בלאק שיפ הפקות סרטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בלאק שיפ הפקות סרטים בע"מ היא חברה לפיתוח, מימון והפקת סרטים וסדרות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאק שיפ הוקמה על ידי סער יוגב, בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב ונעמי לבארי בוגרת בית הספר לקולנוע ע"ש סם שפיגל. החברה ידועה ביזום ופיתוח סלקטיבי של פרויקטים איכותיים ותוך זמן קצר למן הקמתה, זכו עבודות החברה להישגים בינ"ל מרשימים ובהם בכורות עולמיות בפסטיבלים היוקרתיים פסטיבל קאן, פסטיבל ונציה, פסטיבל ברלין, פסטיבל טורונטו, פסטיבל הטלוויזיה סיריס מאניה ועוד.

לאור ההצלחות של החברה בישראל ובעולם, בלאק שיפ הוזמנה לקחת חלק בפלטפורמה היוקרתית של שוק הקופרודוקציות של פסטיבל ברלין כאשר נבחרו לצד ארבע חברות בינ"ל אחרות לקבל את זרקור הפסטיבל.

בשנת 2016, בחרה מערכת הבלוג סריטה את בלאק שיפ כחלק ממדור אנשי השנה[1] שהם מפרסמים בסוף כל שנה לאחר שעבודות החברה זכו בלא פחות מחמישה פרסים בפסטיבל הקולנוע ירושלים באותה השנה[2].

בשנת 2018, פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, העניק לחברה פרס ייעודי וחד פעמי לחברת ההפקות הטובה ביותר בישראל לצד שלושה פרסים נוספים באותה השנה[3]. בשנה זו, התרחבה בלאק שיפ והקימה את חברת האחות הגרמנית Electric Sheep GmbH

בשנת 2022, זכו בעלי החברה בפרס המפיקים המצטיינים של פסטיבל המבורג. בלאק שיפ זכתה בפרס האקדמיה הישראלית לקולנוע לסדרת הדרמה הקומית הטובה ביותר בשנת 2022 ובשנת 2023.

עד לשנת 2023 עבודות החברה זכו בלמעלה מ-100 פרסים בינ"ל.

הפקות של בלאק שיפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות מתוסרטות

סרטים עלילתיים

סרטים דוקומנטריים

אלקטריק שיפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת האחות של בלאק שיפ הוקמה בגרמניה בשנת 2018 ושותף בה מיכאל רויטר שמנהל בתי פוסט בשלושה מחוזות בגרמניה ובלונדון. הסרט העלילתי הראשון של החברה VICTIM הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ונציה והיה נציג סלובקיה לאוסקר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סיכום 2016: נשות ואנשי השנה בקולנוע, באתר סריטה, ‏2016-12-30 (באנגלית)
  2. ^ ״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי הוא הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים 2016 (רשימת הזוכים המלאה)
  3. ^ פסטיבל חיפה 2018: "תל אביב על האש" הוא הזוכה הגדול (רשימת הזוכים המלאה) - סינמסקופסינמסקופ, באתר סינמסקופ - בלוג הקולנוע של יאיר רוה. ביקורות סרטים, חדשות וטבלת המבקרים, ‏2018-09-30