סיליה רוסר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיליה רוסר
לידה 1930 (בת 94 בערך)
מלבורן, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Celia Elizabeth Prince עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה איור בוטני עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מדליית המסדר של אוסטרליה (12 ביוני 1995)
Jill Smythies Award (1997) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיליה רוסראנגלית: Celia Rosser נולדה ב -1930) היא מאיירת בוטנית אוסטרלית, הידועה בעיקר בזכות פרסום סדרת מונוגרפיות בת שלושה כרכים המכילה ציורי אקוורל של עצים מהסוג בנקסיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נולדה כסליה אליזבת פרינס,[1][2] והחלה לצייר פרחי בר אוסטרליים בתחילת הקריירה האמנותית שלה. היא התחילה לצייר את עצי הבנקסיה לאחר שראתה בנקסיה מסורית (Banksia serrata) ליד ביתה באורבוסט, ויקטוריה. התערוכה הראשונה שלה הייתה בגלריה לבסון במלבורן בשנת 1965, וכללה שלושה צבעי מים של מיני בנקסיה. שנתיים לאחר מכן פרסמה את פרחי הבר של ויקטוריה.

בשנת 1970 מונתה רוסר לאמנית הפקולטה למדעים באוניברסיטת מונש. היא איירה את הצמחים המלוחים של דרום אוסטרליה. בשנת 1974 מונתה לאמנית הבוטנית האוניברסיטאית, והחלה בפרויקט ציור כל מיני הבנקסיה. הפרויקט נמשך יותר מ -25 שנה, והביא לפרסום מונוגרפיה בת שלושה כרכים בשם The Banksias, עם טקסט מלווה מאת אלכס ג'ורג'. פרסום הכרך הסופי בשנת 2000 ייצג את הפעם הראשונה שסוג כה גדול צויר כולו.[3]

בשנת 1997 זכתה בפרס האגודה הלינאית של לונדון על איור בוטני, ובשנת 1995 הוענק לה מדליית מסדר אוסטרליה.[4] אוניברסיטת מונש העניקה לה תואר שני בכבוד למדעים בשנת 1981, ותואר דוקטור לשם כבוד בשנת 1999.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001, פיטר אולדה וניל מריוט פרסמו תיאור של זן חדש של בנקסיה מהשיחים הצחיחים של מערב אוסטרליה, וקראו לו בנקסיה רוסרית (Banksia rosserae) לכבודו של רוסר.

מאז 2002, חברי הגנים הבוטניים המלכותיים מלבורן העניקו את "מדליית סיליה רוסר לאמנות בוטנית" למציגים מצטיינים בתערוכת "אמנות האיור הבוטני".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיליה רוסר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]