Haiyang

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Haiyang (בתרגום לעברית: אוקיינוס) היא סדרת לוויינים סינים מסוג חישה מרחוק לחקר האוקיינוס. הלוויין הראשון שוגר בשנת 2002. מאז שוגרו לוויינים נוספים ומתוכננים שיגורים חדשים.

הלוויינים תוכננו ונבנו על ידי סניף שנחאי של תאגיד הטכנולוגיה בתחום החלל של סין. צי הלוויינים מנוהל על ידי יחידות של משרד משאבי טבע של סין.

הסדרה כוללת שלושה דגמים:

  • Haiyang-1 מיועד לחקר צבע האוקיינוס
  • Haiyang-2 מיועד לחקר דינמיקת שינוים בסביבה הימית
  • Haiyang-3 מיועד לחקר הסביבה הימית. השיגור הראשון מתוכנן לשנת 2023.

הלוויינים נבנו על בסיס לווייני סדרה Shijian והותקנו בהם ציודים מדעיים בהתאם למטרת הלוויין. לוויינים מדגם צוידו Haiyang-3 במכ"ם מפתח סינתטי.

הלוויין הראשון היה במשקל 367 ק"ג והיה מצויד במנוע לשינוי מסלול. הוא היה מצויד בפאנל סולארי בהספק 450 וא"ט וסוללת מצברים. העברת הנתונים מתבצעת בעזרת משיב וזיכרון פנימי של 90 MB. הנתונים מועברים ל-3 תחנות קרקע. על הלוויינים הותקנו Chinese Ocean Color and Temperature Scanner (COCTS) ו-CCD. לוויין ראשון מדגם זה הוגדר כניסיוני והפסיק לפעול בשנת 2004. הלוויין השלישי והרביעי פועלים (נכון לשנת 2023) ומתוכננים שיגורים נוספים.

לוויינים מדגם Haiyang-2 הם במשקל של כ-1600 ק"ג והספק פאנלים גדל ל-1550 וא"ט. הלוויינים תוכננו לעבודה של 3 שנים, אך נכון לשנת 2023 לוויין ראשון ששוגר בשנת 2011 פעיל.

כל הלוויינים שוגרו ממרכז שיגור הלוויינים טאיואן ופועלים במסלול מסונכרן-שמש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Haiyang בוויקישיתוף