Blackpool Combat Club

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Blackpool Combat Club
קבוצה
חברי הקבוצה ראה למטה
שם Blackpool Combat Club
תאריך הקמה 6 במרץ 2022
שנות פעילות 2022–

Blackpool Combat Club (בעברית: מועדון קרב בלקפול) היא קבוצת היאבקות מקצועית אשר מופיעה בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW) ובארגון האחות שלו Ring of Honor‏ (ROH). שם הקבוצה נגזר מהעיר בלקפול, שהיא עיר חוף במחוז לנקשייר בצפון-מערב אנגליה, שבה הקריירה של יוצר ומנג'ר הקבוצה, ויליאם ריגל, החלה. הקבוצה כוללת את המתאבקים האמריקאים בריאן דניאלסון וג'ון מוקסלי, כשלאחר מכן הצטרף מתאבק אמריקאי נוסף בשם וילר יוטה לצד המתאבק השווייצרי, קלאודיו קסטניולי.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון מוקסלי ובריאן דניאלסון התראו לראשונה בענף ההיאבקות המקצועית באוגוסט 2010, כשהם התמודדו זה מול זה בקרב במסגרת האירוע Road to Destiny של ארגון ההיאבקות העצמאי Heartland Wrestling Association‏ (HWA) וחודש לאחר מכן באירוע DGUSA Way Of The Ronin של ארגון ההיאבקות Dragon Gate USA, כאשר בשני המקרים בריאן דניאלסון יצא עם ידו על העליונה. דניאלסון, שהועסק בהמשך על ידי World Wrestling Entertainment‏ (WWE) והתחרה תחת שם הבמה דניאל בריאן, ביצע את חזרתו באירוע סאמרסלאם. בשנת 2011, מוקסלי הוחתם ב-WWE והתחרה תחילה בחממת הפיתוח Florida Championship Wrestling‏ (FCW), שלאחר מכן הפכה ל-NXT, תחת שם הבמה דין אמברוז; כחלק מגלגול דמותו, הוא רשם את הבכורה שלו ברוסטר הראשי של הארגון כחלק מקבוצת השילד. אמברוז ובריאן השתתפו במספר קרבות במהלך העשור הראשון של המאה ה-21, כששניהם הפכו לאלופי עולם מוצלחים עבור ה-WWE לפני שחזרו לשמות הבמה המקוריים שלהם בשל עזיבתם את ארגון ה-WWE בשנת 2019 ובשנת 2021, בהתאמה, כאשר שניהם עזבו לארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW). במהלך תקופה זו, ויליאם ריגל היה גם הוא עובד עבור ה-WWE לפני יסוד הקבוצה, כמתאבק וכג'נרל מנג'ר של NXT.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 בפברואר בפרק של התוכנית השבועית Dynamite, דניאלסון הציע למוקסלי לאחד כוחות, הצעה שאליה מוקסלי נענה בחיוב רק אם הם יתמודדו זה מול זה תחילה. דניאלסון נוצח על ידי מוקסלי באירוע Revolution, שהתקיים ב-6 במרץ 2022, כשלאחר הקרב השניים התחילו להתקוטט ביניהם. לפתע, ויליאם ריגל, ששימש כמנטור של שניהם, ערך הופעה מפתיעה עבור הארגון, כשהפריד כוחות ביניהם והכריח אותם ללחוץ ידיים. לאחר שסטר לשניהם, דניאלסון ומוקסלי נשמעו להוראתו ולחצו את היד אחד של השני לעיני ריגל. בעקבות זאת, הם יסדו את קבוצת Blackpool Combat Club‏ (BCC) עם ריגל אשר שימש כמנג'ר שלהם.

ב-8 באפריל בפרק של התוכנית Rampage, מוקסלי התמודד מול אלוף פיור של ROH, וילר יוטה בקרב שאינו היה על התואר ובסופו מוקסלי ניצח. לאחר הקרב, ריגל הציע ליוטה ללחוץ את ידו ולהצטרף לקבוצת BCC, הצעה שאליה יוטה הסכים.[1] ב-11 במאי בפרק של התוכנית Dynamite, אדי קינגסטון וסנטנה ואורטיז התאחדו עם קבוצת BCC על מנת להתמודד מול קבוצת Jericho Appreciation Society (כריס ג'ריקו, ג'ייק הייגר, דניאל גרסיה, אנג'לו פארקר ומאט מנארד). באירוע Double Or Nothing, שנערך ב-29 במאי, קבוצת BCC ביחד עם קינגסטון, סנטנה ואורטיז התמודדו מול קבוצת JAS בקרב אנרכיה בארנה, שבה BCC נחלה הפסד.

באירוע Forbidden Door, שנערך ב-26 ביוני, יוטה איחד כוחות עם קינגסטון ושוטה אומינו בהפסדם בקרב שלושה נגד שלושה לכריס ג'ריקו, סמי גווארה ומינורו סוזוקי. מאוחר יותר באותו הערב, קלאודיו קסטניולי הצטרף לשורות קבוצת Blackpool Combat Club, כשערך הופעת בכורה מפתיעה ב-AEW כממלא מקומו האישי של דניאלסון הפצוע בקרב מול זאק סייבר ג'וניור, שבו קסטניולי ניצח. בנוסף, מוקסלי גבר על הירושי טנהאשי בקרב על אליפות העולם הזמנית במסגרת הקרב המרכזי של האירוע. קבוצת BCC שילבה פעם נוספת כוחות עם קינגסטון, סנטנה ואורטיז, כאשר היא נקמה על הפסדה לקבוצת JAS הפעם בקרב Blood and Guts, קרב שהתקיים ב-29 ביוני במסגרת פרק הספיישל Blood and Guts של התוכנית Dynamite. באירוע Death Before Dishonor של ארגון ההיאבקות Ring of Honor‏ (ROH), קסטניולי ניצח את ג'ונתן גרשהאם וזכה באליפות העולם של ROH, בעוד שיוטה הגן בהצלחה על אליפות פיור של ROH מול חבר קבוצת JAS, דניאל גרסיה.

ב-24 באוגוסט בפרק של התוכנית Dynamite, מוקסלי ניצח במהרה את אלוף העולם בפועל של AEW, CM פאנק וכתוצאה מכך הפך באופן רשמי לאלוף העולם הבלתי מעורער של AEW, כשעשה זאת בפעם השנייה בקריירה שלו. באירוע All Out, שנערך ב-4 בספטמבר, דניאלסון נוצח על ידי ג'ריקו, בעוד שמוקסלי הפסיד את אליפות העולם של EW לפאנק, הפסד שקטע תקופת כהונה של אחד עשר ימים מצידו של מוקסלי. בפרק העוקב של התוכנית Dynamite, יוטה הפסיד את אליפות פיור של ROH לדניאל גרסיה, במה שקטע תקופת כהונה של 159 ימים. לאחר מכן, מוקסלי ודניאלסון הוכנסו לטורניר אשר הכתיר את אלוף העולם החדש של AEW לאחר הפשטת CM פאנק מחגורת האליפות. בפרק הספיישל Grand Slam של התוכנית Dynamite, שנערך ב-21 בספטמבר, קסטניולי איבד את אליפות העולם של ROH לאחר שהפסיד לג'ריקו, בעוד שמוקסלי ניצח את דניאלסון בגמר הטורניר על מנת לזכות באליפות העולם הפנויה, זכייה שגרמה לו להפוך לאלוף העולם של AEW בפעם השלישית בקריירה.

חברי הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבר/ת הקבוצה תקופה
ג'ון מוקסלי 6 במרץ 2022–היום
בריאן דניאלסון 6 במרץ 2022–היום
ויליאם ריגל (מנהיג) 6 במרץ 2022–היום
וילר יוטה 8 באפריל 2022–היום
קלאודיו קסטניולי 26 ביוני 2022–היום

ציר הזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling – AEW
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ring of Honor – ROH
    • אליפות העולם של ROH (פעם אחת) – קסטניולי
    • אליפות פיור של ROH (פעם אחת) – יוטה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Blackpool Combat Club בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]