טיוטה:מראה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מראה
מדינה ברית המועצותברית המועצות ברית המועצות

מראהרוסית: Зеркало) הוא סרט אמנות רוסי משנת 1975 בבימויו של אנדריי טרקובסקי. הסרט אוטוביוגרפי, מובנה באופן לא שגרתי, ומשלב בתוכו שירים שחוברו ונקראו על ידי אביו של הבמאי, ארסני טרקובסקי. בסרט מוצגות מרגריטה טרחובה, איגנאט דנילצב, אל דמידובה, אנטולי סולוניצין, אשתו של טרקובסקי לריסה טרקובסקאיה ואמו מריה וישניאקובה. אינוקנטי סמוקטונובסקי מספק קריינות ואדוארד ארטמייב את האפקטים המוזיקליים והסאונדיים המקריים.

המראה בנוי בצורה של עלילה לא ליניארית, כשהקונספט העיקרי שלו חוזר ל־1964 ועובר גרסאות תסריטיות מרובות על ידי טרקובסקי ואלכסנדר משרין. זה מתגלה סביב זיכרונות שנזכרו על ידי משורר גוסס ברגעי מפתח בחייו ובתרבות הסובייטית. הסרט משלב סצינות עכשוויות עם זיכרונות ילדות, חלומות וקטעי חדשות. הסינמטוגרפיה שלו מחליקה בין צבע, שחור-לבן, וספיה. הזרימה הרופפת של הדימויים האוויריים החזותיים של הסרט הושוותה לזרם התודעה בספרות המודרניסטית.

הסרט מראה בתחילה מקוטבים מבקרים וקהלים, ורבים מחשיבים את סיפורו כבלתי מובן. היצירה צמחה במוניטין מאז שוחררה, והיא דורגה במקום התשע-עשרה בסקר מבקרי Sight & Sound משנת 2012 מבין הסרטים הטובים ביותר שנעשו אי פעם, ותשיעי בסקר הבמאים[1]. היא מצאה חסד גם עם רוסים רבים שעבורם היא נותרה אהובה ביותר מיצירותיו של טרקובסקי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטים ברוסית קטגוריה:סרטי 1975 קטגוריה:סרטים רוסיים