אורלנדו קרוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אורלנדו קרוז)
אורלנדו קרוס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1 ביולי 1981 (בן 42)
Yabucoa, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה פוארטו ריקו עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 1.63 מטרים
ספורט
ענף ספורט אגרוף עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורלנדו איוון קרוס טורסספרדית: Orlando Iván Cruz Torres; נולד ב-1 ביולי 1981) הוא מתאגרף פורטוריקני במשקל נוצה. בספטמבר 2012 הוא מדורג במקום הרביעי בעולם בדירוג של ה-WBO ‏(World Boxing Organization).

מתוך 34 קרבות, מאזנו של קרוס עומד על 25 ניצחונות מהם 13 בנוק אאוט, 7 הפסדים ופעמיים תיקו.

קרוס הוא המתאגרף המקצוען הפעיל הראשון שיצא מהארון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרוס החל להתאמן בגיל 7 ומאז הוא משתתף בתחרויות.

באולימפיאדת סידני (2000) השתתף קרוס בתחרות אגרוף במשקל נוצה והפסיד כבר בקרב הראשון למתאגרף מאלג'יריה. ב-15 בדצמבר אותה שנה החל להשתתף בתחרויות מקצועניות וניצח בכל התחרויות בהן השתתף עד לספטמבר 2009 שבה הפסיד לקורנליוס לוק מארצות הברית בנוק אאוט טכני. מאזנו עמד על 16 ניצחונות מתוך 17 קרבות. בקרב שנערך לאחר מכן, בפברואר 2010 הוא הפסיד בנוק אאוט בסיבוב הרביעי לדניאל פונסה דה לאון ממקסיקו, אך ניצח ב-4 הקרבות הבאים. האחרון שבהם נערך ב-15 במרץ 2013 שבו ניצח בנוק אאוט טכני בסיבוב השביעי את אלן מרטינז ממקסיקו.

בקרב על תואר אלוף העולם, שנערך בלאס וגאס שבנבדה ב-12 באוקטובר 2013 הפסיד קרוס בנוק אאוט טכני בסיבוב השמיני לאורלנדו סלידו ממקסיקו. אל השקילה שלפני הקרב הוא הופיע בתחתונים בצבעי הגאווה והתאגרף בכפפות ורודות לאות הזדהות עם חודש המודעות לסרטן השד[1].

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 באוקטובר 2012 יצא קרוס מהארון כהומו. "אני רוצה להיות נאמן לעצמי, אני רוצה להיות מודל לחיקוי הכי הטוב שאני יכול להיות, לילדים שעשויים לראות באגרוף ספורט וקריירה מקצועית. תמיד אהיה פורטוריקני גאה, תמיד הייתי ותמיד אהיה הומו גאה."[2] שבועיים לאחר יציאתו מהארון הוא ניצח בקרב שנערך בפלורידה את חורחה פזוס ממקסיקו.

קרוס נישא לבן זוגו חוסה מנואל קולון ב-16 בנובמבר 2013 בניו יורק.

בשנת 2016 הוא הקדיש את הקרב שלו נגד אלחנדו ואלדס לפיגוע הירי במועדון הלהט"ב באורלנדו בו נהרגו פוארטו ריקנים לרבות חברים של המתאגרף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]