משתמש:טחינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרישה מויקיפדיה (פעם שניה)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום לכולם,

הפעם הראשונה הייתה לפני 15 שנה. כתבתי כמה ערכים, ושמתי לב שמישהו (לא משנה מי) מוחק את כל מה שאני כותב, בנימוקים, שאולי פורמלית יש בהם איזשהו רציונל קלוש, אבל בתכלס הם 90% הפרעה להתפתחות האינציקלופדיה.

מצאתי את עצמי מבזבז הרבה מאוד זמן בהתנצחויות, ויכוחים, ונסיונות שיחזור.

לבסוף ויתרתי, ופרשתי.

בשבועות האחרונים, הגעתי לויקיפדיה כקורא, כשקראתי ערכים שעניינו אותי אישית, אבל מצאתי הרבה שגיאות מכל הסוגים, למשל שגיאות תחביר, משמעות כפולה, משפטים לא ברורים, או משפטים שמערבבים את העיקר והטפל בפיסקה אחת.

בלי לשים לב נגררתי לעריכה, בקטנה.

לצורך העניין נרשמתי לאתר שנית.

למרבה התדהמה, אותו אדם, עדיין חי (כויקיפד) ובועט, ומוחק על ימין ועל שמאל.

למחיקה נדרשות עשר שניות, לכתיבה נדרשות דקות או לעיתים שעות ארוכות + מאמץ מחשבתי של איך להתנסח נכון.

תורת היחסות בפעולה - לעולם המערכת הנייחת תנצח את המערכת הנעה, למרות ששתיהן נעות באותה המהירות (אחת ביחס לשניה). קל יותר למחוק מאשר לנסח. תחי העצלנות.

אתן דוגמה לעריכה שלי מהימים האחרונים:

בערך למידת_מכונה הפכתי את הפיסקה הראשונה המסורבלת, להגדרה קצרה ופשוטה.

פתיחה שכללה עיקר וטפל ביחד, הפכה למשהו שאי אפשר שלא להבין מקריאה ראשונה.

את הטפל לא מחקתי, אלא פשוט העברתי לפיסקאות יותר רלבנטיות. לא מחקתי, כי אני לא ההוא שהזכרתי מקודם, וכן יש לי כבוד למשתמשים אחרים.

למרבה התדהמה, מישהו (לא חשוב מי), מחק את העריכה שלי, בנימוק ""הקודם טוב יותר".

כל מי שעסק אי פעם בחייו בהדרכה, או הוראה, אפילו ברמת הצופים או הקייטנה, יודע שלא מתחילים להסביר נושא מורכב בצורה מסורבלת, כי אתה מאבד את הצופה, או השומע כבר על ההתחלה.

לי דווקא יש קצת נסיון בהוראה. בעבר הרחוק - היו לי הישגים משמעותיים ברמה הארצית, במקצועות הכי מסובכים. חשבתי לתומי לתרום, בקטנה, את היכולת שלי לטובת המיזם החשוב ויקיפדיה.

אחרי זמן קצר הגעתי למסקנה שהתרומה הכי משמעותית שאני יכול לתת לויקיפדיה, היא להגדיר את הבעיה, ואז ישבתי וכתבתי את הדף הבא:

ויקיפדיה:טרול_פורמלי

הדף הועבר על ידי מפעילי המערכת לכאן.

אגדיר כאן שוב, כאן, בקצרה, מה זה טרול-פורמלי:

זהו ויקיפד, שלכאורה הוא תורם, מועיל, ונחשב גורם חשוב בקהילה, אבל כמות המחיקות שלו, של טקסט שכן היה לו מקום בויקיפדיה (גם אם בשינויי ניסוח קלים), עולה, עשרות מונים, על תרומתו.

טרול-פורמלי כמובן תמיד צודק, ותמיד פועל בדיוק לפי הכללים, והוא גם "הויקיפד כי מנוסה כאן", ובכל זאת הנ"ל אף פעם לא יציע עריכה אלטרנטיבית, או ינסה ליצור קשר עם הכותב, אלא פשוט ימחוק....בסבבה.

מישהו ביקש למחוק את הדף ויקיפדיה:טרול_פורמלי וכתב איפושהו שזה חיסול חשבונות מצידי.

ממש לא!

זכותי להגדיר מהו טרול פורמלי, ושהקהילה תבחן את הנושא, ותבדוק אם אני צודק או לא.

לא יתכן שמישהו יפעל בצורה מסויימת עשרות שנים, בלי ביקורת ועיין בוחנת, וגם קצת סטטיסטיקה לא תזיק, שנקבל פרופורציות - מי תורם ומי מזיק.

אישית, אני דיי מותש מביזבוז הזמן הכרוך בויכוחים עם הקיר. במקום לכתוב ערכים שממילא ימחקו, אולי עדיף לעשות דברים יותר מועילים בזמן הזה.

לסיכום, אני מניח שכולנו פטריוטים ישראליים, כי מי שלא פטריוט, תמיד יכול לתרום לגירסה האינדונזית id.wikipedia.org או האנגלית en.wikipedia.org במקום לגירסה העברית, אבל יש הרבה דרכים לתרום למדינה, ומבחינתי, בשלב זה, ויקיפדיה לא חייבת להיות אחת מהן.

עידכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מישהו (ומקורביו) מוחק בשיטתיות את כל מה שאני כותב (כיכר העיר, בירורים, דפי שיחה, וכולי). העלמת דעות שיטתית, היא כנראה הסתיו של ויקיפדיה. עצוב.

זו ההודעה האחרונה שלי בויקיפדיה. ברגע זה אני מבצע logout ומוחק את הסיסמא מהזיכרון.

כל טוב לכולם.