ראש בקיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צמד מתחרים שעליהם לעבור את הקיר שמולם דרך התשובה הנכונה
צמד מתחרים שעליהם לעבור את הקיר דרך צורה. הם אינם מצליחים ונופלים למים.

ראש בקיר הוא שעשועון ששודר בערוץ 10 בהנחייתם של שי ודרור.

השעשועון מבוסס על המקביל היפני "טוֹנרוּזוּ נוֹ מינַסָן נוֹ אוֹקָגֶה דְשיטָה" (とんねるずのみなさんのおかげでした מילולית: "מנהרות תודה לכולם", גרסאות במערב מוכרות גם כ-Brain Wall או Human Tetris). בכל תוכנית מתחרות שתי קבוצות המורכבות משלושה אנשים ממגזרים שונים (לדוגמה עובדי חברת החשמל, מדריכות כושר וכו').

המקבילות ברשתות הטלוויזיה הזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התוכנית שהייתה להצלחה ביפן, נקנתה למעל 20 מדינות ביניהן: ישראל, ארצות הברית, אוסטרליה, רוסיה ואינדונזיה.

מטרת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת המשחק היא לשרוד את הצורות השונות שבאות בתוך קיר עשוי מקלקר, כלומר להתאים את הגוף לפי הצורה שמגיעה ובכך להימנע מנפילה לבריכה. מדי פעם מגיע קיר עם כתב חידה, המורכב משתי אופציות לתשובה. על המתמודד למצוא את התשובה הנכונה בזמן הקצר ביותר, להפנות ראשו לכיוון התשובה. אם התשובה נכונה, יעבור המתמודד את הקיר, ואם לא - יפול המתמודד למים.

שלבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מורכב משלושה שלבים: בשלב הראשון ישנו מתמודד אחד מכל קבוצה, ועל כל הצלחה של מתמודד לעבור את הקיר דרך הצורה שניתנה לו מבלי ליפול למים, הקבוצה מקבלת 10 נקודות. בשלב השני מתמודדים שני אנשים מכל קבוצה, כאשר על כל מעבר צורה מבלי ליפול למים מקבלת הקבוצה 20 נקודות. במצב של שוויון נקודות בין הקבוצות לאחר שני הסיבובים הראשונים, הקבוצה שניצחה הכי הרבה משחקים בתוכניות הקודמות, מחליטה אם היא מתמודדת בשלב השלישי או הקבוצה היריבה. במידה שאחת הקבוצות ניצחה, היא גם מחליטה מי תתמודד בסיבוב השלישי. במידה שהקבוצה השנייה עולה לשחק בסיבוב השלישי ומנצחת היא מדיחה את הקבוצה בעלת הניקוד הגבוה יותר שניצחה בתום שני הסיבובים הראשונים ועוברת לתוכנית הבאה, שם היא פוגשת קבוצה חדשה. המשחק הוא טטריס אנושי לחלוטין. בעונה השנייה נוסף עוד שלב לקבוצה המנצחת בלבד: קיר החופש. המשתתף רץ על מסוע וצריך להזהר ממכשולים כשהוא רץ על המסוע. כשהוא מגיע לקיר, ועובר אותו, הקבוצה המנצחת זוכה בחופשה זוגית בחו"ל.

המשך שידורי התוכנית בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 באוגוסט 2008 הודיע ערוץ 10 על עונה שנייה לתוכנית, ובספטמבר אותה שנה החלו שידורי העונה השנייה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]