בריכת השחייה של אושוויץ

בריכת השחייה של אושוויץ
מידע כללי
סוג בריכת שחייה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום אושוויץ
מדינה פולין
קואורדינטות 50°01′33″N 19°12′18″E / 50.025888888889°N 19.205°E / 50.025888888889; 19.205
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בריכת השחייה של אושוויץ, היא בריכת שחייה באורך של כ-25 מטרים וברוחב של כ-5 מטרים, שנבנתה ביולי 1944 במחנה הריכוז אושוויץ I. נמצאת דרומית מזרחית לבלוק 6.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבריכה נבנתה במקור כמאגר מים לשימוש מכבי האש ושימשה את הכבאים ואסירים מיוחסים גם לשחיה. מידות רוחב הבריכה תואמות שלושה מסלולים. בשני קצותיה הוקמו שלושה אדני זינוק מבטון בכל צד. מסביב לשפת הבריכה נבנתה תעלת גלישה לסינון מי הבריכה ושמירה על מים נקיים. בצידה האחד נבנתה מקפצה בגובה של 3 מטר. בין המקפצה לבין אדני הזינוק בצידה האחד של הבריכה, נבנתה בריכה רדודה בעומק של סנטימטרים בודדים, וייתכן כי שימשה לצורך ניקוי כפות הרגליים של שחיינים לפני הכניסה למים.

למרות עדויות מצולמות רבות של מהלך החיים ואף תהליכי סלקציה והשמדה שהתרחשו במחנה אושוויץ, לא נמצאו כל עדויות מצולמות של שימוש בבריכה על ידי שחיינים.

בסרט התיעודי, Swimming In Auschwitz, מספרת אחת הניצולות היהודיות שכשעברה ליד הבריכה, היא קפצה לתוכה ושחתה בה, מבלי שלקחה בחשבון שהדבר מסכן את חייה[1][2].

יחס מכחישי שואה לבריכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההיסטוריונית דברה ליפשטדט מציגה בספרה מכחישים את השואה (אנ') את עמדת מכחישי השואה לפיה אושוויץ צויד "בכל המותרות של קאנטרי קלאב", לרבות בריכת שחייה[3]. מכחישי שואה טוענים כי קיומה של בריכה זו מהווה עדות לכך שאושוויץ היה למעשה מקום נעים ולא מחנה השמדה[4]. ההיסטוריון רוברט יאן ואן-פלט (אנ') טוען בספרו The case for Auschwitz שמכחישי השואה מתעלמים מן העובדה שבריכה זו הוקמה מלכתחילה כמאגר מים לכיבוי אש, שהמקפצות נבנו מאוחר יותר ושרק אסירים ארים מיוחסים הורשו לשחות בה בשגרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Swimming In Auschwitz Trailer
  2. ^ Swimming in Auschwitz, imdb.com
  3. ^ Lipstadt, Deborah E. (1993). Denying the Holocaust: The Growing Assault on Truth and Memory. New York: Plume. Page 27
  4. ^ PART ONE CONCERNING HISTORY, VAN PELT: THE VAN PELT REPORT, Holocaust Denial on Trial