בסט פרנדס (היאבקות מקצועית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בסט פרנדס
קבוצה
חברי הצמד צ'אק טיילור
טרנט ברטה
אורנג' קאסידי
קריס סטטלנדר
שם/שמות בסט פרנדס
גבהים טיילור: 1.88 מטר
בארטה: 1.85 מטר
משקל כולל 184 ק"ג
חברי הקבוצה לשעבר וילר יוטה
תאריך הקמה 30 באוגוסט 2013
שנות פעילות 2013–היום

בסט פרנדס היא קבוצת היאבקות מקצועית אשר מורכבת במקור מצמד המתאבקים צ'אק טיילור (מוכר גם כצ'אקי טי) וטרנט ברטה (מוכר גם כטרנט? אט ברטה), המופיעים בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW). הצמד הוקם ב-30 באוגוסט 2013, כשאחד מהישגיהם הוא זכייה בטורניר ה-DDT4 של ארגון ההיאבקות Pro Wrestling Guerrilla‏ (PWG). תחת ארגון ההיאבקות AEW, הם בדרך כלל מובלים לזירה על ידי המתאבק אורנג' קאסידי והמתאבקת קריס סטטלנדר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Pro Wrestling Guerilla‏ (2013–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

השניים ערכו את קרב הבכורה שלהם ביחד תחת שמות הבמה צ'אק טיילור וטרנט? במסגרת הלילה השני של אירוע "הקרב של לוס אנג'לס" של ארגון ההיאבקות Pro Wrestling Guerrilla‏ (PWG), שערך ב-31 באוגוסט 2013. בקרב זה הם צוותו יחד למתאבק ג'ואי ריאן ויחדיו שלושתם גברו על בי-בוי, תומאסו צ'אמפה ווילי מאק. ב-31 בינואר 2014, השניים לקחו חלק בטורניר הזוגות המסורתי של הארגון, שנקרא Dynamite Duumvirate Tag Team Title Tournament או בשמו המקוצר DDT4. הם זכו בטורניר זה, כשביחד הם גברו על זוגות כמו RockNES Monsters (ג'וני גודטיים וג'וני יומה), אדם קול וקווין סטין ו-The Inner City Machine Guns (ריץ' סוואן וריקושט). הם כשלו בניסיונם לזכות בחגורות האליפות של הארגון, כשהפסידו ליאנג באקס (מאט וניק ג'קסון) באירוע Mystery Vortex II, שנערך ב-28 במרץ 2014.

Ring of Honor‏ (2017–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבסט פרנדס הופיעו לראשונה בארגון ההיאבקות ROH ב-14 במאי 2017, כשביחד עם חברו של בארטה לצמד Roppongi Vice, רוקי רומרו, הם גברו על חברי קבוצת הבולט קלאב (היאנג באקס ואדם פייג'). ב-10 באוקטובר, צ'אקי טי ובארטה ניצחו את האדיקשן (כריסטופר דניאלס וקאז) כדי להפוך לטוענים לכתר לאליפות הזוגות של ROH. לעומת זאת, הם לא הצליחו לזכות בתואר זה כשהפסידו למוטור סיטי מאשין גאנס (אלכס שלי וכריס סייבן) באירוע Final Battle, שנערך ב-15 בדצמבר.

New Japan Pro-Wrestling‏ (2017–2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבסט פרנדס ערכו את קרב הבכורה שלהם בארגון ההיאבקות היפני New Japan Pro-Wrestling‏ (NJPW) בלילה השני של ליגת הזוגות העולמית לשנת 2017, שנערכה ב-19 בנובמבר, כשהם ייצגו את קבוצת כאוס. הצמד רשם מאזן של ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים וכתוצאה מכך כשל בהעפלתו לשלבים המכריעים. ב-7 בפברואר 2019, דווח שפרופילי המתאבקים שלהם הוסרו מאתר האינטרנט של NJPW, מה שהעיד על שחרורם מהארגון.

All Elite Wrestling‏ (2019–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בפברואר 2019, הבסט פרנדס הופיעו במהלך עצרת בלאס וגאס של הארגון ההיאבקות All Elite Wrestling‏ (AEW), כשלאחר מכן נודע שהם הוחתמו בארגון.[1] באירוע הראשון של הארגון, שנקרא Double or Nothing, ונערך ב-25 במאי, השניים גברו על אנחליקו וג'ק אוואנס. במופע המקדים לאירוע Fyter Fest, שנערך ב-29 ביוני, הם הצליחו לנצח בקרב זוגות משולש את SoCal Uncensored (פרנקי קאזריאן וסקורפיו סקיי) ופרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון). לאחר מכן, הם לקחו חלק בטורניר אשר קבע את אלופי הזוגות הראשונים של AEW, כשהם הודחו כבר בסיבוב הראשון על ידי SoCal Uncensored. באירוע All Out, שנערך ב-31 באוגוסט, הם נחלו הפסד לדארק אורדר (איוול אונו וסטו גרייסון). בחודשים שבאו לאחר מכן, השניים החלו להתיידד עם המתאבק אורנג' קאסידי, כשביחד הם יצרו קבוצה. במופע המקדים לאירוע Double or Nothing, בסט פרנדס גברו על פרייבט פארטי בקרב זוגות אשר קבע את הטוענים לכתר לאליפות הזוגות של AEW. ב-10 ביוני בפרק של התוכנית Dynamite, בסט פרנדס ואורנג' קאסידי ניצחו את The Inner Circle (ג'ייק הייגר, סנטנה ואורטיז), ולאחר מכן הם הותקפו על ידי כריס ג'ריקו וחברי הקבוצה ואף גרמו לקאסידי לדמם לאחר שחבטו בו בעזרת שק מלא בתפוזים. שבוע לאחר מכן בפרק של התוכנית Dynamite, בסט פרנדס הניחו על כף המאזניים את המועמדות שלהם לאליפות הזוגות בקרב נגד Le Sex Gods (כריס ג'ריקו וסמי גווארה), שבסופו טיילור וטרנט ניצחו ושמרו על הטעונה לכתר לאחר שקאסידי, שהיה מחופש לצלם, גרם לגווארה למעוד ואיפשר לטרנט לבצע את ההצמדה לניצחון. לאחר הקרב, קאסידי תקף את ג'ריקו. בלילה הראשון של הספיישל Fyter Fest, שנערך ב-1 ביולי, בסט פרנדס כשלו בניסיונם לזכות בחגורות אליפות הזוגות.

בחודש אוגוסט, בזמן שקאסידי היה מעורב בפיוד עם כריס ג'ריקו, טרנט וטיילור פתחו בפיוד מול סנטנה ואורטיז לאחר שהאחרונים השחיתו את המכונית של אמא של טרנט בתגובה להפסדם ב-5 באוגוסט במסגרת קרב זוגות. ב-2 בספטמבר, בסט פרנדס הפסידו בקרב החוזר לסנטנה ואורטיז. שבועיים לאחר מכן, בסט פרנדס ניצחו את סנטנה ואורטיז בקרב חניה. באירוע Revolution, שנערך ב-7 במרץ 2021, צ'אק טיילור ואורנג' קאסידי הפסידו בקרב זוגות לקיפ סביאן ומירו. במופע המקדים לאירוע All Out, שנערך ב-5 בספטמבר, בסט פרנדס (אורנג' קאסידי, צ'אק טיילור ווילר יוטה) וג'וראסיק אקספרס (ג'ונגל בוי ולוצ'סאורוס) ניצחו את הארדי פאמילי אופיס (מאט הארדי ופרייבט פארטי (אייזיאה קאסידי ומארק קוון)) וההייבריד 2 (אנחליקו וג'ק אוואנס).

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות Pro Wrestling Guerrilla - PWG
    • טורניר DDT4‏ (2014)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • המתאבק הפופולרי ביותר של השנה (2020) – קאסידי

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]