הטבח המשטרתי באתיופיה (2006)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הטבח המשטרתי באתיופיה מתייחס להרג 193 מפגינים ב-18 באוקטובר 2006, רובם בבירה אדיס אבבה. המהומות האלימות שבהן נהרגו המפגינים התחוללו בחודשים יוני ונובמבר בעקבות הבחירות של מאי 2005 באתיופיה.

פרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 באוקטובר 2006 מקור עצמאי פרסם שהמשטרה האתיופית ירתה למוות ב-193 מפגינים, רובם באדיס אבבה, במהומות יוני ונובמבר בעקבות הבחירות של 2005. המידע הודלף לפני שהגופים הרשמיים העצמאיים הודיעו לפרלמנט. ההדלפה נעשתה על ידי השופט האתיופי וולדה-מיכאל מאשאשה שגילה שהממשלה הסתירה את האמת מאחורי המוות של המפגינים על ידי המשטרה.

גאמאצ'ו מאגארסה, חבר בוועדת החקירה העצמאית, שהשופט וולדה-מיכאל מאשאשה עבד איתו בעבר טען שהשופט הוציא מכל הקשר מטעמים פוליטיים.

המחיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדוח הרשמי תיאר שהפרלמנט והממשלה נתנו את אותם הפרטים כמו ועדת החקירה. נאמר שמאתיים בני אדם נהרגו כולל ארבעים בני נוער. שישה שוטרים מצאו את עצמם בין ההרוגים ו- 763 אנשים נפצעו. רישומי המשטרה מעידים שבתחילה נאסרו כ-20,000 מפגינים נגד הממשלה.

האסירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום, חלק ממנהיגי מפלגת האופוזיציה העיקרית, ה-CUD, כלואים לכאורה באשמת הפיכה ובגרימת המהומות. כל סעיפי האישום בוטלו עקב הלחץ של האיחוד האירופאי וגורמים מדיניים נוספים. לאחר משפט קצר שוחררו מנהיגי האופוזיציה.

כמה מנבחרי ה-CUD עדיין נרדפים באתיופיה. כתוצאה מהמהומות נעצרו אלפים ונכלאו. עד סוף שנת 2005 שוחררו כ-8,000 מהכלא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]