שיחה:עלי בן אבי טאלב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת 109.226.44.85 בנושא נג'ף שבמשהד?

קודם כל מאיפה בא המ' בשם הערך? בערך עצמו זה מופיע (נכון) כאבו טאלב.

ועוד בעיה יש לי עם הא' באבן. מאיפה היא באה? בערבית זה علي بن أبي طالب (עלי בן אבי טאלב). באנציקלופדיה העברית הם כותבים "עַלִי אִבְּן אַבּוּ טַאלִבּ". אבל מאיפה הגיע לשם הא'?

אני לא יודע מאיפה באה המ'. לדעתי זאת שגיאה.
בערבית קלאסית מקובל להשתמש גם במילה بن במקום המילה ابن.
המילה כתובה בערבית "אבי" ולא "אבו" בגלל היחסות שבערבית. המילה أب היא אחת מכמה המילים ( 5 אם אני לא טועה) שנוספת להן אות לפי היחסה.
-- נריה הרואה.
אז מה אתה ממליץ לעשות? אבן או בן?
איך מבטאים את השם בערבית (בעיקר את האבי/אבו) איך הוא מנוקד? איך כדאי לכתבו אתו בעברית?
נראה שאתה פה הסמכות הבכירה לענייני ערבית, אז מה דעתך?
eman
אני ממליץ על אבן, מכיוון שזו הצורה הנפוצה בעברית.
השמות בערבית מקבלים ניקוד סופי (הנקרא יחסות) בהתאם לתפקיד התחבירי במשפט. תפקידו בין השאר למנוע דו-משמעות במשפט: נושא ונשוא ינוקד בדמה (תנועת U), מושא ישיר בפתחה (A), סומך בצירוף סמיכות, ותיאורים ומילים אחרי מילת יחס מנוקדות בכסרה (I). המילה أب יוצאת דופן בזה שמתווספת לה אות בסוף המילה לפי היחסה וככה יכולה המילה להיות אַבּוּ, אַבִּי או אַבַּא. בערבית מדוברת אין את הכללים האלה, ותמיד המילה היא אבו. בכל מקרה אין הבדל במשמעות בין המילים.
באופן עקרוני לפי הכללים המילה צריכה להיקרא אבי. למרות זאת, אני לא ממליץ להשתמש במילה זו. כי היא יכולה לבלבל את הקוראים בעברית. --נריה הרואה.

האיש מופיע בוויקיפדיה בשמות רבים, כפי שניתן לראות בדפים המקושרים לערך זה. אני מציע להגיע לכתיב מוסכם של שמו, ולהשתמש רק בו (כמובן להשאיר את ההפניות). דוד שי 05:07, 21 נובמבר 2005 (UTC)

"קרב הגמל" לא ברור[עריכת קוד מקור]

נראה שחסר מידע על רצח שבוצע בשליחות עלי.

נאמר שמועאוויה נשבע לנקום נקמת דם - אך לא נאמר על מה. נאמר שעלי רצה להסגיר את הרוצחים - אך לא נאמר אילו רוצחים. ד.ט

יש טעות בהתייחסות לקרב הגמל: קרב הגמל היה קרב שניהל עלי בן אבי טאלב בשנת 656 נגד עאא'שה, אשת הנביא מחמד, ונגד טלחה ואלזביר, שניים מראשי המוסלמים. בקרב הזה לא השתתף מעאויה בן אבי ספיאן. הטעות הזאת חוזרת על עצמה גם בערך "קרב הגמל". Belin kov 17:44, 19 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה


שלום, נולד ב־605 במכה לאבו טאלב, סוחר עשיר ממכה שהיה דודו ופטרונו של מוחמד. היה מן הראשונים שקיבלו את האסלאם - עוד בילדותו (בגיל 7 או 9). התחתן עם פאטמה בתו של בן דודו מוחמד.

אני מתקן את תוארו של מוחמד לאחיינו כפי שמתבקש. שבת שלום אלעד

מעשיו הבולטים של עלי או מה ייחד את תקופת חליפותו[עריכת קוד מקור]

לדעתי חסר בערך , מפעלו של עלי כחליפא ובמיוחד מה היו המעשים שיחדו אותו. 94.159.170.11 22:18, 7 באפריל 2015 (IDT) תודה שוקיתגובה

נג'ף שבמשהד?[עריכת קוד מקור]

בפסקה האחרונה בערך, נכתב "נג'ף שבמשהד". נג'ף נמצאת בעיראק, משהד באיראן. טעות לדעתי. במשהד נמצא קברו של עלי א-רידא, האימאם השמיני לפי השיעים התריסריים, ואולי זה מקור הבלבול.109.226.44.85 16:50, 10 באפריל 2015 (IDT)תגובה

למה כתוב ששנות חייו 599-661 באנגלית כתוב חודשי לידה ו601-661