משתמשת:Rkomlosh/בריוזקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להקת בריוזקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

=== 'בריוזקה[1], Berezka (שם מלא, האנסמבל הכוריאוגרפי הממלכתי של המדינה),היא להקת מחול רוסית ייצוגית ,שהוקמה ב -1948 על ידי הכוריאוגרפית היהודיה  Nadezhda Nadezhdina[2].שמה נבחר על פי המוסיקה של השיר העממי הרוסי "[3]"שבוצע על ידי נשות האנסמבל המחזיקות ענפים מעץ הליבנה בידיהן.שיר שמגלם את דמות הילדה הרוסית, טוהר, יופי וחסד.

הסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך העשור הראשון של המאה ה -20, הופיעו בבריוזקה בוגרות בית הספר הכוריאוגרפי במוסקבה. הריקודים הפופולאריים ביותר באותה תקופה היו ריקודי המעגל[4] :בריוזקה והברבור הקטן וסצינות הז'אנר ספינר, סופת שלג, ו וקוודריל של מיידן. את הריקודים ליוותה תזמורת של כלי נגינה עממיים. תוכניות הלהקה כללו ריקודי מעגל של נשים , מיניאטורות ריקודים לירית, ריקודים נמרצים וריקודים קומיים, המתעדים בתמונות כוריאוגרפיות פואטיות של חיי היומיום והטקסים של התקופה הרוסית של פעם[5]. הריקודים התבססו לעתים קרובות על ניגונים עממיים ושירים, והיו מלווים לעתים קרובות בשירת המקהלה של הרקדנים. העושר הבלתי נדלה של פולקלור הריקוד הרוסי, כמו גם הרצון של הכוריאוגרף לשקף את הזמנים המודרניים בריקודים, יצר את הצורך להוסיף קבוצה גברית לאנסמבל (1959). היצירות הראשונות של האנסמבל המעורב היו הסצינות הכוריאוגרפיות, קרובטל, שרובטידה, ביריד הסתיו, ומוסקבה פולקה. הריקודים של קבוצת הגברים היו בעיקר הומוריסטיים . מאוחר יותר השתנה הרפרטואר של הלהקה והריקודים התבססו על שירים עממיים של מלחינים סובייטים ("בערבים על הנהר" של מוקרוזוב ואחרים), כמו "מפגש שחר" (שהתבסס על הלחן של שירים מהפכניים) ועוד. בסיוריה בברית המועצות, הלהקה התאפיינה באמנות מחול גבוהה והפיצה מוסיקה עממית רוסית וריקודים. בריוזקה ידועה בעולם כולו. היא הופיעה בלמעלה מ 80 מדינות זרות, והופעותיה תוארו כ"חג של חסד, שירה, נוער ויופי". באנסמבל ישנם יותר מ -100 חברים. מה שמאפיין את הלהקה יותר מכל הוא הצעד הצף המפורסם שלה. הרקדנים רקדו כבר למעלה 47,000 קילומטרים.מרחק ארוך יותר מקוטר כדור הארץ.כל קונצרט מתחיל בריקוד מעגלי, שנקרא ח'ורובוד, שבו מבצעים את הצעד ההזזה. מה שכל כך מיוחד בשלב הזה הוא שבקושי ניתן לראות שהרקדנים זזים ב. נראה שהם עומדים דוממים בזמן שהבמה שמתחת להם נעה. אפילו החצאיות שלובשות הרקדניות לא נראות כאילו הן רועדות. הצעד נוצר על ידי Nadezhdina עצמה . היופי המופלא של הרקדנים מסייע לשמור על קהלים ברחבי העולם . האנסמבל המקורי, שנוסד ב -1948, היה כולו נשי,כפי שניסחה זאת המיסדת נאדז'דה נאדז'דינה, "הדימוי הפואטי של נערה רוסייה נמצא במרכז כל עבודתנו, לא משנה אם זהו ריקוד עליז או לירי". אף על פי שהאנסמבל מכיל כעת גם גברים, הדמויות והמבצעות העיקרייות הן עדיין בנות - יפות חינניות, נשיות.

הסרט:בריוזקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הרוסי בריוזקה[6]-Springtime on Volga[7],(1961)שסיפר את סיפור האהבה והפרידה של רקדנית הלהקה מאהובה,גבר נאה וצעיר,ליווה מעין מסע הופעות שלה.את התסריט כתבו:מ.דולגופולוב ופרוט.ביימו ו.דורמן וג' אורגנוסיאן. כוראוגרפיה :N. Nadezdina;הפקה:Gorky Film Studios and presented by Artkino. At the Cameo Theatre, Eighth Avenue and Forty-fourth Street.

The Cast 

Mira . . . . . M Koltsova 

Galya . . . . . G. Petrov 

Katya . . . . . D. Agafonova 

Garen . . . . . G. Zhukovskaya 

Liudmilla . . . . . L. Ovchinnikova 

and 

The Bervozka Dance Ensemble

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, Beryozka, The Free Dictionary
  2. ^ alexandr ryjkov, dmitry gromov, State Academic N.S. Nadezhdina Choreographic Ensemble “Berezka” | Государственный Кремлевский Дворец, kremlinpalace.org (באנגלית)
  3. ^ http://www.zemereshet.co.il/song.asp?id=4051
  4. ^ MrKrolik (2017-05-27), Russian dance "Berezka" "Birch" "Березка", נבדק ב-2017-07-18
  5. ^ רחל פרומן-קומלוש (2013-10-23), אלומה - להקת בריוזקה, נבדק ב-2017-07-18
  6. ^ רחל פרומן-קומלוש (2013-10-23), שירים מהסרט "בריוזקה " הקטעים מהסרט, נבדק ב-2017-07-18
  7. ^ Movie Review - - Screen: Russian Dancers:'Springtime on Volga' Features Beryozka - NYTimes.com, www.nytimes.com (באנגלית)

קטגוריה:מחול