בהמן גולברנז'אד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בהמן גולברנז'אד
بهمن گلبارنژاد
לידה 12 ביוני 1968
שיראז, איראן עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 בספטמבר 2016 (בגיל 48)
ריו דה ז'ניירו, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מדינה איראן עריכת הנתון בוויקינתונים
ספורט
ענף ספורט מרוץ אופניים, הרמת משקולות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בהמן גולברנז'אדפרסית: >بهمن گلبارنژاد; ‏12 ביוני 196817 בספטמבר 2016) היה רוכב אופניים ומרים משקולות פאראלימפי איראני קטוע רגל. הוא התחרה במשחקים הפאראלימפיים בלונדון (2012) ובריו דה ז'ניירו (2016) ובתחרויות נוספות וזכה במדליות. הוא נהרג בתאונה במהלך תחרות במשחקי ריו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולברנז'אד נולד וגדל בעיר אבאדאן. כשהיה כבן 20 נלחם במלחמת איראן–עיראק ואיבד את רגלו השמאלית עקב התפוצצות מוקש. כשלוש שנים לאחר מכן התחיל את הקריירה שלו כספורטאי, תחילה כמתאבק ובהמשך כמרים משקולות. כמשקולן זכה בתחרויות בינלאומיות בתריסר מדליות זהב ובמדליית כסף אחת. עקב פציעת כתף הוא נאלץ לפרוש מהרמת משקולות וב-2006 החל להתחרות ברכיבה על אופניים. השתתף במשחקים הפאראלימפיים בלונדון.

בשנת 2016 השתתף גולברנז'אד במשחקים הפאראלימפיים בריו דה ז'ניירו והיה רוכב האופניים היחיד בהם מטעם איראן. ב-17 בספטמבר, במהלך תחרות רכיבה באופניים בקטגוריית C4-5 בשטח הררי בפרברי העיר ריו, הוא התנגש בסלע ונפגע בראשו. הוא טופל במקום הפציעה והוסע לבית חולים, אך מת לפני שהגיע לשם. הייתה זו הפעם הראשונה מאז 1960 שספורטאי מת במהלך המשחקים האולימפיים או הפאראלימפיים.

מותו של גולברנז'אד צוין בדקת דומייה במהלך טקס הסיום של המשחקים הפאראלימפיים בריו. ב-22 בספטמבר הוא הובא לקבורה באיראן בטקס ממלכתי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בהמן גולברנז'אד בוויקישיתוף