אחות קטנה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אחות קטנה
סוגה דרמה קומית
שפות English
הפקה
מפיק Emily Anderton
חברת הפקה Greenstone TV
שידור
רשת שידור TVNZ+
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אחות קטנה היא דרמה-קומית, אוטוביוגרפית למחצה, שנוצרה בניו זילנד על ידי סימון נתן עבור רשת השידור TVNZ+, והושקה ב-22 במאי 2022.[1] העלילה מתרחשת באוקלנד, ניו זילנד, ומתמקדת בקהילה היהודית המסורתית-אורתודוקסית אליה משתייכת המשפחה. הסדרה משודרת ברשתות השידור ITVX, CBC Gem, Hot ,Yes ו-Amediateka.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לולו (סימון נתן) [3] היא בחורה יהודייה בת 29, הגרה באוקלנד, ניו זילנד עם משפחתה העוטפת, ומסרבת להתבגר. היא נודדת בין עבודות זמניות ולימודים, ורק דבר אחד קבוע ויציב בחייה: אהבתה לאולי (פול וויליאמס). אולי הוא זמר וסטנדאפיסט ממוצא סקוטי. הוא כותב לה שירי אהבה, ושניהם אוהבים לבלות יחד בפארק השעשועים, לאכול גלידה, להמציא חידות מצחיקות ולהיות ילדים לנצח. הוריה של לולו, זיגי (ג'ף שוסטרמן) וקרן (אמנדה בילינג), מתנגדים לקשר ומנסים להשפיע עליה להינשא לבחור יהודי, אך הקהילה היהודית באוקלנד קטנה וחתנים בה מעט, ואת אולי היא אוהבת. המצב הופך מסובך אף יותר כאשר לולו מגלה שהיא בהריון. לולו מנסה להתכחש להריונה, ואף נמנעת מלשתף בכך את אולי. אך בשיחה עם אחיה, אשר הוא ואשתו מתאמצים להביא לעולם ילד ללא הצלחה, היא מציעה באופן ספונטאני לשמש כאם פונדקאית עבורם, ולמסור להם את התינוק.

העונה השנייה עוסקת במסעה של לולו בעקבות לידת התינוק, וברגשות האמביוולנטיים שלה כלפי הפונדקאות. תוך כך היא מוצאת את דרכה בעולם כאמנית, כאשר היא מכיירת בחימר דמויות של גולם. במקביל, אולי מחליט להתגייר. בעודו מתמסר למשימת התגיירותו ליהדות, לולו צופה בו בהשתאות לאור התמסרותו המלאה והרוחנית לתהליך.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סימון נתן בתפקיד לולו עמנואל, בחורה יהודייה בת 29 המנהלת אורח חיים אלטרנטיבי ומסרבת להיכנע לתכתיבי הקהילה והמשפחה.
  • פול וויליאמס בתפקיד אולי, החבר של לולו. סטנדאפיסט ומוזיקאי ממוצא סקוטי המאוהב בלולו נואשות, ואף פותח בהליכי גיור על מנת לזכות באהבתה ובתמיכת משפחתה.
  • אמנדה בילינג בתפקיד קרן עמנואל, אמה היהודייה הדרום אפריקאית של לולו. מקיימת יחסים סימביוטיים עם בתה לולו ומתקשה לכבד את הגבולות ביניהן, ואף מתכחשת לצורך בקיומם.
  • ג'ף שוסטרמן בתפקיד זיגי עמנואל, אביה של לולו. מנסה לג׳נגל בין כל המוזרויות והנוירוזות של בני המשפחה.
  • ג'וזף נתן בתפקיד ליאו עמנואל, אחיה של לולו. ג'וזף הוא מנהל חשבונות החולם על יזמות עסקית. הוא ורעייתו בק מנסים ללא הצלחה להביא ילד לעולם.
  • קירה ג'וזפסון בתפקיד בק (רבקה), גיסתה של לולו. בקה עובדת בדלי היהודי, מבשלת אוכל יהודי נפלא, בעלת אופי נוקשה קמעא.
  • פיטר היידן בתפקיד הרשי, הסבא של לולו. בדומה ללולו המסרבת להתבגר, גם הרשי מסרב להזדקן, והוא מנהל חיים סוערים עם אלמנות שונות בבית האבות בו הוא מתגורר.
  • רוקסי מוהבי בתפקיד סינה, החברה הבסטי של לולו. סינה מנהלת סטודיו לקרמיקה, שבו היתה שותפה בעבר גם לולו. אך חברותן ואהבתן יציבות כצוק איתן.
  • ארי בוילנד בתפקיד הרב רוב, רב הקהילה המתחיל בתהליך גיורו של אולי.
  • בריג'ט, אמו של אולי המופיעה בעונה השניה, לאחר לידת התינוק. בריג'ט הופכת מעין דולה ומדריכת הורות לעת מצוא עבור בקה וג׳וזף המבולבלים ומבוהלים ממשימת הטיפול בתינוק.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מבוססת חלקית על ניסיון החיים של היוצרת והשחקנית הראשית, סימון נתן, אשר בן זוגה, פול וויליאמס המשחק את אולי, עבר תהליך של גיור אורתודוקסי.[4]

אחות קטנה צולמה באוקלנד, כאשר הסצנות המתרחשות בבית הכנסת צולמו בקהילה העברית של אוקלנד (Auckland Hebrew Congregation), בית כנסת אורתודוקסי מודרני בשדרת גרייז.[4] הסדרה קיבלה מימון מרשות השידור הניו זילנדית NZ On Air בסך 822,350 דולר לעונה הראשונה, ו-1,273,486 דולר לעונה השנייה.[5] [6]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה החלה להיות משודרת בדצמבר 2023, על ידי ITVX בבריטניה,[7] CBC Gem בקנדה,[8] ורשתות Hot ו Yes בישראל.[9] השידור בניו זילנד צפוי להתחיל ברשת TVNZ+ במהלך שנת 2024.[10]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה לביקורת חיובית בישראל בעיתון "הארץ", כאשר העיתונאי אדריאן הניגאן שיבח את הליהוק ואת אופן סיפור העלילה, ואף השווה אותה לטובה עם הסרט שיווה בייבי.[11] התוכנית הושוותה גם לפליבג, בין היתר בשל אופייה של הדמות המרכזית כאנטי-גיבורה, וכן בשל השימוש בקריינות-רקע.[12]

בניו זילנד, הסדרה זכתה לשבחים כאשר העיתון "סטאף" תיאר אותה כ"בכורה בוטחת ונועזת מלאת חוצפה שראויה למצוא לה קהל, הן בקרב 'מקורבים' והן בקרב ניו זילנדים מכל תחומי החיים".[13] סטאף שיבח גם את הליהוק, במיוחד את ההורים שגילמו בילינג ושוסטרמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "אחות קטנה", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Public Good - Entertainment Publicity | Communications Strategy". The Public Good (באנגלית). נבדק ב-2024-01-12.
  2. ^ "Kid Sister". www.instagram.com. נבדק ב-2024-01-12.
  3. ^ Kid Sister: New Zealand finally gets its first Jewish sitcom Stuff. 27 May 2022
  4. ^ 1 2 Simone Nathan’s Televised Love Letter to Kiwi Jews Hey Alma. 9 June 2022
  5. ^ NZ screen and comedy talents receive NZ On Air funding for new engaging content NZ On Air. Accessed on 22 April 2023
  6. ^ "September 2022 Funding Decisions". www.nzonair.govt.nz (באנגלית). נבדק ב-2024-01-12.
  7. ^ Kid Sister ITVX. Retrieved on 29 January 2024
  8. ^ Kid Sister | Season 2 | CBC Gem (באנגלית), נבדק ב-2024-01-19
  9. ^ What to watch in Israel: Focus on the war, a Turkish rom-com, ‘Oppenheimer’ The Jerusalem Post. 2 December 2023
  10. ^ Russell Baillie: Why TVNZ’s 2024 season is not as NZ as it looks The New Zealand Herald. 20 November 2023
  11. ^ Meet ‘Kid Sister,’ the Funniest Jewish Comedy in Years Haaretz. 5 March 2023
  12. ^ Brooks, Sam (2022-05-26). "Review: Kid Sister aims for greatness, and ends up somewhere pretty close". The Spinoff (באנגלית). נבדק ב-2024-01-12.
  13. ^ Kid Sister: TVNZ comedy unearths a new star, but two veterans steal the show Stuff. 27 May 2022