TMZ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
TMZ
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 8 בנובמבר 2005 – הווה (18 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות Fox Corporation עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה הארווי לווין
www.tmz.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

TMZ הוא אתר רכילות ידוענים וחדשות בידור אמריקאי בבעלות תאגיד פוקס. TMZ הושק ב-8 בנובמבר 2005, במקור כשיתוף פעולה בין AOL וחברת Telepictures אשר היא חטיבה של האחים וורנר עד שחברת טיים וורנר הפסיקה את השותפות עם AOL במהלך 2009. ב-13 בספטמבר 2021 חברת WarnerMedia מכרה את האתר לתאגיד פוקס כחלק מתהליך הארגון מחדש של חברת האם AT&T.

השם TMZ נגזר מראשי התיבות של המונח "אזור השלושים מייל" (Thirty-Mile Zone) אשר שימש בעבר בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה כדי להתייחס למה שנקרא "אזור האולפנים" - אזור המשתרע על פני רדיוס בגודל 30 מייל (48 קילומטרים) אשר מרכזו בשדרות בוורלי ושדרות לה סיינה אשר בלוס אנג'לס שבמדינת קליפורניה ואשר אותו בדרך כלל פוקדים סלבריטאים אמריקנים רבים. האזור מכונה אזור האולפנים בשל מספר אולפני הקולנוע והטלוויזיה הרבים שממוקמים בו.

העורך הראשי של TMZ הוא הארווי לווין(אנ') אשר הוא עורך דין אמריקני שהפך לעיתונאי אשר היה בעבר מומחה משפטי של תחנת הטלוויזיה KCBS-TV בלוס אנג'לס.

ב-10 בספטמבר 2007 עלתה לראשונה לשידור תוכנית הטלוויזיה של TMZ אשר מציגה תוכן דומה לזה המתפרסם באתר של TMZ.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים TMZ ספג ביקורת רבה מצד הציבור הרחב, כולל ניסיונות לעשות חרם על התוכן של TMZ וכמו גם ביקורת על הטקטיקה שלפיה האתר פועל והמיקוד של תוכן האתר. בנוסף לכך האתר ספג ביקורת רבה לאורך השנים על השימוש התדיר שלו בתמונות וסרטונים שהתקבלו מצלמי פפראצי, אשר חלקם נוהגים באופן אגרסיבי ופולשני על מנת להשיג סקופים עבור TMZ. רבים מהסרטונים באתר מראים כיצד צלמי הפפראצי של TMZ רודפים אחרים ידוענים בחיי היומיום שלהם. במהלך השנים, היו שקראו להחרים את האתר של TMZ ואת תוכנית הטלוויזיה של TMZ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא TMZ בוויקישיתוף