אינדוקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מפתוח)

אינדוקס היא פעולה בה מתווסף ערך לאינדקס (נפח כמותי של ערכים). דוגמה בולטת לפעולת האינדוקס היא הוספת אתר לאינדקס אתרים הכולל מנוע חיפוש (דוגמת גוגל) - לא כל הדפים שאונדקסו אל מנוע החיפוש בהכרח יקבלו תוצאת חיפוש (SERP) ביחס לביטוי רלוונטי, אך הם כן ייכנסו לאינדקס ויקבלו פוטנציאל להופיע בתוצאות החיפוש אם הם יעמדו בקריטריונים מסוימים שהוצבו על ידי צוות הפיתוח של אינדקס האתרים הרלוונטי.

לא כל אינדקס הוא אינטרנטי ואף אין הכרח שיהיה דיגיטלי (למשל, ספר טלפונים מוחשי מכיל אינדקס אך אינו אינטרנטי ואף אינו דיגיטלי).

אינדוקס אל תוך אינדקס הכולל מנוע חיפוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לאנדקס אתרי אינטרנט (ואף אפליקציות אינטרנט) אל תוך אינדקסים אינטרנטיים הכוללים מנוע חיפוש. לאחר ביצוע האינדוקס ניתן לאמת אם האתר מופיע באינדקס על ידי חיפוש ביטויים הקשורים אליו או אם הדבר אינו זמין מכל סיבה שתהיה, ניתן להריץ פקודות מסוימות (אם ישנה אפשרות לכך) דרכה ניתן יהיה למצוא תוצאה אחת לפחות הנוגעת לדומיין האתר, אם זו הושגה. במנוע החיפוש גוגל למשל, ניתן להריץ פקודת site:

site:example.com

שיטת האינדוקס והתצוגה של גוגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוגל יכול לאנדקס אתרים ודפי אינטרנט (webpages) רבים ולהציגם ביחס לביטויי מפתח רלוונטיים (למשל באינדקס של עד 100 דפי תוצאה בכל פעם). עם זאת, רק דפים שגוגל סימן אותם כ Ranked, כלומר רק דפים שנגיד עליהם שהם קיבלו רנק (rank) הם דפים שיוצגו באותו מספר רלוונטי של עד 100 דפי תוצאה בכל פעם.

בדרך כלל כל דף יקבל rank באופן אוטומטי, גם דף חלש שאין לגוגל אינטרס ממשי להציגו (מבחינת שירות ללקוח שמבצע את החיפוש) אלא אם כן בעל הדף נתן פקודה שלא לאנדקס את הדף על ידי שפת תכנות מסוימת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינדוקס (Indexing), הבלוג של מסה מדיה