משתמש:מקפץ גבעות/ארגז חול4 – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
שורה 58: שורה 58:
נולד באיטליה.
נולד באיטליה.


את תחילת דרכו בלימודי הקבלה, עשה בעזרת רבו, רבי עזרא מפאנו- וכפי שהוא מציין בהקדמה לספרו '''פלח הרימון''' : "זכות מורי הר"ר עזרא נרו איש מנטובה וצדקתו לעולם תעמוד שהכניסני מנעורי לחצר גינת ביתן החכמה החביבה הזאת".
===פולמוס הזקן===
===פולמוס הזקן===
בימיו התעורר ''פולמוס הזקן'' עקב תמונה שהתפרסמה ובה מופיע הרמ"ע מגולח זקן. בספר "תולדות רבינו מנחם עזריה מפאנו" (פעטרקוב, תרס"ד) מקדיש המחבר פרק שלם לזקנו של הרמ"ע, ומביא בו מקורות שונים המביאים עדויות המוכיחות כי לרמ"ע היה זקן. בין השאר מובאת עדותו של הרב אליהו פנאזיל "שראה את צורת הרמ"ע בישיבת החכם כהר"ר יוסף ירא אבד"ק פירארה אשר באיטליה והוא בג"כ בחתימת זקן מלא". התמונה של הרמ"ע בזקן, כותב המחבר, הגיעה מר' יוסף ירא "ששלח לפקידי ק"ק מנטובה להעתיק ע"י רשומת האור את התמונה מציור קדמון שיש להם".
בימיו התעורר '''פולמוס הזקן''' עקב תמונה שהתפרסמה ובה מופיע הרמ"ע מגולח זקן. בספר "תולדות רבינו מנחם עזריה מפאנו" (פעטרקוב, תרס"ד) מקדיש המחבר פרק שלם לזקנו של הרמ"ע, ומביא בו מקורות שונים המביאים עדויות המוכיחות כי לרמ"ע היה זקן. בין השאר מובאת עדותו של הרב אליהו פנאזיל "שראה את צורת הרמ"ע בישיבת החכם כהר"ר יוסף ירא אבד"ק פירארה אשר באיטליה והוא בג"כ בחתימת זקן מלא". התמונה של הרמ"ע בזקן, כותב המחבר, הגיעה מר' יוסף ירא "ששלח לפקידי ק"ק מנטובה להעתיק ע"י רשומת האור את התמונה מציור קדמון שיש להם".


לעומת זאת, היש"ר מקנדיאה מעיד על הרמ"ע מפאנו שהיה מגולח, וכן [[משה סופר|החת"ם סופר]] מביא זאת בתשובותיו, ומסביר שהמקובלים אומרים שחו"ל "אינה כדאית לקדושת גידול הזקן". גם בשו"ת "באר עשק", שחיברה תלמיד תלמידו של הרמ"ע, הרב שבתאי באר, מופיע כי הרמ"ע נהג לספר את זקנו.
לעומת זאת, היש"ר מקנדיאה מעיד על הרמ"ע מפאנו שהיה מגולח, וכן [[משה סופר|החת"ם סופר]] מביא זאת בתשובותיו, ומסביר שהמקובלים אומרים שחו"ל "אינה כדאית לקדושת גידול הזקן". גם בשו"ת "באר עשק", שחיברה תלמיד תלמידו של הרמ"ע, הרב שבתאי באר, מופיע כי הרמ"ע נהג לספר את זקנו.

גרסה אחרונה מ־22:04, 24 בדצמבר 2007

div style="text-align: center; ">

תבנית:רבנים

הרב מנחם עזריה מפאנו (1548-1620), מגדולי המקובלים באיטליה.


תולדות חייו ואישיותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד באיטליה.

את תחילת דרכו בלימודי הקבלה, עשה בעזרת רבו, רבי עזרא מפאנו- וכפי שהוא מציין בהקדמה לספרו פלח הרימון : "זכות מורי הר"ר עזרא נרו איש מנטובה וצדקתו לעולם תעמוד שהכניסני מנעורי לחצר גינת ביתן החכמה החביבה הזאת".

פולמוס הזקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימיו התעורר פולמוס הזקן עקב תמונה שהתפרסמה ובה מופיע הרמ"ע מגולח זקן. בספר "תולדות רבינו מנחם עזריה מפאנו" (פעטרקוב, תרס"ד) מקדיש המחבר פרק שלם לזקנו של הרמ"ע, ומביא בו מקורות שונים המביאים עדויות המוכיחות כי לרמ"ע היה זקן. בין השאר מובאת עדותו של הרב אליהו פנאזיל "שראה את צורת הרמ"ע בישיבת החכם כהר"ר יוסף ירא אבד"ק פירארה אשר באיטליה והוא בג"כ בחתימת זקן מלא". התמונה של הרמ"ע בזקן, כותב המחבר, הגיעה מר' יוסף ירא "ששלח לפקידי ק"ק מנטובה להעתיק ע"י רשומת האור את התמונה מציור קדמון שיש להם".

לעומת זאת, היש"ר מקנדיאה מעיד על הרמ"ע מפאנו שהיה מגולח, וכן החת"ם סופר מביא זאת בתשובותיו, ומסביר שהמקובלים אומרים שחו"ל "אינה כדאית לקדושת גידול הזקן". גם בשו"ת "באר עשק", שחיברה תלמיד תלמידו של הרמ"ע, הרב שבתאי באר, מופיע כי הרמ"ע נהג לספר את זקנו.

תפיסת עולמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתביו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עשרה מאמרות.
  • ספר תשובות : ופירוש סוגיות ומשניות עמוקות ושמועות חמורות להלכה ולמעשה.
  • פלח הרימון פרוש לספר פרדס רימונים של הרמ"ק.
  • גילגולי נשמות.
  • יונת אלם.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]