אריק בס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריק בס
Eric Bass
בס, 2016
בס, 2016
לידה 23 באוקטובר 1974 (בן 49)
צ'ארלסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Middleton High School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק בסיסט
מפיק מוזיקלי
סוגה מטאל אלטרנטיבי עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה בס, מקלדת אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריק בס (נולד בשם ויליאם פרדריק בס ג'וניור, באנגלית: Eric Bass, נולד ב-23 באוקטובר 1974 בצ'ארלסטון, קרוליינה הדרומית) הוא מוזיקאי המוכר בעיקר כבסיסט והקלידן של להקת הרוק האמריקאית, שיינדאון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בס נולד למשפחה מוזיקלית, שעודדה אותו ללמוד לנגן על פסנתר כבר בגיל צעיר. בגיל 13 קיבל טרומבון וגיטרה, וכשהגיע לתיכון שימש כמתופף בתזמורת הצועדת של בית הספר.[1]

כיום מתגורר עם אשתו קלי בעיר הולדתו, שם גם החזיק עד שנת 2021 באולפן ההקלטות "Ocean Industries",[1] ובה פתח אולפן הקלטות חדש בשם "Big Animal Studio".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002, הקימו בס ובקסטר טיאל את להקת Deepfield. ב-2003 הם הוחתמו על חוזה הקלטות, והחלו להפיק את תקליטם הראשון. אריק עזב את הלהקה לאחר שהבין שהוא נמשך לתהליך ההפקה וההקלטה.

עד שנת 2007 התמקד בס בהקלטות והפקות של אמנים שונים, אז פתח את אולפן ההקלטות העצמאי שלו, "Ocean Industries" ששכן בעיר הולדתו. באותה שנה הגיעה להקת שיינדאון להקליט דמו באולפן, ובס התחבר לברנט סמית וברי קרץ'. באותה תקופה התמקד בס בהקלטות והפקות בלבד, ונטש את עולם המוזיקה החיה וההופעות, אך לאחר שניגנו יחד מספר שירים, החליט בס להיבחן כבסיסט הקבוע של הלהקה, והצטרף אליה כחבר קבוע מעט לאחר מכן.[2]

שיינדאון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008, הצטרף בס ללהקת שיינדאון, מעט לפני יציאתו של האלבום The Sound of Madness, והחליף את בראד סטיוארט. בס לא השתתף בהקלטת האלבום, אך הצטרף למסע ההופעות של הלהקה בעקבות האלבום. בנוסף לנגינה בבס, הוא משמש גם כקלידן הלהקה, ושר קולות רקע. בס הפך במהרה לחבר משמעותי בלהקה, שהסתמכה מאז פירוק ההרכב המקורי באופן כמעט בלעדי על שירים שנכתבו על ידי ברנט סמית והפזמונאי דייב באסט. החל מהאלבום Amaryllis החל בס לכתוב ולהלחין שירים עבור הלהקה.

במהלך סיבוב ההופעות שלאחר האלבום Threat to Survival התנתק בס מחברי הלהקה, וכתב 22 קטעי מוזיקה במטרה לשלבם לאלבום קונספט, שאמור היה להיות הראשון עבור הלהקה. מתוך 22 הקטעים הוחלט שרק אחד ישמש באלבום Attention Attention, אך בס היה שותף בכתיבת מרבית השירים באלבום, ואף הפיק אותו בעצמו.

ב-2022 תוציא הלהקה את האלבום Planet Zero, אף הוא בהפקת בס, שהיה שותף בכתיבת רוב שירי האלבום, וכתב את כל קטעי הקישור בו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אריק בס בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Eric Bass on Famous Birthdays' website
  2. ^ T. Ballard Lesemann, Shinedown’s Eric Bass enjoys a homecoming, November 3, 2010, Charleston City Paper