שיחת משתמש:The Fool

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך הבא!--80.179.79.4 06:28, 6 פבר' 2004 (UTC)

תודה :-)

--The Fool 09:40, 6 פבר' 2004 (UTC)




שלום יהודה. שמי אורן מירון. הערת לי על אחד הערכים שלי, ואני רוצה לידע אותך ששילבתי בין הערכים בחלק של "חתול" בגלל שלא היה מידע על חתולים. אני אשמח אם תבדוק את הערך הסופי שנוצר ואם תרצה אני אמחק את הערך שלי.

להתראות משתמש:אורן מירון.

אכן שם המידע צריך להיות. בוויקיפדיה, רשימות רשומות בצורת הרבים (ר' שפות תכנות) וערכים רשומים בצורת היחיד (ר' שפת תכנות). לכן, בחתולים צריכה לבוא רשימה של סוגי חתולים.

--The Fool 20:44, 11 פבר' 2004 (UTC)




נא התייחסותך לתגובתי ב-שיחה:פרויקט בן-יהודה ^^ דוד1 13:23, 13 פבר' 2004 (UTC)

בסוף בא דוד שי ושינה את ה־redirect...
כפי שאני רואה את זה, השימוש המיטבי בעקרון "יש לכבד את השם בו הגוף קורא לעצמו, ולהשתמש בה" הוא לעניין צורות שונות של איות, ולא לעניין המקף. בכל מקרה, לפי הנהוג בעברית, סימן ה"מינוס" (-) לא מציין מקף המחבר בין מילים. המקף העליון (־) משמש למטרה זו. לשימוש במקף העליון יתרון חשוב נוסף: לפי תקן ה־Unicode, הוא זה שאמור להפריד בין אותיות עבריות לאותיות אחרות ולמספרים, ולא ה"מינוס". ואכן, דפדפן Mozilla, שמתוכנן לפי תקנים (שלא כמו הדפדפן של חברה גדולה מסויימת), מרנדר כשורה את "ב־12 בלילה", אבל לא את "ב-12 בלילה".
--The Fool 19:17, 13 פבר' 2004 (UTC)
על מה שקובע דוד שי, אין לי כמעט וויכוח. האמת כי הפעם הוא לדעתי טעה, אבל מכיוון שאין זה עקרוני בעיני, אני לא הולך נכנס כאן לוויכוח עקרונות.
למה טעה? כי היתה לי דילמה זהה בויקי-EN ושם פסקו ה"שופטים" כי אם מישהו קורא לעצמו שם עם מקף מפריד, מכבדים את קביעתו. הערך פתח תקוה מדגים את דברי. בכל מקרה, שוב תודה על תשומת הלב - ועל הרוח הטובה.
אגב, איך מקישים מקף עליון? ומה זה מרנדר? ^^ דוד1 20:36, 13 פבר' 2004 (UTC)

גם אני משתמש במוזילה, אז איך באמת משתמשים במקף העליון? ערן

לעניין רישום השם: אם כך, זו בעיה. הפתרון האולטימטיבי הוא כאמור לתכנת־מחדש את מנוע־החיפוש של וויקי כך שיתעלם ממקפים. עד אז, או במקרה שזה לא יתאפשר, צריך לקבוע תקן, כדי שלא יהיה בלגאן מיותר. איך מתקבלות כאן החלטות? (כמובן שאפשר להחליט שלא להחליט: לא מדובר בעניין מהותי, ויש פתרון טכני סביר, ה־redirect).

לגבי המקף העליון: הדרך להוספת מקף עליון תלויה, כמובן, במערכת־ההפעלה בה משתמשים. אני משתמש בלינוקס, ומנסה ללמד את ה־xkb שלי לעבוד עם מקף עברי, בנתיים ללא הצלחה. תמיד אפשר להשתמש ב־copy/paste, אבל זה לא מספיק נוח. לפי פתיל בפורום העברי של מוזילה, ב־Windows אפשר להשתמש בצירוף Alt+0206 (כלומר: מקש ה־Alt, בצירוף הספרות 0206 שבצד ימין של המקלדת). זה באמת עובד?

רינדור (עברות ניאולוגי של rendering) הוא תהליך בו המחשב מעבד מידע אבסטרקטי אודות אובייקט גראפי לידי תמונה שניתן להציג על המסך. לעניינו: המרת קובץ HTML והקבצים המשוייכים אליו לאוסף של פיקסלים המוצגים על המסך. בראוזרים, דפדפנים, שונים מרנדרים באופן שונה. המנוע של מוזילה, Gecko, מתוכנן על־פי תקנים המאפשרים הצגה של הדף על כל פלטפורמה. החברה הגדולה שמפתחת בראוזר מאוד נפוץ לא עושה כך, ומועדדת שימוש באפשרויות לא סטנדרטיות; מה שמחייב את מי שרוצה להשתמש באתרים שתוכננו עבור אותו בראוזר במוצריה של אותה תוכנה. מידע על Tech Evangelism בעברית.

--The Fool 21:29, 13 פבר' 2004 (UTC)

השימוש במקף העליון, על אף שהוא נכון תחבירית, הוא מאוד לא מעשי. לא בווינדוס, שם צריך צירוף ממש-ארוך של מקשים, ולא בלינוקס, שם, בנתיים לפחות, זה לא אפשרי ישירות . אם כי: א. אם תצליח למפות אותו ל-xkb, אני אשמח לשמוע. ב. האם ידוע לך על שימו במקף עליון ב-lyx?

-רונן

לפי רשימת־הדיוור של IvriTeX, אפשר לכתוב מקף עליון כאשר משתמשים בפונטים מסוג TTF, וכך לקבל הבדלה בין מקף עליון (- יחיד) וקווי־ההפרדה (-- ו---, המקביל ל-maqafanak\). בלי שימוש ב-TTF, אפשר לעשות workaround ולהשתמש במינוס ב־superscript.

--The Fool 21:48, 14 פבר' 2004 (UTC)

לרונן:

א. כל מה שהיה צריך לעשות זה RTFM... קרא את החלק על LyX ב־ptr*. זה מוסיף גם אפשרות לניקוד.
ב. קבצים עם תוספת מקף־עליון או ניקוד לא מתקמפלים אצלי ב־eLaTeX. אם אתה מוצא פתרון, אשמח לשמוע.

--The Fool 12:39, 18 פבר' 2004 (UTC)


קיבלת ממני אימייל? Pasteran 11:52, 15 פבר' 2004 (UTC)

קיבלתי והשבתי.

--The Fool 14:16, 15 פבר' 2004 (UTC)


לגבי ההערה "מה הטעם בקישור לוויקי האנגלית בלבד? אחת התכונות המייחדות את וויקיפדיה היא המגוון הלשוני והתרבותי ממנו היא מורכבת". כבר נשאלתי ועניתי:

  • רוב מוחלט של קוראי ויקיפדיה אינם מסוגלים לקרוא את הערכים בשפה שאינה אנגלית.
  • מה הטעם לשפוך 4 שורות של שפות שאינם מעניינות איש, ושצריך לחפש ביניהם את מיקומ השפה האנגלית.
  • אם אתה באמת מעוניין בערך בטמילית, בניהוגו או באסטונית תשמש בקישור האנגלי ועוד צעד אחד ואתה שם.
  • ממילא אחת לתקופה מורץ בוט שמשלים את השפות האחרות.
אביהו 20:18, 23 מרץ 2004 (UTC)

ד"א

אני יכול להבין אפילו יפנית :-) יש כלי שמתרגם מהמון שפות (בינהן: גרמנית, צרפתית, יפנית, ספרדית, רוסית...) לאנגלית. כלי התרגום של אלטהויסטה. הכלי מומלץ בחום ערן

אני יכול להעלות כמה טענות בעד רישום של כל השפות:

  • למה לא? אין כל נזק, רק תועלת. קשה לחפש את השפה האנגלית? בדרך־כלל רשימת־השפות ממויינת, כך שניתן לחפש את השפה האנגלית ביעילות ... אין בעיה למצוא את האנגלית, או את האורדו, לצורך העניין.
  • "אחוות הוויקידפים" ותחושה של צמיחה. רישום של כל השפות, נותן לקורא תחושה (אמיתית, לא פיקטיבית) שוויקיפדיה היא מאגר־מידע נרחב בשפות רבות, ושהפרוייקט צומח ומתפתח במהירות.
  • מעמדה של השפה האנגלית. מצב שבו יש דומיננטיות נרחבת מדי של גורם יחיד הוא מצב מאוד לא בריא, בכל תחום: אם באקולוגיה, אם בכלכלה, ואם בתרבות ושפה. גיוון הוא תנאי הכרחי לחיים מעניינים. הגישה של "יש אנגלית, ויש את כל אותן שפות שוליות" היא בעייתית בדיוק מבחינה זו.

כמה הודעות, שקשורות באופן ישיר או עקיף לגיוון מחשבתי שנובע מגיוון לשוני: [1], [2], [3]. בנוסף, האנגלית היא Lingua Franca היום, ומחר? לך תדע. הכס שנושא את השם "השפה המשותפת" מחליף יושבים אחת לכמה זמן.

--The Fool 20:39, 25 מרץ 2004 (UTC)

ה־Babelfish טוב אולי לטקסטים פשוטים מאוד, או טכניים, אבל החל מרמה מסויים של כתיבה, הוא נעשה בלתי־יעיל. תרגום אוטומטי הוא תחום מחקר מרתק, אבל התוצאות המעשיות עדיין לוקות בחסר (אם כי ההתקדמות מהירה ומורגשת במהלך השנים). ימי "המתרגם האוניברסלי" נוסח מס"ב עדיין רחוקים - לא בעשור הקרוב, ואני בספק אם בזה שאחריו.

--The Fool 20:43, 25 מרץ 2004 (UTC)

אהלן יהודה!
שאלת לגבי אנרכיזם ונח"ל, אז הנה תשובה חלקית:
איני אנרכיסט: נכון לעכשיו אני במרכזו של שלב עיצוב חיי ותפיסת עולמי, שלב שהחל עוד בסוף התיכון, דרך השנת-שירות, ונמצא כרגע בעיצומו. התהליכים שעוברים עליי בחודשים האחרונים בהחלט מכוונים אותי לכיוון הרציונלי-אנרכיסטי, ולכן כתבתי "שאיפות אנרכיסטיות". אני בהחלט לא מוצא צדק/הגיון באנשים השולטים באנשים אחרים, אם זה בכח ואם זה בסוגים אחרים של כח - ואיך כל זה קשור לנוער העובד והלומד? מאז ומעולם הייתי שמאלני, אם כי מעולם לא קיצוני כמו היום. תפיסותיי אלו, כמו גם מגוריי במושב, הובילו אותי לתנועת הנוער, אז הייתי שלם לחלוטין עם דרכיה, והיום, עם הקצנת עמדותיי אני מסתכל על הדברים בצורה קצת שונה (ויותר בקורתית). חוץ מזה, ופה אני מסיים, הנוער העובד והלומד היא אמנם תנועה ציונית, אך היא התנועה הגדולה והראשונה שהקימה בארץ קיבוצים כמעט-אנרכיסטיים, ראה אשבל וגם רביד.
זהו, מקווה שעניתי לך, אתה מוזמן לשאול עוד שאלות.
פלג 17:37, 30 מרץ 2004 (UTC)

שלום לפד"ר![עריכת קוד מקור]

שלום גם לך! אכן טוב לראות כאן פנים מוכרות. :-) --אייתלאדאר 04:57, 8 אוג' 2004 (UTC)

האם אתה מתכנן קאמבק?[עריכת קוד מקור]

כמו כן, מהן סינטגמות? גם אני התחלתי עם אפסילונים ודלתות, אבל לסינטגמות לא הגעתי. גדי אלכסנדרוביץ' 18:28, 16 פבר' 2005 (UTC)

קאמבק? אולי.
בנוגע לסינטגמות: זה לא קשור למתמטיקה, אלא לבלשנות סטרוקטוראלית. "סינטגמה ופרדיגמה" זה כלי - כלי אחד עם שני חלקים - שמאפשר את בדיקת הניגוד בין סימנים שונים בשפה, ואת הערך שלהם. אולי אכתוב על זה ערך מתישהו...
--The Fool 8 יולי 2005 19:21 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הדיון במזנון - ויקיפדיה:מזנון#משנה זהירות. גילגמש שיחה 07:01, 27 יולי 2005 (UTC)

קייט רוברטס[עריכת קוד מקור]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, סקרלטשיחה הפתיעו אותי 16:01, 19 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

עושה רושם שוויקיפדיה העברית לא השתנתה מהימים האלה(*). אז זה הרחיק אותי מכאן, מלבד שינויים קטנים שעשיתי פה ושם. חשבתי ליצור ערך על קייט רוברטס — סופרת מצויינת לטעמי, ממה שקראתי משלה — יצרתי משהו ראשוני בכוונה להרחיב אותו בהתבסס על הערך האנגלי והוולשי (כמו שכתבתי בתקציר העריכה) ומקורות נוספים, קישרתי מהערך האנגלי, וניגשתי למלאכת התרגום והכתיבה של הערך. והנה, אני בא לעשות קופי-פייסט ממה שכתבתי בעותק המקומי, ומה אני מגלה? שהערך נמחק בבריונית. לא, תודה, אין לי שום כוונה לקחת חלק בפרוייקט שמרחיק משתתפים ממנו. חבל.
(*) הערך בצורתו הנוכחית עדיין מכיל שגיאות עובדתיות שתיקנתי אז.
שחזרתי את הערך, ולהבא אל תשכח לשים {{בעבודה}}. בהצלחה סקרלטשיחה הפתיעו אותי 16:48, 19 בדצמבר 2007 (IST)תגובה
תודה, אבל אוותר על התענוג.
--The Fool 16:50, 19 בדצמבר 2007 (IST)תגובה
חבל. בינתיים העברתי לארגז החול שלך משתמש:The Fool/קייט רוברטס, כאשר יחזור החשק. סקרלטשיחה הפתיעו אותי 16:53, 19 בדצמבר 2007 (IST)תגובה
פרסמתי (קייט רוברטס), בתקווה לקבלת־פנים נעימה ומנומסת יותר הפעם… --The Fool - שיחה 04:39, 15 בנובמבר 2013 (IST)תגובה

חוות מזור ואל על[עריכת קוד מקור]

היי. אני חושב שאין זה נכון לשים את המידע הזה בערך על אל-על. המידע הזה, אולי עם רשימה של חברות, רלוונטי לערך על חוות מזור. על חברת אל על נמתחה ביקורת בשל כל מיני סיבות (החל מ"פרופיילינג" בטיסות מיהנסבורג וכלה בטיסות ארוכות מלוס אנג'לס ללא מערכת בידור תקינה) ואיני רוה סיבה לציין כל קבוצה שמחליטה מסיבה זו או אחרת למתוח ביקורת על אל על בערך אודותיה. אשמח אם תסיר את המידע. אם אתה סבור שעליו להישאר שם בכל זאת, נוכל להעביר את השיחה לשיחה:אל על. ‏JavaMan‏ • שיחה 04:09, 3 ביוני 2010 (IDT)תגובה

שלום שוב. עברו כמה ימים ולא הגבת. אני מסיר את הפסקה. אם אתה סבור שיש להשאירה בכל זאת, אנא פתח דיון בדף השיחה של הערך. ‏JavaMan‏ • שיחה 22:59, 8 ביוני 2010 (IDT)תגובה

איחוד חשבונות בפרוייקטים של קרן ויקימדיה[עריכת קוד מקור]

שלום,

לפני כמה זמן ביקשתי שהחשבון הזה (משתמש:The Fool) יאוחד עם החשבון הכללי שלי בפרוייקטים של קרן ויקימדיה (משתמש:Rumpelstilzchen). איך ניתן לבצע את זה? תודה רבה! ☺ The Fool - שיחה 20:42, 20 בפברואר 2014 (IST)תגובה