לדלג לתוכן

משתמש:Golanlb

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרתון קזבגי מרתון הרים המתקיים בהרי הקווקז אשר בגיאורגיה( לשעבר גרוזיה ). המרתון מתקיים כל שנה בחודש ספטמבר! למרוץ 3 מרחקים שונים אשר מיועדים לרצים בכל הרמות – מרתון, חצי מרתון ומרוץ 8 ק"מ.

המרתון מתחיל בעיירה קזבגי, שממוקמת למרגלות הר קזבגי האדיר, ממשיך לעיירה סיאוני ועמק סנו הציורי ומטפס אל כנסיית הטריניטי היושבת בנוף מדהים של הר קזבגי הנישא מעל והעיירה קזבגי מתחתיה. לאורך המסלול פוגשים ונהנים מיופייה יוצא הדופן של גיאורגיה - נופים דרמטיים, אוויר צלול, מגדלים עתיקים וכנסיות קסומות על רקע ההוד והדר של הרי הקווקז המושלגים לאורך הריצה. המרתון מופק על ידי חברת אקו טיולי שטח, חברת וויזיט גיאורגיה וארגון האתלטיקה של גיאורגיה. המרתון משווק בכל העולם והרצים מגיעים מיפן, גרמניה , אנגליה , פולין , אוסטריה, שוודיה, ארה"ב, ישראל, ארמניה וכמובן רצים מגיאורגיה ( בעיקר מהתאחדות האתלטיקה של גיאורגיה ).

היסטוריה של המרתון: המרתון הושק בחודש פברואר 2010 ע"י חברת אקו טיולי שטח. ב 4 לספטמבר 2010 התקיים אירוע המרתון הראשון. ב 10 לספטמבר 2011 התקיים אירוע המרתון השני. המרתון השלישי יתקיים ב 9 לספטמבר 2012

המרתון מתחיל בכפר קזבגי היושב בגובה 1600 מטר בצפון גיאורגיה , 14 ק"מ מן הגבול עם רוסיה. הגבול היום פעיל ודרכו עוברות סחורות מארמניה לרוסיה דרך גיאורגיה. לאחר שיוצאים מהכפר קזבגי רצים לאורך רכס הקווקז אל הכפר סיאוני הציורי שם מטפסים לכנסייה קטנה יפה ומבוצרת מהמאה ה-19 שאליה צמוד מגדל שמירה, הנושא את אותו שם. בחלק הזה אנו פוגשים את הדרך הצבאית ההיסטורית - נתיב חשוב אל הארצות הנמצאות מצפון לקווקז. ראשיתה של הדרך במשעול הררי צר שטיפס צפונה דרך הרי הקווקז אל המישורים שמצפון וחיבר את גיאורגיה עם אירופה. המשעול ההררי נשמר בצורתו הראשונית אלפי שנים ורק עם סיפוחה של גיאורגיה לרוסיה במאה ה-19 הורחב לכביש סלול ( סלול עם בורות המחוברים באספלט ביניהם !!). ממשיכים לאורך עמק סנו רחב הידיים דרך כפרים קטנים וחקלאות מסורתית המשלבת עבודת ידיים של מגל וחרמש, עגלות סוסים וערימות קש. בסוף עמק סנו נמצא הכפר ג'וטה, הכפר האחרון אליו מגיעה הדרך הסלולה ומם יוצאים מסלולי הטרקים הרגליים אל אזור טושתי הנסתר והמסתורי. הכפרים שבעמק סנו נראים כאילו הזמן עמד בהם מלכת. מסלול המרתון ממשיך אל הכפר קזבגי השוכן למרגלותיו של הר קזבגי המתנשא לגובה 5,033 מטרים ונופו המצוקי הוא מן הדרמטיים שבנופי הקווקז. ע"פ האגדה הר קזבגי קשור במסורת הגיאורגית לאמירני, המקביל המקומי לפרומתיאוס המיתולוגי, שהיה כבול להר בשלשלאות כעונש על גניבת האש מהאלים והעברתה לבני האנוש. באתר המקום בו היה כבול, בגובה 4000 מטר, הפכה מאוחר יותר מערה שנקראה בשם "בית לחם" למקום משכנם של נזירים אורתודוקסים. (ע"פ אחת האמונות המקומיות במערה נמצאים שרידים קדושים רבים ביניהם אוהלו של אברהם אבינו). הרצים חולפים על פני הכפר קזבגי ופונים אל החלק האחרון והמאתגר ביותר של המסלול – ריצה בעליה אל רכס הצמוד להר הקזבגי עליו מתנשאת כנסיית טצימנדה סמבה, הלא היא כנסיית השילוש הקדוש הנמצאת בגובה של 2,170 מטרים. מדובר בכנסייה החשובה ביותר באזור, והיא ללא ספק יוצרת את אחת התמונות המרהיבות של גיאורגיה – כנסיית השילוש הקדוש על רקע הר קזבגי. לאחר מכן ירידה אל הכפר קזבגי.

מרתון קזבגי כמו מרתון פטרה, מרתון החומה הסינית ואחרים הינו מרתון הרים מרתק בנופים דרמטיים של הרי הקווקז הנפלאים. המסלול עובר בין מעברי הרים ציוריים וכיפות הרים מושלגות, דרך כפרים קטנים ותושביהם החייכנים ומסבירי הפנים.

לפרטים על מרתון קזבגי פנו אלינו: www.yeadimtravel.co.il