שיחה:BASIC

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 חודשים מאת Omriraisman

לא ברור לי למהנמחקה ההערה ששפת Basic המקורית אינה דומה לשפת Visual Basic ????? ד. גולדמן 18:46, 27 דצמ' 2004 (UTC)

לידע כללי - מה ההבדל?--80.178.141.86 12:45, 13 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה
בעיקר השימוש בIDE כאמצעי גרפי לעריכה של התוכנה. אני זוכר שמשתנים סומנו בצבע לעומת הפקודות שנשארו בלבן Ştiu că sunt prost, dar când mă uit în jur prind curaj - שיחה 21:51, 16 בדצמבר 2023 (IST)תגובה

שם הערך - למה לא "בסיסית" או "בייסיק"[עריכת קוד מקור]

הרי מי שיחפש ערך כאן ולא בויקיפדיה באנגלית יחפש באותיות עבריות. לדעתי השם צריך להיות "ביסיק" או REDIRECT גם מ"בסיסית"Deroravi 11:21, 26 ינו' 2005 (UTC)

כי זה השם של השפה. אף אחד לא קורה לה אחרת. ביסיק זה סתם חסר משמעות (אפשר גם לאיית בעוד חמש צורות) וקשה להגיד שבסיסית זה הרעיון של הגרסאות המתקדמות (דרך אגב, גם במקור זה ראשי תיבות). טרול רפאים 11:24, 26 ינו' 2005 (UTC)
לא מסכים איתך - מי שיחפש את זה יחפש באיות עברי - רוב הערכים הם באיות עברי. אם כבר מאייתים באנגלים יחפשו מלכתחילה בויקיפדיה באנגלית. ואין הרבה צורות איות "בייסיק", לדעתי, אפשר לאיית רק בצורה אחת.Deroravi 12:19, 26 ינו' 2005 (UTC)
לצערי ראיתי כבר הרבה איותים אפשריים. צריך לזכור כי רוב מי שיחפש את BASIC הם אנשים שלא בהכרח מבינים אנגלית כל כך טוב ולכן יחפשו משהו בעברית. בכל מקרה, אני לא דוגמה כל כך טובה למחפשי הערך, כך שלא אתווכח איתך. טרול רפאים 12:30, 26 ינו' 2005 (UTC)
תמיד אפשר לעשות הצבעה, והרוב יקבעDeroravi 13:00, 26 ינו' 2005 (UTC)
הוספתי הפניה מבייסיק לערך כאן. מר אדון 22:45, 12 פבר' 2005 (UTC)

מקורות תרגום[עריכת קוד מקור]

חלק מפרק ההיסטוריה תורגם מהויקיפדיה באנגלית על־ידי שלומי. הא? 18:15, 16 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

מדוע וכיצד הערך זקוק לעריכה?[עריכת קוד מקור]

שלום. אני שלומי פיש ואני ביצעתי את רוב התרגום של הערך האנגלי לעברית. הדף כבר בסדר מבחינתי, מלבד העובדה שאני רוצה להכניס קטע על הזוית הישראלית של בייסיק.

בכל מקרה, באמצע תהליך התרגום הערך סומן כ"זקוק לעריכה". אולם, איני יודע מדוע הוא זקוק לעריכה וכיצד רוצים שאערוך אותו. אם אדע, אוכל להשקיע מזמני הפנוי בתיקון הערך.

--Shlomif

תיקנתי קישורים פגומים אחדים, והערך זקוק לעריכה לשונית. אני מציע שתמשיך בהרחבת הערך, וחכה שמישהו אחר (אולי אני בהזדמנות אחרת) יעבור ויטפל בתיקונים לשוניים. דוד שי 20:08, 19 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
אוקיי, הבנתי. תודה. --Shlomif 21:17, 19 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

בדף מצויינות מספר "עובדות" שגויות. הנה אחת שמופיעה יותר מפעם אחת:

  • "קוד BASIC מורץ על פי רוב על ידי מפרש (Interpreter), כלומר תוכנה הקוראת את הקוד ומריצה אותו שורה אחר שורה (זאת בניגוד למהדר (Compiler) שמתרגם את הקוד לשפת מכונה, אשר ניתנת להרצה בכל זמן ללא זיקה לקוד המקורי)."
  • "כיום, עיקר השימוש ב-BASIC הוא כשפת תסריט בתוך תוכנות שונות (כגון Microsoft Word) או לשימוש באינטרנט, ולא כשפת תכנות העומדת בפני עצמה. ניב זה מכונה Visual Basic Script."

מי יודע כמה עוד שגיאות נפלו בערך? אין להסיר את התבנית רק על סמך זה שהערך נערך מספר רב של פעמים, כל עוד שגיאות עובדתיות ברורות בו לא תוקנו (שלא להזכיר בעיות דקות יותר). המתעתקשיחה 00:21, 10 ביוני 2007 (IDT)תגובה

והנה דוגמה מאלפת לצורך במתן נימוקים לתבנית העריכה. כשהתבנית הוצבה, הערך היה במצב בעייתי מבחינת הניסוח, ויקיזציה וסגנון. כשקראתי את הערך הנוכחי אתמול, ראיתי שהבעיות האלו תוקנו. מאחר ואיש לא הזכיר קיומן של עובדות שגויות, אי אפשר היה לנחש זאת על סמך התבנית שהיתה. נריה 07:55, 10 ביוני 2007 (IDT)תגובה

נקטע תקציר העריכה שלי[עריכת קוד מקור]

עם QB צורפו מספר דוגמות קוד, ולא רק זו שהוזכרה. בין צירוף דוגמת הקוד אין שום קשר ל"גישת הקוד הפתוח" המוזכרת. דוגמאות קוד כאלה מצורפות תדיר. בנוסף, גם עם מוצרי הפיתוח שמוכרת מייקרוסופט כיום מצורפות דוגמות קוד (מתקדמות יותר מאשר משחק הגורילות, יש לציין), כך שבצירוף דוגמות קוד מייקרוסופט דוגלת גם כיום, בעוד שבקוד פתוח מייקרוסופט לא דגלה מעולם. המתעתקשיחה 00:55, 24 ביוני 2007 (IDT)תגובה

תיקוני "מבוא" ועיברות הערך[עריכת קוד מקור]

ערכתי את חלק המבוא, בהתייחס לVisual Basic והתפוצה הנוכחית. קשה מאוד להגדיר את Visual Basic כאותה השפה שפיתחו בדרתמוט, מדובר בשפה אחרת לחלוטין עם יכולות שונות, במיוחד כשאנחנו מדברים על Visual Basic NET, ששונה לחלוטין גם מVisual Basic 6 (האחרונה בסדרה הקודמת). הדבר המקשר בין כל השפות (ומכאן הBASIC בשם) הוא התחביר, אבל מצד שני - גם בין JAVA וC קיים קשר דומה, ועדיין לא מדובר באותן השפות. בנוסף, היות ומדובר בערך הכתוב בעברית, הרשתי לעצמי להחליף את ה"דיאלקט" ב"ניב". --vinney - שיחה 23:59, 2 באוגוסט 2008 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 11:14, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:12, 13 במאי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:12, 13 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בBASIC שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:57, 17 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ב־BASIC שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:23, 5 בנובמבר 2022 (IST)תגובה