אני מעביר אותו למשתמש:Orielno/ויקיפדיה:הערה מוסתרת, במרחב הפרטי שלך. בהצלחה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:59, 26 ביוני 2015 (IDT)תגובה

שלום יגאל,
כן אני מניח שטעיתי כשישר ניגשתי ליצירה ועוד של ערך כזה. פשוט הגעתי אליו דרך קישור אדום והפריע לי שהוא לא קיים עדיין. תודה על ההפניה ל"חממה" (איכשהו פיספסתי אותה בשיטוט שלי במרחב הויקיפדיה), ועכשיו שגיליתי איך עושים טיוטה אני מניח שאני אשתמש בטיוטות שייבדקו על ידי חבר'ה ותיקים לפני שאנסה ליצור ערכים נוספים. אז תודה על ההכוונה והעידוד, אוריאל Orielno - שיחה 23:50, 27 ביוני 2015 (IDT)תגובה
בשמחה. שני טיפים:
  1. אל תקרא לזה "ערך". מדובר ב"דף". ערך זה משהו שנמתא במרחב שם בלבד.
  2. כדי לשפר את הסיכוי שכותב מסוים ישים לב להודעה שהשארת, בוויקיפדיה ניתן "לתייג" את אותו כותב (לשלוח לו "אזכור"), בדומה למקובל ברשתות חברתיות. המשתמש שתויג יקבל על כך התראה.
    ברוב הפעמים, הדרך הפשוטה ביותר לתייג היא להקליד את התו "@" ואחריו שם המשתמש של מי שרוצים לתייג.
    במצבים מסוימים, תיוג באמצעות @ אינו עובד. אם לאחר הקלדת @, לא מופיעה השלמה אוטומטית של שמות משתמש, יש להשתמש בשיטה בסיסית יותר, שהיא שימוש בתבנית {{א}} (בצורה "{{א|שם המשתמש}}") או הוספת קישור פשוט לדף המשתמש (על-ידי "[[משתמש:שם משתמש]]").
    בכל פעם בה מתייגים, יש "לחתום" כנהוג בוויקיפדיה: באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא ה"חתימה" בסוף הדברים, התיוג לא יבוצע. למשל, כדי לתייג אותי ("Ldorfman"), יש להשתמש בקוד [[משתמש:Ldorfman]] ולזכור לחתום בסוף ההודעה עם ~~~~. ניתן לקרוא מידע נוסף בדפים "{{תגובה ל}}" ו־"{{א}}".
    אם התיוג בוצע באופן תקין, אצל המשתמש המתויג תתקבל התראה על כך בסמל הפעמון (פעמון2) שבראש החלון. אם לא התקבלה התראה כזאת, יש לצאת מתוך הנחה שבפועל, הנמען לא תויג.
    למידע נוסף בנושא, ניתן לקרוא את הדף "עזרה:תיוג". בברכה,
יש שם איזה באג. ננסה לתקן אותו. איפה שה"ס:כותב גרסה" היה אמור להיות IKhitron.
בהצלחה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:03, 28 ביוני 2015 (IDT)תגובה

שאלה שלצערי חייבת להשאל[עריכת קוד מקור]

היי שוב. עברתי על העריכות שלך, ונראה שאתה מתקדם די מהר. אבל לפי הנושאים שאתה מתעסק בהם אני חייב לשאול אותך, בהתאם לכללים הללו: האם אתה יכול להצהיר שאינך (או שהנך) עורך (או מתכוון לערוך) בתשלום? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:12, 28 ביוני 2015 (IDT)תגובה

אני לא עורך בתשלום ואין בכוונתי לערוך בתשלום בעתיד (והיה ואעשה זאת אודיע על כך). פשוט התחלתי לאחרונה להתעניין בחברות ובעולם העסקי ואז גיליתי שיש ערכים שטרם נכתבו וכן ערכים שדורשים עדכון או השלמה. אוריאל Orielno - שיחה 15:18, 28 ביוני 2015 (IDT)תגובה
מצויין. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:19, 28 ביוני 2015 (IDT)תגובה

שאלה בעניין הערך תג מחיר[עריכת קוד מקור]

אחרי שיאיר נרו קבע אתמול שהמסמך שהעלה יורם שורק כאן בקישור הוא 'שקר', והקפיד לא לנמק כלל, נראה שנסיונך הראוי לשבח לקיים דיון הגיוני ולהגיע להסכמות- אבוד מראש. אינני מכוון לבקש ממנו לנמק מהו ה'שקר', כיון שלטענתו הוא "איננו בחקירה".
יש 2-3 עורכים ש'צמודים' שנים לערך הזה, וללא קורטוב הסבר הגיוני מוכנים לצנזר מידע ממוסמך, שקשה להפריז בחשיבותו, כאשר הוא סותר את השקפת עולמם. פעולות קודמות שלהם הוגדרו כ"בושה לויקיפדיה" בדף השיחה.
יש עוד מסמכים חשובים, אבל נראה שהם לא יובילו לדיון הגיוני, אלא למה שהוגדר כ"מלחמת חפירות" פוליטית.
ספק אם יועיל המסמך בקישור הזה- המתייחס בפירוש ל"פגיעה בערבים", הוא פורסם בעלון מספר 2 של ועד מתיישבים השומרון, והכותרת שלו בקישור הזה, מדברת בעד עצמה. וגם המסמך הזה, שבו יו"ר ועד מתיישבי בנימין מסביר בפירוש את משמעות תג מחיר, כולל בהקשר לאלימות.
מענין שאותם עורכים שכעת 'נשכבים על הגדר' לצנזר מידע מתועד ומוסמך, התעקשו להעלות לערך תג מחיר טענת קונספירציה (!) שרק קומץ קיצונים מעלה, למרות שהיא נשללת על ידי השב"כ וגורמי המקצוע (ראה את הביקורת שספגו מויקיפדים ותיקים).
בנסיבות כאלה, אני מבין שניתן לפנות לביורוקט שיש לו סמכות לכפות את עצמו כבורר. האם אני צודק?
האם תוכל להראות לאחד משלושה הביורקרטים הפעילים, קישורים לתמצית המידע (אעביר גם מסמכים מבתי משפט על תג מחיר פלילי שהמורשעים בביצועו ("קשירת קשר לביצוע פשע"), הסתייעו בעת ארגון פעולתם הפלילית- בבני קצובר, וגם במנכ"ל הועד שגיא קרייזלר).
האם ניתן לפנות לביורקרטים או לפחות להיוועץ באחד מהם (דוד שי התווכח איתם המון, כפי שתראה בדיונים קודמים). האם ניתן להפנותם ל'ביוגרפיה' של 2-3 עורכים אלו, לביקורת הנוקבת שכבר ספגו, לויכוחים המעגליים (וחסרי הנימוקים), ולבקש שיכפה עצמו כבורר?
מה דעתך?
אני מעביר את אותה השאלה והמידע, גם ליורם שורק
אני לא באתי לויקיפדיה על מנת לעסוק בפוליטיקה. ובוויקיפדיה יש מספיק דברים לשפר, שבזמן שאני אתווכח בדף השיחה הזה יכולתי לשפר 10 דברים אחרים לא פחות חשובים. בכלל המטרה שלי לא הייתה לכפות דעה, אלא בעיקר לנסות לשוות לדיון פן מעשי ומסודר, על מנת להחליט מה כן ומה לא ולסגור סיפור ולהפסיק לבזבז לכולנו את הזמן.
לגבי טענותיך - אני אישית דווקא חולק עליך ועל יורם שורק - אני מסכים שהניסוחים בקישורים שהבאתם מחשידים מאוד אבל באף אחד מהם אין אמירה מפורשת וברורה התומכת באלימות. האמירות מעורפלות מידיי. מה שטענתי בדף השיחה הוא שמכיוון שלפעילות אותה הם מעודדים בפירוש (חסימות כבישים, בניית מאחזים, וכו') הם קוראים תג מחיר, וייתכן שהיסטורית משם מקור השם - אז הדבר צריך להיות מוזכר. ואפשר לאזכר את הטענות לכך שהם מעודדים אלימות בתור דעה בלבד. אני גם לא חושב שיש צורך בציטוטים בגוף הערך על מנת "שהקורא יוכל לשפוט" (אנחנו לא בבית משפט פה), מקסימום משפט אחד (וגם לא בצורה בולטת כמו שיורם שורק עשה), ואם רוצים עוד אז בקישורים בהערות שוליים.
אז לסיכום: כמו שאמרתי אין לי כוח וזמן לויכוחים מסוג זה - אם אתה רוצה לפנות למישהו אתה מוזמן, אין כאן היררכיה וכל אדם רשאי לפנות לכל אחד (אבל מומלץ שתעשה זאת כשאתה מחובר למשתמש ולא מאנונימי). אוריאל, Orielno - שיחה 15:11, 11 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

ביכורים[עריכת קוד מקור]

שלום Orielno/ארכיון 2015, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. אין ספק, שמים לב לפעילות האינטנסיבית שלך כאן בזמן האחרון.

רציתי להזמין אותך להשתתף במיזם "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם ולשתף את הקהילה לגביו - הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף המיזם ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.

אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:Orielno/ארכיון 2015/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.

אז מה דעתך?...

בברכה, אופק כחול - ביבר הזכוכית 20:53, 11 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

בסדר גמור. אז אני אכתוב משהו בדף טיוטה שאליו יצרת קישור ואודיע לך פה כשאסיים. אוריאל, Orielno - שיחה 10:08, 12 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה
תודה רבה אופק כחול - ביבר הזכוכית 19:16, 12 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה
זהו סיימתי (אופק כחול). לא צריך לחפור לאנשים יותר מידיי אוריאל, Orielno - שיחה 10:30, 13 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה
תודה רבה על הכתיבה המעניינית! הדף מיועד להתפרסם בעמוד המיזם ב-1 בספטמבר (אעדכן אותך כשיעלה). שיהיה סופ"ש נעים אופק כחול - ביבר הזכוכית 19:59, 13 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה
הדף עלה לעמוד המיזם, תגובות אפשר לקרוא בשיחת ויקיפדיה:ביכורים/Orielno. המשך ערב טוב, אופק כחול - ביבר הזכוכית 23:13, 2 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

הזמנה אישית לסקר העורכים של ויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

סמליל ויקימדיה ישראל

שלום אוריאל,
עמותת ויקימדיה ישראל מקיימת לראשונה סקר בקרב עורכי ויקיפדיה העברית. הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחוויית העריכה במיזם, מתוך כוונה לעזור לקהילת העורכים להמשיך לשפר את גרסתה העברית של האנציקלופדיה החופשית וכן, את תהליך יצירתה. נודה לך מאוד אם, כמי שפעיל בוויקיפדיה העברית מזה זמן רב, תסכים לענות על השאלון, באמצעות הקשה על הקישור הבא:

הקישור שלך לסקר.
הקישור המופיע פה לשאלון הוא אישי והודעה זו הושארה עבורך באופן ספציפי.


לתשומת לבך, הסקר אינו מתבצע על גבי שרתי קרן ויקימדיה, אלא באמצעות מערכת "Qualtrics", אשר אושרה לשימוש על ידי הקרן. למען הסר ספק, גם אם ההזמנה אישית, כל המידע בסקר נאסף בצורה אנונימית, כך שלא ניתן לקשר בין עורך מסוים לתשובות שמסר. בנתונים שייאספו לא יעשה כל שימוש מעבר למחקר עצמו, אשר ניתוח תוצאותיו יהיה זמין לקהילת העורכים לאחר סיום איסוף המידע.

הסקר נבחן ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות. הוא זמין למענה גם דרך מכשירים ניידים.


בכל שאלה או בעיה, לפני המענה על הסקר או במהלכו, הנך מוזמן ליצור קשר עמי, לירון דורפמן, בכתובת המייל Liron-at-wikimedia.org.il או בטלפון 050-5453913 .

.בשם ויקימדיה ישראל, תודה לך מראש

Ldorfmanשיחה 01:12, 17 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

אם טרם ענית, יש להזדרז!
אם טרם ענית, יש להזדרז!

שלום לך,
איני יודע אם מילאת את סקר העורכים שהזמנה אליו השארתי לך לעיל, אולם אם טרם יצא לך לעשות זאת, רצוי להקיש על הקישור בהקדם.
ממספר סיבות, הקישור לסקר פעיל למשך שבוע בלבד. אם חלף שבוע מההזמנה לסקר, לא ניתן יהיה להכנס אליו באמצעות אותו קישור. היה וטרם ענית על הסקר, ברצונך לעשות זאת ונתקלת בבעיה, ניתן תמיד ליצור עמי קשר ואשמח לדאוג לטיפול בנושא (אם הפנייה נעשית דרך דף זה, יש "לתייג אותי" כדי שלא אפספס). שבוע טוב, Ldorfmanשיחה 00:56, 23 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

עניתי עליו. אוריאל, Orielno - שיחה 14:54, 23 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה
שמחתי לקרוא. מקווה שהיה מעניין. בברכת שבוע מוצלח, Ldorfmanשיחה 00:25, 6 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

כתיבה במזנון[עריכת קוד מקור]

שלום,

שאלת שאלה במזנון לגבי ההפניות לדביבון (ראקון/רקון). שאלה ספציפית על ערך ספציפי יש לשאול בדף שיחת הערך ולא במזנון. שאלות טכניות (איך עושים דבר כזה או אחר) יש לשאול בדלפק ייעוץ. אם אין הענות בדף שיחת הערך ניתן לקשר את הדיון מלוח המודעות. אני מעתיק לך לדף שיחתך את השאלה ששאלת במזנון כדי שתוכל להעביר אותה למקום מתאים יותר. גילגמש שיחה 08:07, 31 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

הדפים המדוברים הם דפי הפניות שלמרבה המבוכה מפנים לערכים שונים - רקון מפנה לדביבון בעוד ראקון מפנה לדביבון מצוי. מבדיקה זריזה הסקתי שככל הנראה יש היגיון מסוים בשתי האפשרויות - אבל צריך להחליט איזו מהן יותר הגיונית, ואז לעשות ששני הדפים יפנו לאותו הערך. האם יש פה מישהו שמבין בזה קצת שיכול להכריע לגבי איזו אפשרות עדיפה? אוריאל, Orielno - שיחה 22:02, 30 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

ויקיפדיה:בוקמרקלטים[עריכת קוד מקור]

שלום אוריאל, ראיתי את הפסקה "קופי פייסט" בדף המשתמש שלך ורציתי להציע לך להשתמש בויקיפדיה:בוקמרקלטים. בעיקרון, זה נותן לך בלחיצה אחת את התבנית המתאימה לוויקיפדיה כאשר אתה נמצא באתר שנתמך על ידי תבנית (למשל: דה מארקר, ynet...). זה חוסך המון זמן של העתקת שם הכתבה, שם הכותב, התאריך וכו'. זה עובד טוב כמעט תמיד. מקווה שיהיה לך לעזר. בברכה, דיידרים - שיחהפרויקט טיילור סוויפט13:21, 3 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

תודה על העצה, האמת בדיוק אתמול גיליתי את זה במקרה תוך כדי שיטוטיי . בינתיים אני מסתדר בלי זה, אבל אולי בעתיד אני אתקין. אוריאל, Orielno - שיחה 14:37, 3 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

בדוק עריכות אוטומטית[עריכת קוד מקור]

שלום Orielno,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, על פי המלצת גילגמש אילי - שיחה 10:27, 15 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

מדד תל אביב טכנולוגיה[עריכת קוד מקור]

היי. עדכון חצי שנתי צץ. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:30, 31 בדצמבר 2015 (IST)תגובה

תודה, שכחתי באמת לעדכן אותו ואת ביומד. אוריאל, Orielno - שיחה 22:33, 31 בדצמבר 2015 (IST)תגובה