אבי עברי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבי עברי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1971 (בן 53 בערך)
תל אביב, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1991
סוגה פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים בארבי רקורדס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבי עברי (נולד ב־1971 הוא זמר, מחזאי ובמאי ישראלי. בשנות ה-90 היה חלק מצמד רוקט. כיום הוא מרצה, יועץ ומאמן זוגי.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1991 הקימו אבי עברי וליאור קינג את צמד רוקט, והחלו להופיע ברחבי הארץ בהצלחה גדולה, שבעה ימים בשבוע השואו של אבי על הבמה בשילוב סטנד אפ הציבה את הצמד במקום מוביל בתחום להקות הקאברים. שנתיים לאחר מכן הם הוחתמו בחברת התקליטים הד ארצי, וב-1995 יצא אלבום הבכורה שלהם "צמד רוקט". מתוך 11 שירי האלבום בלט במיוחד השיר "שיהיה". שכתב עברי והיה להיט שכלל קליפ מרגש במיוחד עם השחקנית טל מן. האלבום, בסגנון פופ קליל, נכשל מסחרית ולאחריו התפרק הצמד כשקינג עבר לתחום המחשבים ועברי לתחום התיאטרון.

בשנת 1998 התמקד עברי בקריירת התיאטרון, הפך לתסריטאי ולבמאי ואף הקים תיאטרון נודד בשם "תיאטרון עברי", שבו הועלו בעיקר מחזות זמר לילדים.

לאחר פירוק התיאטרון, החליט עברי בשנת 2006 לעשות ניסיון נוסף לשקם את הקריירה המוזיקלית, והוחתם בלייבל בארבי רקורדס של מועדון הבארבי. שנה לאחר מכן הוא הוציא את אלבום הבכורה "אושר בטוח" בהפקתו המוזיקלית של שמוליק דניאל. האלבום, שאופיין בשירים בסגנון רוק רך ופופ, זכה להצלחה ומתוכו בלטו הלהיטים "שיר שמח", ו"עכשיו תורי".

דרך שמוליק דניאל, הכיר עברי את עמיר בניון, ובשנת 2008 שיתפו השניים פעולה בשירו של בניון "נדבר מחר", מתוך אלבומו "עומד בשער". בעקבות הצלחת שיתוף הפעולה החליט עברי להוציא את אלבום הסולו השני שלו ב"נבל עשור", הלייבל של בניון, תוך שיתוף פעולה עם בניון שעיבד והפיק מוזיקלית אלבום זה.

אבי עברי כיום 2022 יועץ ומאמן זוגי וממשיך להקליט את שיריו במקביל .

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צמד רוקט (1995)
  • אושר בטוח (2007)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]