Ever Ever After

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"באושר ובעושר"
"Ever Ever After"
עטיפת הפסקול Enchanted
עטיפת הפסקול Enchanted
עטיפת הפסקול Enchanted
שיר בביצוע קארי אנדרווד
מתוך האלבום Enchanted
יצא לאור 20 בנובמבר 2007
הוקלט 2007
סוגה קאנטרי פופ
שפה אנגלית
אורך 3:31
חברת תקליטים וולט דיסני רקורדס
כתיבה סטיבן שוורץ
לחן אלן מנקן
הפקה מארק ברייט

Ever Ever Afterעברית: באושר ובעושר, בתרגום מילולי לעברית: "פעם אחרי פעם") הוא שיר קאנטרי פופ, המשמש כשיר הנושא של הסרט "מכושפת" משנת 2007. השיר הולחן על ידי אלן מנקן, נכתב על ידי סטיבן שוורץ, ובוצע על ידי קארי אנדרווד. בסיום הסרט, שמוצגים החיים החדשים והמאושרים של הדמויות, השיר מושמע ברקע, כאשר בגרסת הדיבוב העברי שלו הוא בוצע על ידי רויטל זלצמן. מילות השיר מדברות על התאהבות וגילוי האושר והעשור.

השיר הופץ ב-20 בנובמבר 2007 כחלק מהפסקול Enchanted, כאשר הוא הרצועה החמישית בו. מרבית מבקרי המוזיקה קיבלו את השיר בהתלהבות, והחמיאו ללחן ולשירה של אנדרווד. בשנת 2009, השיר היה מועמד לפרס גראמי בקטגוריית השיר הטוב ביותר שנכתב למדיה ויזואלית, אך הפסיד לשיר "Down to Earth" מתוך הסרט "וול-E".

גרסת כיסוי של השיר בוצעה על ידי ג'ורדן פרויט כחלק מהאלבום "Disneymania 6", אשר יצא לראשונה ב-20 במאי 2008. גרסת הכיסוי לקחה חלק גם באלבום "Princess Disneymania" אשר יצא לראשונה ב-30 בספטמבר 2008.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השירים בסרט "מכושפת" מוצגים כדי לקדם את העלילה, ובהדרגה, משיר לשיר, הם נהפכים למודרניים מבחינת הסגנון, הנושא וההרכב. בסיום הסרט מושמע השיר "Ever Ever After", אשר תואר על ידי אלן מנקן כשיר המודרני ביותר. השחקנית איימי אדמס, ששיחקה את הדמות הראשית בסרט - הנסיכה ג'יזל, אמרה שהשיר הוא בלדת רוק כפרית, אז המוזיקה בסרט ממשיכה להתפתח.

השיר היה השיר האחרון שנכתב עבור הסרט, כאשר במקור השיר לא היה אמור להופיע. במקור היה אמור להופיע שיר בשם "Enchanted" ("מכושפת"), אשר אמור היה לשמש כדואט בין אידינה מנזל, שגילמה את ננסי טרמיין, לג'יימס מרסדן, שגילם את הנסיך אדוארד, כאשר יוצרי הסרט וויתרו עליו בגלל שהוא מאט את קצב הסרט.

לחן[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוא שיר קאנטרי פופ, שתואר על ידי סטיבן שוורץ כשיר פופ בוגר ועכשווי, כמו כן הוא כולל בתוכו כמה אלמנטים של קאנטרי רוק. כלי הנגינה של השיר כוללים גיטרה ופסנתר. השיר בוצע על ידי קארי אנדרווד, כאשר שולבו בו קולות רקע.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר התקבל בחיוב על ידי רוב מבקרי המוזיקה. ג'וי פיימונטה מאנטרטיינמנט ויקלי, תיארה את השיר כשיר קליט להאזנה, כמו כן היא שיבחה את השירה של קארי אנדרווד, וכתבה "היא נשמעת נהדר שהיא שרה את זה". ז'קלין רופ מארגון "Common Sense Media" כתבה שהבלדה מופנית לכל הגילאים. אתר "AllMusic" העיר שאנדרווד גונבת את ההצגה במנגינת הפופ הנלהבת שלה. אליזבת וינסנטלי, הסוקרת של אתר "אמזון", כתבה "קארי אנדרווד מחזירה אותנו למאה ה-21 עם הסינגל".

אתר האינטרנט "Filmtracks.com" הגיב בצורה לא חיובית כלפי השיר, ותיאר אותו כ"מעופש" ו"קצת צורם".

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הפצת השיר ליווה קליפ בכיכובה של אנדרווד, אשר בוים על ידי רומן וייט שביים את רוב הקליפים שלה. בקליפ אנדרווד מופיעה לראשונה בגרסה מונפשת של עצמה בממלכה בדיונית, ובהמשך היא מעוברת לניו יורק שם היא מופיעה בצורה חיה, בדומה לג'יזל מהסרט. בניו יורק, צעיר מחפש את אנדרווד, בדומה לסרט בו אדוארד חיפש את ג'יזל, בזמן שהיא מסתובבת בעיר ומשפיעה שם לטובה על האנשים. הקליפ מסתיים כאשר הצעיר מוצא את אנדרווד והם מתחתנים בממלכה הבדיוניות, שהם מוצגים בגרסה מונפשת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]