שיחת משתמש:Reut odem

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת אבירם בנושא טוב...
שלום, Reut odem, וברוך בואך לוויקיפדיה! להלן כמה הנחיות וכללים שיסייעו לך להשתלב בוויקיפדיה:
עריכה: ראשית כל, מומלץ לעיין במדריך הכתיבה למתחילים. לפני שמירת שינויים בערכים כדאי ללחוץ על "תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי תקין. את מהות השינוי יש להסביר בחלונית התקציר. למידע נוסף: תמיכה טכנית.
דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", המובילה לדף השיחה של הדף, שבו ניתן לדון בערך. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי נימוס. בסוף כל הודעה יש לחתום על ידי הקלדת ארבע טילדות, כך: ~~~~.
זכויות יוצרים: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
חונכות: אם ברצונך לקבל סיוע אישי מוויקיפדים בעלי ניסיון, יש להוסיף בדף המשתמש שלך את הצירוף {{חונכות}} ונפנה אליך בהקדם. לשאלות נקודתיות ניתן גם לפנות לדלפק הייעוץ.

If you can't read Hebrew, click here.בברכה,
דרור 16:01, 3 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

השיירות לירושלים[עריכת קוד מקור]

אין ספק שנושא חשוב זה זכאי לערך, אך בצורתו הנוכחית הוא היה עלול להימחק, לכן שמתי תבנית "בעבודה", כדי שיבינו שזה רק תחילת המלאכה. בכל מקרה אתה יכול להמשיך ולערוך ללא הפרעה, (בהתנגשויות עריכה, המערכת מציגה את ההבדלים לפני שהיא מבצעת שמירה, כך שאין חשש). בברכה, Rex - שיחה 21:07, 10 ביוני 2008 (IDT)תגובה

שלום. אני מבין שהערך נמצא בעריכה. לדעתי יש בו חומר מצויין אך הוא זקוק לעריכה ויקיפדית רצינית לפני שיוכל להיות במרחב הערכים. יש לצרף לכל נתון מקור עליו מסתמכים, לפחות ברשימה "לקריאה נוספת" כנהוג. אשמח לעזר בעריכה כאשר הערך יהי במצב יותר מוגמר.
בכל מקרה, אם את מתעניינת בנושאי ירושלים ומלחמת השחרור תמצאי כאן קהילה נאה ומגובשת העוסקת בנושאים אלו. בניהם משתמש:דניאל צבי, משתמש:תמרה, משתמש:מגיסטר, משתמש:אבירם, משתמש:אלמוג, משתמש:אברהם אמיר ועוד Ranbar - שיחה 12:07, 31 ביולי 2008 (IDT)תגובה

טוב...[עריכת קוד מקור]

החומר שאספת הוא איכותי ורב ומאיר בצורה טובה את הנושא. ככלל השפה שלך טובה וזורמת וברמה גבוהה מצד אחד ולא מסובכת מדי מצד שני וזה טוב. אולם, כפי שתוכלי לראות מהעריכה שעשיתי בחלק מן הערך (השתמשי בפונקציית השוואת גירסאות) זיהיתי מספר בעיות שעלייך לתקן ולשכתב:

  1. כל מושג שיש לו ערך בויקיפדיה צריך "להכחיל" כלומר להפנות מן המושג לערך, לרוב המושגים יש ערכים בויקיפדיה.
  2. מן הפסקה שערכתי יצאתי מעט מבולבל. הנושא הוא השיירות לירושלים. את נותנת רקע שזה סבבה. אבל הרקע מדבר על כל הכוחות בארץ והוא רחב מדי. יש לצמצם את הרקע ולהתמקד בירושלים והדרך אליה.
  3. נקודת ראות נייטרלית. אנחנו מדברים עברית, גרים בארץ וציונים. הנושא ציוני. הכל טוב ויפה אבל אנחנו כותבים אנציקלופדיה. יש לשמור על שביל הזהב בין הבאת עובדות נכונות ומדוייקות לבין שימוש בטרמינולוגיה מוטית. למשל, הערבים אינם "ערבים" אלא: כפריים מקומיים, כוח לוחם, כוח מאורגן למחצה וכדומה. יש לכנות אירועים בשמם הנייטרלי והמדוייק: המרד הערבי הגדול למשל. אין כאן שום עניין של שמאל וימין אלא של דיוק ונייטרליות. מאמרים פולמוסיים יש בשפע משני הצדדים.
  4. כדאי שתסתכלי ב"עריכה" של ערכים אחרים ותלמדי "פטנטים" למספור, למשל או להבאת מקורות באופן המקובל.
  5. יש לחשוב היטב על סדר הפרקים, לקצר ברקע ולדייק ולמקד בעיקר, תוך הבאת מקורות. לי, למשל, יש מספרים שונים בקשר למצבת אנשי הפלמ"ח ערב המלחמה (וככל שאני חושב על זה יותר אני מגיע למסקנה שבערך זה המספר הארצי די מיותר ויש להתמקד בגזרת ירושלים).

בקיצור - לדעתי את באמצע העבודה על הערך. יש לו פוטנציאל רב ואני מוכן לסיע לך, אך לאחר שתעברי עליו עוד פעם.

טוב שיש עוד מצטרפת איכותית לנושא הקרוב לליבי! Ranbar - שיחה 13:03, 31 ביולי 2008 (IDT)תגובה

כל הכבוד על הכתיבה המושקעת. אני מבצע הגהה לערך וברצוני להוסיף: הערך הוא על השיירות לירושלים ולא על מערך ההגנה והערבים במלחמת העצמאות. לשם כך יש ערכים נפרדים בויקיפדיה. ההקדמה צריכה להיות קצרה על מנת להגיע לתכל'ס, ארגון השיירות וביצוען. הפרק "מערך כוחות לוחמים ותושבים - נתונים סטטיסטים", שלא קשור רק לשיירות אלא למערך המלחמה כולה, מיותר לחלוטין וברצוני להורידו מהערך ולשלבו בערכים אחרים כמו ההגנה. כמו כן, שימי לב לחיבורי משפטים ולשינויים נוספים בערך. אבירם - שיחה 02:24, 1 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה