אגדת המחפש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אגדת המחפש
Legend of the Seeker
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
מבוסס על חרב האמת עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרת טלוויזיה פנטזיה, סדרת הרפתקאות טלוויזיונית, סדרה המבוססת על ספר עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים סם ריימי, טרי גודקיינד עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מייקל הרסט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים קרייג הורנר
ברידג'ט רגן
ברוס ספנס
טברט בת'ל
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 44 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק סם ריימי
רוברט טפט
קנת בילר
מפיקים בפועל סם ריימי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ABC Studios
Paperboy Productions
Renaissance Pictures
הפצה Disney–ABC Domestic Television עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'וזף לודוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור Disney–ABC Domestic Television
תקופת שידור מקורית 1 בנובמבר 200822 במאי 2010
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אגדת המחפשאנגלית: Legend of the Seeker) היא סדרת פנטזיה אמריקאית. הסדרה מבוססת באופן רופף על הספרים הראשונים בסדרת הספרים חרב האמת מאת טרי גודקיינד.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת בעולם הפנטזיה שנבנה בסדרת הספרים חרב האמת של טרי גודקיינד. שמות הדמויות זהים גם כן, אולם העלילה שונה באופן מהותי וכך גם תפקיד הדמויות.

הסדרה מתמקדת בריצ'רד סייפר (קרייג הורנר), מורה דרך אשר מגלה כי הוא "המחפש" אשר אמור להגן על העולם מפני הרודן המרושע דארקן רהאל (קרייג פארקר) שליט ממלכת ד'הארה. דארקן רהאל מנסה להשתלט על "תיבות אורדן" - חפצים קסומים אשר מעניקים למחזיק בהם שליטה מוחלטת על כל אדם באשר הוא. ריצ'רד יוצא לעצור את רהאל כשהוא מלווה בסבו, קוסם זדיקוס זול זורנדר (ברוס ספנס), ובקאהלן אמנל (ברידג'ט רגן) "האם המוודה". המוודות הן נשים מכושפות אשר מסוגלות במגע קסום להפוך כל אדם לעבד נרצע שלהן לצמיתות. במהלך מסעם, ריצ'רד וקהאלן מתאהבים, אולם לא מסוגלים לממש את אהבתם שכן במקרה כזה קאהלן תאבד את השליטה על כוחותיה ותהפוך את ריצ'רד לעבד. בסוף העונה הראשונה מצליח ריצ'רד לאסוף את התיבות ולהרוג את ראהל.

במהלך העונה השנייה מתגלה כי ריצ'רד הוא למעשה אחיו של רהאל, ולאחר מותו הוא היורש לכס ד'הארה. ריצ'רד דוחה את הכס ופונה להילחם באיום החדש על העולם: שומר העולם התחתון אשר מקים את המתים לתחייה כדי לכבוש את עולם החיים. הדרך היחידה לעצור אותו היא באמצעות אבן הדמעות אשר תנעל את השומר בעולם התחתון. במסעם למציאת האבן, מצטרפת לחבורתו של ריצ'רד המורד סית' קארה מייסון (טברט בת'ל). המורד סית' הוא מסדר של נשים לוחמות אשר נחטפו ועונו בילדותן כדי להפוך למשרתות סדיסטיות של דארקן רהאל. לאחר מותו של דארקן רהאל ניסתה קארה להפוך למנהיגה בעצמה, אולם נבגדה בידי חברותיה והופקרה למוות. חייה ניצלו תודות לריצ'רד, ולפיכך היא מצטרפת לחבורתו. במהלך העונה גם דארקן רהאל קם לתחייה ובשלב מסוים אפילו משתף פעולה עם ריצ'רד כדי לעצור את השומר. בסוף העונה מגלים ריצ'רד וקאהלן כי אהבתם חזקה מדי ולכן הם יכולים להיות יחד בלי שכוחותיה של קהאלן יתפרצו.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריצ'רד סייפר (קרייג הורנר) – מורה דרך מהנפה המערבית אשר מגלה שהוא המחפש הנלחם ברוע. נכדו של זדיקוס ואחיו של דארקן ראהל. אהובה של קאהלן.
  • קאהלן אמנל (ברידג'ט רגן) – מוודה המסוגלת להפוך אנשים לעבדיה. אהובתו של ריצ'רד.
  • זדיקוס זול זורנדר (ברוס ספנס) – קוסם מהמסדר הראשון, סביו של ריצ'רד.
  • קארה מייסון (טברט בת'ל) – בילדותה נחטפה ועונתה עד שהפכה לאחת מנשות מסדר המורד סית' האכזרי. בסוף העונה הראשונה מסייעת בדיעבד לריצ'רד להביס את דארקן רהאל, ובמהלך העונה השנייה הופכת לבת בריתו הקרובה.
  • דארקן רהאל (קרייג פארקר) – השליט המרושע של ממלכת ד'הארה המעוניין להשתלט על כל שאר העולם. בסוף העונה הראשונה נהרג בידי ריצ'רד, אולם בעונה השנייה חוזר להופיע כרוח. במהלך עונה זו מתגלה גם כן כי רהאל היה למעשה שליחו של שומר העולם התחתון. באמצע העונה הוא בוגד בשומר ומצליח לחזור לחיים, ולזמן מה אפילו משתף פעולה עם ריצ'רד כדי לעצור את השומר.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1221 בנובמבר 200823 במאי 2009
2227 בנובמבר 200922 במאי 2010

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]