מרשל פינלנד (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מרשל פינלנד
The Marshal of Finland
בימוי גילברט ק. לוקאליה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ארקו לייטינן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ארקו לייטינן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים טלי סוואלאס אוטיינו (קארל גוסטף אמיל מנרהיים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה פינלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
www.suomenmarsalkka.fi
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרשל פינלנד הוא סרט פיני-קנייתי המבוסס על חייו של המרשל קרל גוסטף אמיל מנרהיים. הסרט מופק על ידי Yleisradio בשיתוף עם Savane Productions ו-Filmistuudio Kalevipojad. הוא מבוים על ידי גילברט לוקאליה הקנייתי. הקרנת הבכורה העולמית של הסרט התקיימה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי לאהבה ואנרכיה של הלסינקי ב-28 בספטמבר 2012.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתמקד בחייו הפרטיים של מנרהיים בשנים 1905–1918. הוא מספר על נישואיו הכושלים עם אנסטסיה אראפובה, ורומן האהבה עם קיטי לינדר לאחר מלחמת האזרחים הפינית. לדברי הבמאי גילברט לוקאליה, "זהו סיפור אוניברסלי על גבר המתקשה ליישב את חיי המשפחה והקריירה".

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחורף 2012 דיווחה רשת Yle על סרט מנרהיים, שיהיה הפקה בינלאומית. מידע על הסרט המצולם במדינה זרה הפך לציבורי, לפני שהרשת הספיקה לארגן מסיבת עיתונאים ב-16 באוגוסט 2012.

המפיק ארקו לייטינן קיבל את הרעיון לצלם את הסרט בקניה מהמפיק האסטוני קן סאאן. סאאן שאל את לייטינן אם יש לו פרויקט שניתן לצלם בקניה. לדברי לייטינן, ההיבט של סאאן בהפקה היה הצלחה גדולה עבור צילומי הסרט. התסריט נכתב על ידי קבוצת עבודה קנייתית. רשת Yle מסרה לתסריטאים את העובדות הדרושות, אך הקבוצה יצרה בעצמה את דיוקנו של מנרהיים. במקור הסרט תוכנן להיות סרט מלחמה, אך התברר שהוא סרט ביוגרפי, מכיוון שהיה קשה מדי לצלם את סצנות המלחמה באפריקה.

הסרט צולם ברחבי ניירובי בחודשים מאי ויוני. גילברט לוקאליה נבחר להיות במאי הסרט 12 שעות בלבד לפני תחילת הצילומים. הופק גם סרט תיעודי בן שישה חלקים על הכנת הסרט בשם מבצע מנרהיים, שעלותו הייתה כ-100,000–150,000 €, אף על פי שהסרט עצמו עלה רק 20,000 €.

הסרט עורר ויכוח עוד לפני צאתו. התקשורת הפינית סערה על כך ששחקן שחור הופיע במנרהיים. המפיק מרקוס סלין אמר שהסרט הוא "זיוף" והבמאי מתי קסילה תהה מדוע ניתן אישור להפקה שכזו. יורן דונר האמין שהסרט הוא "בלוף", ואמר כי Yle מנסה להרוויח על חשבון של המרשל המנוח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]