סוויט טות' (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סוויט טות'אנגלית: Sweet Tooth; מילולית: שן מתוקה - ביטוי סלנג לחיבה למתוקים) היא סדרת חוברות קומיקס, שנכתבו וצוירו על ידי ג'ף למיר הקנדי ופורסמה על ידי חותם ורטיגו מבית DC Comics. מכונה בשם "מקס הזועם פוגש את במבי"[1] ועלילתו מתרחשת בסביבה פוסט-אפוקליפטית כפרית ברובה, שבה יצורים מסוימים הם יצורי כלאיים אנושיים עם בעלי חיים. לאחר סיום הסדרה המקורית בינואר 2013, סדרת המשך, שכותרתו "השיבה", החל להתפרסם בנובמבר 2020 ואילו עיבוד טלוויזיוני ייצא לנטפליקס ב-4 ביוני 2021.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאס, ילד צעיר עם תווי צבי, חי חיים שקטים עמוק ביער עם אביו. הוא לומד דברים רבים, החל מטיפול רפואי ועד נבואה דתית. אף על פי שהוא אוהב את אביו הדתי, הוא משתוקק לברוח כשהוא לומד שאין אש מעבר לעצים, אלא פשוט עוד אדמה.

זמן מה לאחר שאביו של גאס נפטר ממחלה, גברים מוזרים באים ללכוד אותו. הם נהרגים על ידי ג'פרד, שמבטיח אז לקחת את גאס למקדש. בודד, גאס הולך איתו. בדרך הם נתקלים בבעיות רבות. אנשי כת היברידיים כמעט הורגים את ג'פרד אבל גאס מציל אותו. לאחר מכן סוויט טות' ('שן מתוקה') זוכה בכינויו על ידי אכילת כל הממתקים / מנת האוכל של ג'פרד, אף על פי שהוא צבר יותר אוכל בזמן שג'פרד התאושש. הצמד גם מחלץ כמה נשים מטבעת זנות.

בסופו של דבר, ג'פרד מסגיר את גאס לידי מתקן מדעי נורא בתמורה לעצמות אשתו. מתברר שמגפה מסתורית חיסלה את האנושות ומנהיג המתקן, אבוט, יחד עם המדען ד"ר סינג, מאמינים שליצורי הכלאיים של חצאי חיות חצאי בני-אדם יש קשר לזה. בפלאשבק אנו למדים שג'פרד היה שחקן הוקי לשעבר שהגן על אשתו לואיז בעולם הפוסט אפוקליפטי. בסופו של דבר, לואיז גילתה שהיא בהריון וג'פרד מתרצה כשמיליציה, בראשות אבוט, מציעה הגנה. אולם כל זה היה זה תכסיס, כאשר אבוט וסינג ביצעו ניסויים בנשים בהריון ובתינוקות כלאיים כדי לנסות למצוא תרופה למגפה. ג'פרד מוחזק בכלוב, אך בסופו של דבר הוא משוחרר על ידי ג'וני, אחיו של אבוט, השומר במתקן. ג'וני אומר לג'פרד שאשתו מתה וג'פרד משתולל במתקן. הוא נתפס מחדש, ואבוט מאפשר לו לצאת מהמחנה, ואומר לו שהוא יכול להשאיר את שרידי גופת אשתו אם יביא לאבוט ילד כלאיים. זו הסיבה שג'פרד בגד בגאס, והוא פונה הביתה כדי לממש את ההבטחה לאשתו שהוא "יחזיר אותה הביתה".

גאס, למרות הזוועות, מתיידד עם אחרוני ילדי החיות במקום, נערת החזיר וונדי, נער בובי המחוספס למחצה ונער איילים שקט. גאס מהופנט על ידי ד"ר סינג, שנכנס עמוק לזכרונו כדי לגלות את האמת על לידתו. הוא מגלה שאביו של גאס היה מטורף, ואולי אף היה אחראי לאפוקליפסה. הוא מתעקש שאבוט ייקח אותו ליער. הם מגלים תנ"ך שנכתב על ידי אביו של גאס, אך אין שום עדות לאם בקברה, בדרך חזרה למחנה, סינג מתחיל להאמין בכתבים. ג'פרד, המום מאשמה וחיים חסרי כיוון, מחליט להציל מחדש את גאס. הוא מגייס את בקי ולוסי, את הנשים שהציל ומאות כתות כלאיים. בעזרת ג'וני הילדים בורחים, אם כי גאס נאלץ להרוג ילד תנין אבוד. תוך כדי תנועה ג'פרד וגאס חולקים חלום זהה על אלסקה.

קרב והתערבותו של ג'וני מאפשרים לג'פרד ולנשים לברוח עם הילדים וד"ר סינג, שמתעקש להגיע. לכאורה, באדי אבוד לתשומת לבם הרצחנית של אנשי הכת ההיברידיים. באותה עת נראה שהוא חושב שג'פרד הוא אביו. למרות המהומה הרגשית, הקבוצה סוגרת עליהם כדי להגן על הילדים שעדיין איתם. באדי נלקח על ידי אבוט. איכשהו, המנהל כעת ידידותי ואוהד כלפי הנער הפצוע, הגונח. גאס, ג'פרד, בקי, לוסי, וונדי, בובי, ג'וני וסינג נקלעים לסכר מסתורי.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שהסיפור מתרחש בתחילה בנברסקה, הנוף בהשראת ביתו הקודם של למיר במחוז אסקס.[2][3] הסדרה שואבת השפעה מ"ילד וכלבו של ריצ'רד קורבן" שנכתב על ידי הרלן אליסון ו"המעניש: הסוף", שנכתב על ידי גארת' אניס.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גאס – ילד בן 9 עם קרניים,[4] הראשון מזן חדש של הכלאה אנושית / חיה שהופיע לאחר מגפה אפוקליפטית של נגיף לא ידוע. שגודל לבדו על ידי אביו הדתי בשמורת טבע בנברסקה, הוא מחליט לעזוב את בית היער שלו עם ג'פרד לאחר שאביו נפטר ממחלה לא ידועה.
  • טומי ג'פרד – איש אלים שמקבל את גאס ומבטיח להוביל אותו ל"השימור" (מקום מפלט מעולה לילדים היברידיים). הדמות התבססה על פרנק קאסל המבוגר ("המעניש" של מארוול)[5]
  • ד"ר סינג – מדען העורך ניסויים בבני אדם / בעלי חיים היברידיים. הוא מתעניין במיוחד בגאס בגלל גילו לכאורה שקדם למגפה.
  • וונדי – ילדת חזיר היברידית שגאס פוגש במחנה המיליציה. נראה שהיא בערך באותו גיל של גאס. היא גודלה על ידי אם חד הורית ורואה בלוסי וג'פרד כדמויות אם ואב.

עיבוד לסדרת טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-16 בנובמבר 2018 הוכרז כי שירות הסטרימינג הולו הזמין פיילוט לעיבוד פוטנציאלי של סדרת טלוויזיה לסדרת הקומיקס. הפיילוט נכתב ובוים על ידי ג'ים מיקל שגם הפיק לצד רוברט דאוני ג'וניור, סוזן דאוני, אמנדה ברל ולינדה מורן.[6] ב-9 באפריל 2020 הוכרז כי הסדרה הועברה מהולו לנטפליקס.[7] ב-12 במאי 2020, נטפליקס הזמינה עונה ראשונה המורכבת משמונה פרקים.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Brophy-Warren, Jamin (27 באוגוסט 2009). "Tales of the Country: Jeff Lemire shrugs off comics' urban obsession". Wall Street Journal. {{cite news}}: (עזרה)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Near Mint Podcast. "Episode 017 – “Nobody’s Business”" Near Mint(הקישור אינו פעיל, January 2018), By Jeff Lemire, September 13, 2009.
  2. ^ "An Evening With Jeff Lemire part 3". An Evening with Jeff. The Comic Book Syndicate. 30 ביוני 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Mullin, Pamela (31 באוגוסט 2009). "Jeff Lemire's favorite post-apocalyptic comics". Graphic Content. DC Comics.com. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "An Evening With Jeff Lemire part 3". An Evening with Jeff. The Comic Book Syndicate. 30 ביוני 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Mullin, Pamela (31 באוגוסט 2009). "Jeff Lemire's favorite post-apocalyptic comics". Graphic Content. DC Comics.com. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Andreeva, Nellie (16 בנובמבר 2018). "Hulu Orders 'Sweet Tooth' Pilot Based On Comic From Team Downey & Jim Mickle". Deadline Hollywood. נבדק ב-16 בנובמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Perry, Spencer (8 באפריל 2020). "Netflix Orders Robert Downey Jr's Sweet Tooth to Series, Based on Jeff Lemire Comic". comicbook.com. נבדק ב-9 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ White, Peter (12 במאי 2020). "'Sweet Tooth': Netflix Gives Series Order To Team Downey's DC Comics Adaptation Starring Christian Convery & James Brolin". Deadline Hollywood. נבדק ב-12 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)