משתמש:General Pumpkin/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של General Pumpkin.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של General Pumpkin.


תת הכותרת דמויות בערך דרגון בול:

לוחמי ה-Z[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוקו (או בשמו הסאייני: קאקרוטו) - גיבור הסדרה. סאייני שנשלח לכדור הארץ כשהיה תינוק על מנת לשעבדו, אך עקב מכה חזקה בראשו משנה את הרגליו הסאיינים והופך טוב לב. גוקו בעל יכולת לחימה חזקות מהרגיל ונחשב תמיד ללוחם ה-Z החזק ביותר, פרט לסאגת סל, בו בנו שאימן עולה על כוחו. בקרבו נגד פריז הוא גוקו לסופר הסאייה הראשון שהופיע זה 2000 שנים ובהמשך בעל יכולת להיות סופר סאייה 2 וסופר סאייה 3. גוקו נשוי לצ'יצ'י ואביהם של גוהאן וגוטן. בדרגון בול GT גוקו נהפך לילד קטן לאחר משאלה של אחד מיריביו הוותיקים של גוקו, ולאורך תחילת העלילה מחפש אחר כדורי הדרגון בול השחורים, הפזורים בכל היקום, כדי לחזור לגופו הבוגר אך ללא הצלחה. בהמשך העלילה ממשיך להגן על כדור הארץ ואף מגיע לסופר סאייה 4.

מקיטה (וג'יטה) - נסיך הסאיינים ולוחם גאוותן. בסאגת הסאיינים מגיע לכדור הארץ לראשונה על מנת לכבושו אך נכשל אחרי תבוסה בקרב נגד לוחמי ה-Z, שכמעט הובילה למותו. בסאגת נאמק מקיטה משתף פעולה עם גוהאן וקרירין ומאוחר יותר אף עם גוקו. בסיום הקרב נגד פריז מקיטה עובר להתגורר בכדור הארץ, שם נישא לבורמה. הוא הופך לסופר סאייה לראשונה בקרב נגד אנדרואיד 20, אך למד זאת לפני הקרב, בעת אימוניו, ולסופר סאייה 2 הופך לאחר השתלטות באבידי על גופו. לקראת סיום דרגון בול Z, מודה מקיטה כי גוקו חזק ממנו.

גוהאן - בנו הבכור של גוקו וחצי סאייני. כוחו של גוהאן גדל בעיקר לפי רמת העצבים שלו. בקרבו נגד סל, גוהאן הפך לסופר סאייה 2 הראשון וכוחו עבר כל לוחם Z אחר, על אף גילו הצעיר. גוהאן הוא ילד ונער לאורך כל הסדרה, ובסגאת בו הופך, בעזרת אלי הקאיו, לגוהאן המיסטי, שנחשב בעיני רבים לחזק ביותר בדרגון בול Z. בדרגון בול GT גוהאן נשוי לווידל ולשניהם בת בשם פאן וכושר הלחימה שלו לא כמו בעבר.

פיקורו (פיקולו) - בן לגזע נאמק. נולד כאשר גוקו חיסל את אביו, המלך פיקורו, לאחר שאביו הפריש אותו מגופו במותו. פיקורו הוא בעצם הצד הרע של גוד, שמהווה את הצד הטוב של פיקורו. למעשה, הם אותה הנפש, ובמידה ופיקורו ימות, ימות גוד גם הוא. פיקורו, שאמור להוות את הצד הרע עקב התנהגותו והתנהגות אביו בדרגון בול, לא דוגל במדיניותו ובהגעת ראדיץ' מציע לשתף פעולה עם גוקו ולאחר מכן לומד את ערכי טוב הלב מגוהאן, שאף מתבטאים בהקרבתו כדי להגן על חיי גוהאן. בהמשך דרגון בול Z, פיקורו נלחם לצד לוחמי ה-Z. בדרגון בול GT בעקבות משאלה הגורמת לחורבן כדור הארץ מקריב את עצמו פיקורו, דבר שגורם להרס הכדורים ועצירת קץ העולם.

קרירין (קרילין) - בן אדם. חבר ילדות של גוקו, הכירו בזמן האימונים אצל מאסטר רושי. קרירין מקים משפחה עם 18 שהפכה אנושית עקב משאלתו, וכוחו יורד משמעותית בסאגת בו ובדרגון בול GT לא נלחם כלל.

יאמצ'ה - בן אדם. בדרגון בול היה לאויבו של גוקו אך נעשה לידידו. בדרגון בול Z נלחם לצד לוחמי ה-Z נגד הסאיינים, האנדרואידים וסל אך תרומתו מעטה ביותר. בדרגון בול GT תפקידו לא משמעותי והשימוש בו בעיקר בתור ניצב.

טינשנהאן - בן אדם. הכיר את גוקו בדרגון בול ונעשה לאחד מלוחמי ה-Z. בדרגון בול Z נלחם לצד לוחמי ה-Z נגד הסאיינים, האנדרואידים, סל וסופר בו. על אף שלא הפסיק להתאמן, כוחו היה נמוך בקרב נגד סופר בו, בו הובס לאחר בעיטה אחת בלבד. בדרגון בול GT חסר תפקיד משמעותי.

שיאצ'ו - בן אדם. תפקידו העיקרי הוא בדרגון בול, שם היה ליריב לגיבורים אך התחבר אליהם. בדרגון בול Z נלחם רק נגד הסאיינים, ותרומתו מינימלית.

גוטן - בנו השני של גוקו וחצי סאייני. דומה לאביו באישיותו, בהתנהגותו ובמראהו. גוטן הוא הצעיר ביותר שיכול להפוך לסופר סאייה, כבר בגיל 7. בדרגון בול GT מלווה את העלילה אך כוחו חלש משמעותית מזה של טרנקס, שהיה כמעט שווה לו בדרגון בול Z.

טרנקס (הווה) - בנו של מקיטה וברומה וחצי סאייני. על אף שטרנקס בן 8, ביכולותו להפוך לסופר סאייה. בדרגון בול GT תפקידו יותר משמעותי והוא משתתף בטיסה לחלל יחד עם גוקו ופאן.

טרנקס (עתיד) - בנו של מקיטה ובורמה בקו הזמן העתידי, הגיע להווה על מנת להזהיר את לוחמי ה-Z מבוא האנדרואידים וממחלת הלב של גוקו. הוא חוזר להווה בשנית על מנת לעזור ללוחמי ה-Z נגד האנדרואידים ונגד סל. בתקופת הזמן שלו, נלחם לבד נגד האנדרואידים.

פאן - נכדתו של גוקו ומר סטן ובתם של ווידל וגוהאן. מופיעה בפרק האחרון בדרגון בול Z ובתחילת דרגון בול GT בעלת תפקיד מרכזי - אחת משלושת הגיבורים שמחפשים אחר כדורי הדרגון בול השחורים, הנמצאים בכל הגלקסיה.

לוחמי ה-Z (עתיד) - לכל דמות מלוחמי ה-Z יש דמות מקבילה בקו הזמן העתידי (פרט לגוטן ופאן), וסופן של כולן פרט לטרנקס הוא מוות, כשגוקו מת ממחלת לב ושאר הלוחמים מידי האנדרואידים.

חסר: ווידל.

דמויות תמיכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורמה - בת אדם. תפקידה הגדול ביותר היה בדרגון בול, בו הייתה חברתו למסע של גוקו בחיפושם אחר הדרגון בול. בדרגון בול Z ובדרגון בול GT מנהלת את חברת קפסולה המסייעת ללוחמי ה-Z באימונם ובציודם. בורמה נישאת למקיטה ואמא לטרנקס.

צ'יצ'י - אשתו של גוקו, בת אדם אותה הכיר בדרגון בול ואמא לגוהאן וטרנקס. צ'יצ'י חפצה בהצלחתו הלימודית של גוהאן ומדרבנת אותו ללמוד, עד כך שבשבע השנים בין סאגת סל לסאגת בו למד ולא התאמן כלל.

קאמי - שומר כדור הארץ ונאמקי ממוצאו. קאמי יצר את פיקורו כשהוציא את כל חלקיו הרעים מגופו, ולכן לו ולפיקורו אותה נפש. משמע, אם פיקורו ימות, כך גם קאמי. קאמי הוא היוצר של כדורי הדרגון בול בכדור הארץ, ובמידה וימות כדורי הדרגון בול לא יהיו אפקטיביים.

קיביטו קאי - אל קאיו, נוצר עקב מיזוג של האלים סופר קיביטו וסופר קאי בזכות עגילי פורטה. המיזוג נוצר לאחר שחשבו האלים כי הוא יופרד, אך אין זה אפשרי.

מאסטר רושי - בן אדם זקן, אימן את גוקו וקרירין בדרגון בול ומלווה את לוחמי ה-Z לאורך הסדרה, אך אינו נלחם.

גוהאן - אביו המאמץ של גוקו בעת הגעתו כתינוק לכדור הארץ, לימד את גוקו להתנהג לפי ערכי טוב הלב והצדק לאחר שגוקו איבד את זכרונו כתוצאה מנפילתו.

מר שטן - אביה של ווידל וסבה של פן. בן אדם שחצן אך טוב לב המארגן ולרוב זוכה, אם כי לא בדרך ישרה, בתחרויות אליפות העולם בדרגון בול Z. מר שטן אמר שהוא עצמו חיסל את סל, ומכן הערכתו הרבה מהתושבים.

חסר: דנדה.

אויבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראדיץ - אחיו החורג של גוקו, מגיע בתחילת העלילה של דרגון בול זי כדי לבשר לגוקו על עברו ולצרפו לקבוצת הסאיינים האחרונה, אך לאחר שגוקו מסרב לוקח ככופר את בנו, ועל מנת לשחררו גוקו משתף פעולה עם פיקורו, שנלחמים יחדיו נגדו. ראדיץ נהרג על ידי פיקורו, לאחר שגוקו מנע ממנו תזוזה ומת גם הוא.

נאפה - מגיע עם מקיטה לכדור הארץ כשנה לאחר מות ראדיץ כדי למצוא את הדרגון בול אך נתקל בלוחמי ה-Z ומחסל את טיאנשן הן, שיאצ'ו ופיקורו. גוקו, שהגיע באמצע הקרב מעולם המתים הצליח להביסו בקרב, אך מקיטה היה להורגו, לאחר שביצועיו היה נמוכים נגד גוקו.

מקיטה (סקאוטר) - נסיך שבט הסאייה, מגיע לכדור הארץ ונלחם נגד גוקו, גוהאן וקרירין במקביל לאחר שהורג את עוזרו, נאפה. גוקו מותיר לקרירין לתת למקיטה, שאינו מצליח לעמוד, לברוח, לאחר שיכל לחתוך את גופו עם חרב. בהמשך עובר לגור בכדור הארץ.

דודוריה וזארבון - משרתיו האישיים של פריז שעומדים לצידו אף בכוכב נאמק, שניהם נהרגו על ידי מקיטה.

חמישיית גינאו - מורכבת מגולדו, ריקום, בארטר, ג'ייס וקפטן גינאו. יחידה מובחרת שזימן פריז על מנת להילחם נגד לוחמי ה-Z שאיימו עליו להשיג את הדרגון בול, היא כוללת חמישה חברים שנלחמו בתורות נגד גוהאן, קרירין ומקיטה ובהמשך גם גוקו. אף על פי שלא נלחם נגד כולם, מקיטה נותן את המכה האחרונה והורג את כל ארבעת הלוחמים פרט לקפטן גינאו, שהחליף את גופו עם גוקו ומאוחר יותר עם צפרדע.

פריז - לוחם רשע שחיסל את כל כוכב הסאיינים והסאיינים שהיו בו. לפריז יש על כוכב נאמק כ-5 צורות, ואף הצורה הראשונה היוותה ללוחמי ה-Z מכשול, אך לא לקחה קורבנות. לעומת זאת, בצורתיו הבאות הורג את דנדה, פיקורו, מקיטה וקרירין. לאחר מות קרירין, הופך גוקו לראשונה לסופר סאייה, צורה שמשווה אותו לפריז. פריז לבסוף הורג את עצמו, כשמתקפה שלו חותכת את גופו. פריז חוזר למפגש עם לוחמי ה-Z בכדור הארץ לאחר זמן מה, אך מחוסל על ידי טרנקס. הוא מופיע בנוסף בדרגון בול GT בגיהנום, ונלחם עם סל נגד גוקו.

אנדרואיד 20\ד"ר ג'רו - אויב של גוקו חבר בצבא האדום בדרגון בול. בדרגון בול Z מופיע ד"ר ג'רו כאנדרואיד 20, לאחר שיצר את כל האנדרואידים. לאחר שכמעט הובס נגד לוחמי ה-Z, ברח אנדרואיד 20 למעבדתו על מנת לשחרר את אנדרואידים 16,17 ו-18 ולאחר שיחרורם הרגו אותו. בדרגון בול GT נמצא בגיהנום, אך אין זה מונע ממנו ליצור את סופר אנדרואיד 17 ולפתוח את שערי הגיהנום.

אנדרואיד 19 - אנדרואיד המופיע בכל זמן הופעתו לצד אנדרואיד 20, אך נלחם ללא עזרתו נגד גוקו ולאחר מכן נגד מקיטה. בקרבו נגד גוקו הצליח להתישו עקב מחלת הלב של גוקו, שהקשתה עליו להילחם. אולם בקרבו נגד מקיטה, אנדרואיד 20 נהרס לחתיכות.

אנדרואיד 16 - אנדרואיד גדול, שקט וחזק המתוכנת להרוס את גוקו. בתחילה עומד לצד אנדרואידים 17 ו-18 אך לאחר שנשאבים השניים על ידי סל, עוזר ללוחמי ה-Z בקרב נגד סל המושלם. הוא נהרס לחתיכות כשרגלו של סל דורכת על ראשו, ומותו מהווה גורם עיקרי להפיכתו של גוהאן לסופר סאייה 2.

אנדרואיד 17 - התאום של אנדרואיד 18 והוא אנדרואיד מבוסס על גוף אדם המתוכנת להרוג את גוקו. אנדרואיד 17 נשאב על ידי סל ראשון. בדרגון בול GT הופך, בעזרת ד"ר ג'רו, לסופר אנדרואיד 17 המתוכנת להרוג את גוקו.

אנדרואיד 18 - התאומה של אנדרואיד 17 והיא אנדרואיד המבוסס על גוף אדם. אנדרואיד 18 נשאבת על ידי סל שנייה, אך לאחר מכן, פולט אותה באמצע קרב (אך עדיין חוזר לצורתו המושלמת). הופכת לבת אנוש עקב בקשתו של קרירין מאיסוף כדורי הדרגון בול ובהמשך נישאת לו. בדרגון בול GT עוזרת לגוקו להילחם נגד סופר אנדרואיד 17 לאחר שהרג את קרירין.

סל - ביו-אנדרואיד שיוצר על ידי ד"ר ג'רו וכוחו מגיע משאיבת אנשים דרך זנבו. סל מגיע לקו הזמן מהעתיד בתור תא קטן ובהמשך הפך לדמוי חרק ההולך על שש רגלים. לאחר צורת החרק, התפתח סל לצורה הלא-מושלמת שלו. תיכננו היה לשאוב אנרגיה של בני אדם ולאחר מכן, לשאוב את אנדרואידים 17 ו-18, שכן תוכנת לשאוב אותם. סל הצליח לשאוב את אנדרואיד 18 ראשון והתפתח לצורתו השנייה, שהתעלתה על אנדרואיד 16 בצורה ניכרת. טראנקס יכל להרוג את סל בצורה זו, אך מקיטה מנע ממנו זאת כדי לראות את צורתו המושלמת של סל והותיר לסל לשאוב את 16. לאחר מכן, הגיע לצורתו הסופית - סל המושלם. אף אחד מלוחמי ה-Z לא היה שווה לכוחו, פרט לגוהאן שהפך לסופר סאייה 2. בשלב מסויים סל מחליט לפוצץ את כדור הארץ על ידי פיצוץ עצמי, אך גוקו מקריב את עצמו כשמשתמש בטכניקת השיגור המהיר, ומשתגר עם סל לכוכב של המלך קאיו הנהרס עקב הפיצוץ. גוקו מת, אך תא מוח של סל, השייך ליכולת של פיקורו להתרפא, שרד את הפיצוץ ומכן בנה את סל מחדש, אך הפעם בצורת סל האולטרה-מושלם. סל השתמש בטכניקת השיגור המהיר לחזור לכדור הארץ, שם נלחם נגד גוהאן שלבסוף הרג אותו.

ביבידי - מכשף רשע שאינו מופיע בסדרה אך מוזכר בה כאביו של באבידי וכיוצורו של מאג'ין בו.

באבידי - מכשף רשע ובנו של ביבידי. תוכניתו היא לגנוב מספיק אנרגיה כדי לשחרר את מאג'ין בו הכלוא, והוא עושה זאת תוך עזרה מבעלי ברית אותם מכשף לעמוד לצידו. באבידי מצליח במשימתו, אך לאחר שפעל תחת שליטתו, מאג'ין בו הורג את באבידי.

דאבורה - מלך עולם השדים ועוזרו הבכיר ביותר של באבידי לתקומת מאג'ין בו. בזכות הרוק שלו, ההופך את הנוגעים בו לסלע, הופך את קרירין ופיקורו לאבן. דאבורה נלחם בסדרה נגד גוהאן המשתווה לכוחו ומסיים את הקרב ללא הכרעה. בשלב מאוחר יותר, נלחם נגד מאג'ין בו לאחר תקומתו לאחר שצפה שיהרוג את אדונו, באבידי, אך נהרג בקרב זה. עקב היותו מלך עולם השדים, נשלח בעולם הבא לגן העדן תחת כישוף המורה עליו להיות טוב.

מאג'ין בו - קם מחדש לאחר שנאספה מספיק אנרגיה כדי להחיותו. לאחר תקומתו, הורג מאג'ין בו אלפי אזרחים על ידי הפיכתם לשוקולד ואכילתם. כוחו היה לחזק שנראה עד אז, והשתווה לכוחו של גוקו בצורת הסופר סאייה 3 שלו. לאחר קרבו נגד גוקו, הורג מאג'ין בו את באבידי ובהמשך עובר לגור עם מר שטן, שמחנך אותו לטוב לב. עקב הפיכתו ליצור טוב על ידי מר שטן, גרם להתפצלותו של החלק הרע ממנו, והוא נוצר בצורת בו הרשע. בו הרשע הפך את מאג'ין בו לשוקולד ואכל אותו וגרם להתפתחותו לסופר בו.

בו הרשע (מאנגלית) - נוצר מהכעס של מאג'ין בו, גבוה ורזה ממאג'ין בו וצבעו אפור. בו הרשע הופך את מאג'ין בו לשוקלד, ובעקבות זאת הופך לסופר בו.

סופר בו - בצורה זו מדבר באופן חופשי, מראהו זהה לשל בו הרשע, אך צבעו ורוד וגלימה אינה מונחת על גבו. סופר בו, בשונה מצורותיו הקודמת, בלע את הלוחמים שנלחמו נגדו דרך פיצול חלק מגופו, עטיפת האויב והחזרת החלק על הגוף. במהלך הזמן בצורה זו נלחם ובלע את גוטנקס, פיקורו, גוהאן ווג'יטו. בתוך גופו, הצליחו גוקו ומקיטה להוציא את כל לוחמי ה-Z מגופו ולגרום לו לשנות את צורתו לקיד בו.

קיד בו - בצורה זו אינו מדבר והתנהגתו כשל ילד לא שפוי. אף על פי שגודלו קטן יותר משל סופר בו, עוצמתו הרבה יותר חזקה. קיד בו השמיד את כדור הארץ, וכתוצאה מכך, בעזרת השיגור המהיר של גוקו, עבר הקרב לכוכב של אלי הקאיו, כשרק גוקו, מקיטה, מר שטן וכלבו עומדים נגד קיד בו, לאחר שגוקו לא הספיק לשגר את שאר לוחמי ה-Z לפני שהתפוצץ כדור הארץ. לבסוף, בעזרת שיתוף האנרגיה של כל תושבי כדור הארץ, משתמש גוקו בטכניקת הספיריט בול (Spirit Ball) והורג את קיד בו.

בייבי - מאין אנדרואיד הנוצר על ידי ד"ר מיו, ונקרא כך מפני שהיה בעניו כבנו ומופיע בתור האויב המרכזי הראשון בדרגון בול GT. יכולתו העיקרית של בייבי היא השתלטות על גוף אחר דרך פצעים פתוחים בגופו, בדרך זו הצליח להשתלט על גוהאן, ולאחר מכן נטפל בגופו של מקיטה (Baby Vegeta). בייבי מציג בגופו של מקיטה עוצמות אנרגיה שעוד לא נראו כמותן, ואף הופך את מקיטה לאזאורו מוזהב. לבסוף, בייבי מחוסל כשהוא עוזב את גופו של מקיטה ומנסה לברוח מכדור הארץ בעזרת חללית, אך גוקו משתמש בקמאהמאה כדי להשליך את החללית לשמש.

סופר 17 - מיזוג של אנדרואיד 17 המוכר מסאגת סל ולוחם הגיהנום 17, הנוצר אף הוא ע"י ד"ר מיו. האנדרואיד מהגיהנום הגיח לכדור הארץ כשנפתחו שערי הגיהנום, ופגש את אנדרואיד 17, שחזר לחיים אחרי סאגת סל ולאחר מכן התמזג עמו. במהלך מסע הרג שמבצע, הורג את קרירין, הנשוי לאנדרואיד 18 מול ענייה. אנדרואיד 18 מחליטה לנקום את מות בעלה ולהרוג את אחיה ובעזרת שיתוף פעולה עם גוקו הם מצליחים להרוג אותו.

סין שנרון - אחד משבעת הדרקונים המרושעים שיצאו מהדרגון בול לאחר ביקוש משאלות רב מידי לאורך כל עונות דרגון בול. אומגה שנרון מאיים אף הוא להשמיד את כדור הארץ, וכוחו עולה על גוקו ומקיטה יחדיו, כששניהם בצורת הסופר סאייה 4 שלהם. סין שנרון הופך לאומגה שנרון לאחר שבולע את כל שבעת כדורי הדרגון בול, ובצורה זאת רק המיזוג של גוקו ומקיטה, גוגטה בצורת סופר סאייה 4 יכול להביסו.