האחים וורנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחים וורנר
Warner Bros. Entertainment Inc
אולפני האחים וורנר בברבנק
אולפני האחים וורנר בברבנק
נתונים כלליים
מייסדים האחים הארי, אלברט, סם וג'ק וורנר
תקופת הפעילות 4 באפריל 1923 – הווה (101 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם וורנר מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
מיקום המטה ברבנק עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה בידור, יצירת קולנוע, תעשיית משחקי וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים סרט, קומיקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל בארי מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.warnerbros.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו האחים וורנר בעבר

האחים וורנר (קיצור של האחים וורנר בידורWarner Bros. Entertainment) היא חברה אמריקאית העוסקת בתעשיית הבידור, בעיקר בהפקת סרטי קולנוע. הארגון היה חלק מתאגיד וורנר מדיה עד למיזוגו עם חברת דיסקברי בשנת 2022, וכעת הוא חברה בת של תאגיד "האחים וורנר-דיסקברי". מטה החברה שוכן בברבנק, קליפורניה שבארצות הברית.

האחים וורנר היא אחת מהחברות הגדולות והחשובות ביותר בתעשיית הקולנוע האמריקאית. בנוסף לסרטי קולנוע, החברה עוסקת גם בהפקת סדרות טלוויזיה, הנפשה ומשחקי וידאו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבעת האחים היהודיםהארי וורנר, אלברט וורנר, סם וורנר וג'ק וורנר ייסדו לראשונה בשנת 1923 את "אולפני האחים וורנר", לימים אחת מחברות התאגיד.

הכוכב הראשון של האולפנים היה כלב – "רין טין טין", שאיתו יצר האולפן 26 סרטים.

חטיבת אולפני האנימציה של האחים וורנר נוסדה בשנת 1930 כחברה עצמאית בבעלות לאון שלסינגר. חלק מהאנימטורים שלה הגיעו מחברת וולט דיסני. אולפנים אלה הפיקו סדרה של סרטונים מצוירים. האחים וורנר קנו את החברה בשנת 1944, ובעשורים הבאים חברת האחים וורנר זוהתה עם דמויות האנימציה שיצרה חטיבת אולפני האנימציה, חבורת הלוני טונס ובכללם באגס באני ודאפי דאק.

בשנות ה-30 של המאה ה-20 האחים וורנר נהיו מוכרים בעיקר בגלל סרטי הפשע האפלים שהפיקו בתקופה זו. בנוסף, הם הפיקו בתקופה זו גם סרטי פעולה והרפתקאות. ב-1927 האחים וורנר לקחו סיכון פיננסי – הם השקיעו בטכנולוגיה החדשה של הקול, והפיקו את הסרט זמר הג'אז, שהפך ללהיט וסימן את המעבר מראינוע לקולנוע. על סרט זה זכו בפרס אוסקר לשם כבוד. ב-1948 האחים וורנר היו הראשונים להציג יומן חדשות צבעוני.

בשנת 1967, בעקבות הפסדים כספיים, נרכשה החברה בידי חברת "Seven arts productions" ושמה שונה ל-"Warner Bros.-Seven arts". בתקופה זו יצא הסרט בוני וקלייד שהחזיר את החברה לרווחיות. שנתיים מאוחר יותר, החברה נמכרה בשנית לידי "Kinney National company" ושמה חזר להיות "Warner Bros.". בראש אולפן הסרטים הועמד טד אשלי, מטעם החברה החדשה.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוגו אולפני וורנר, וריאציות שונות של הסמליל משמשות חטיבות אחרות בחברה
לוגו אולפני וורנר בעבר

ב-1995 האחים וורנר השיקו את רשת WB Network לקהל יעד של בני נוער. בין תוכניות הטלוויזיה של הרשת היו "באפי ציידת הערפדים", "הרקיע השביעי" ו"דוסון קריק".

לקראת סוף שנות ה-90, קיבלו האחים וורנר את הזכויות להפיק את סרטי "הארי פוטר" והפיצו את הראשון ב-2001, השני ב-2002, השלישי ב-2004, הרביעי ב-2005, החמישי ב-2007, השישי ב-2009, וחלק א' של הסרט השביעי ב-2010 וחלקו השני ב-2011.

ב-2006 האחים וורנר סגרו את רשת הטלוויזיה The WB, והקימו ביחד עם CBS Corporation את ערוץ The CW. במאי 2011 רכשה חברת וורנר את האתר Rotten Tomatoes ואת חברת המדיה פליקסטר (Flixter). הרכישה העניקה לוורנר גישה לכ-25 מיליון מבקרים בחודש, וקהל פוטנציאלי גדול לשיווק מוצריה.

בשנת 2020 הודיעה החברה כי כל סרטי הקולנוע המתוכננים לשנת 2021, בהם הסרטים וונדר וומן 1984, מטריקס: התחייה וחולית, יופצו במקביל בבתי הקולנוע ובשירות הסטרימינג HBO Max.

חטיבת ההנפשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – האחים וורנר הנפשה

בשנות ה-90 של המאה ה-20, אחרי הפקה מוצלחת ביותר של הסרט "באטמן", החלה חברת ההפקה האחים וורנר הנפשה, בשיתוף עם חברת הקומיקס DC קומיקס, ליצור סדרות אנימציה המבוססות על DC קומיקס.

בשנת 1992 עלתה למסכים סדרת ההנפשה "באטמן – הסדרה המצוירת" שזכתה להצלחה רבה וביקורות נלהבות עקב טכניקת האנימציה החדשנית והעלילה הבוגרת, המתוחכמת והגותית שנתנה כבוד לצופים ולמורשת העטלף. בעקבות הצלחות סדרה זו נוצרו לה 3 סדרות המשך ("באטמן ורובין", "באטמן – הסדרה החדשה" ו"באטמן 2000") וכן סדרות נוספות על גיבורי DC: סופרמן וליגת הצדק. בשנת 2000 יצאה גם הסדרה "באטמן: הדור הבא" המתארת את קורותיו של באטמן בעתיד הרחוק בגות'אם סיטי כאשר ברוס ויין יצא לגמלאות ומדריך את טרי מקגינס (אנ') שיתפוס את מקומו.

כמו כן, במהלך אותן שנים, הפיקו וורנר מספר סדרות אנימציה היתוליות בשיתוף עם סטיבן ספילברג. הסדרות הללו היו "עלילות טייני טון", "אנימניאקס", "פריקזויד" ו"פינקי והמוח" – סדרה על זוג עכברי מעבדה שמנסים להשתלט על העולם ונהפכה לסדרת קאלט.

חברות בנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאולפני האחים וורנר יש מספר חברות בת:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האחים וורנר בוויקישיתוף