משתמש:Nachy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה אני עוזב?[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכתי בוויקיפדיה כ-4 שנים, עם הפסקות ממושכות יותר ופחות. הגעתי לשלב שבו מבחינתי היתרון היחיד בעריכה כמשתמש רשום הוא היכולת לשמור מפני משתמשים בעלי אג'נדה שקשורה באופן רופף ביותר לכתיבת אנציקלופדיה. אני מודע לעובדה שאני בוטה וישיר מידי, שאני קצר-רוח עם עורכים שמפגינים רפיון אינטלקטואלי והעדר יכולת לנהל דיון עד למיצוי שלו, ובכל זאת בעיניי ויקיפדיה הפכה למקום פלורליסטי מידי, שבו עורכים גם אנשים שלא יודעים לערוך. זה יכול להיות בגלל שהם לא משכילים מספיק, לא יכולים להתנסח היטב או שהם בכלל מונעים מדחף אידאולוגי. מובן לגמרי ואין ספק שהתוצאה בסופו של דבר מעולה. ויקיפדיה היא סיפור הצלחה נהדר. ועדיין לא כל סביבה מתאימה לכל אחד, והסביבה הרוחשת הזו נמאסה עלי.
למי שזוכר, מאבקים שניהלתי בעבר ברובם נחלו כישלון בתחילה, אבל בסופו של דבר לדעתי הוכיחו את עצמם. הייתה הביקורת החריפה שמתחתי על עודדי, הכאסח שהיה לי עם יעל, הוויכוח המתמשך שהיה לי עם גרש, ועכשיו הריב האחרון שהיה לי עם קבוצה של משתמשים שנהגתי לעבוד איתם באופן הדוק. כולם יכולים לעלעל בדפי השיחה שלי ולהיווכח שהקשרים שהיו לי עם קבוצת העורכים הזו היו לבביים וכללו שיתופי פעולה לא רעים, עד שהבנתי שהם מייצגים קבוצה שמטה את ויקיפדיה למקום לא טוב. התחזית שלי היא שהם ינופו באופן טבעי כאשר קהילת העורכים תבין שמדובר בבעיה. אין ספק שתמיד יבואו אחרים בעלי אג'נדות דומות או מקבילות, אבל אני מקווה שתתפתח כאן קהילה מספיק חזקה כך שאם בעתיד יבוא לכאן מישהו שלא יודע לכתוב אינפורמציה תמציתית ואובייקטיבית, הוא ינופה החוצה. אליטיזם הוא לא מילה גסה, ובפירוש לא כל אחד יכול לערוך בוויקיפדיה.

אם כבר גילויי לב - ויקיפדיה אהובה עלי מאוד. יש לי לא מעט חברים ואנשים לגמרי אקסטרה-אורדינריים שהכרתי כאן. קיבלתי מוויקיפדיה לא פחות משנתתי לה, וזה המקום להגיד תודה לכל הקהילה הקדושה של העורכים.

תשאירו את ההודעה שלי או תמחקו אותה - אני מפקיר את החשבון שלי לססמה אקראית. בהצלחה לכולם! Nachi שיחה 02:49, 21 במרץ 2013 (IST)