ברקודזאורוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןברקודזאורוס
תקופה
טריאס תיכון
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: איכתיוזאוריה
משפחה: Mixosauridae
סוג: ברקודזאורוס
מין: Barracudasaurus maotaiensis
שם מדעי
Barracudasaurus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברקודזאורוס (שם מדעי: Barracudasaurus; מילולית: "לטאת ברקודה") הוא סוג של זוחל ימי נכחד מסדרת האיכתיוזאורים, אשר התגלה בסין של תור הטריאס[1] ותואר בידי החוקר D. Y. Jiang וצוותו (W. C. Hao‏, M. W. Maisch‏, A. T. Matzke ו-Y. L. Sun) בשנת 2005. לדעת חוקרים מסוימים סוג זה הוא מוטל בספק מדעי[2].

היה זה מהפרימיטיביים שבאיכתיוזאורים, קרוב מעט למיקסוזאורוס וכמה חוקרים גם משייכים אותו לאותו הסוג וכן קרוב לסוג Barracudasauroides. המאובנים שלו התגלו בתצורות גואלינג (אנ') שבדרום-מערב סין והם הכילו בעיקר עצמות לסת עליונה ובתוכה שורות של שיניים עליונות חרוטיות בעלות עם קצה מעוגל וביניהם מרווח קצר. מבנה הלסת היה קצר יותר מלפנים ודמה מאוד ללסת של ברקודה, מה שנתן לסוג את שמו. לא נמצאה גולגולת מושלמת שלו. אורכו משוער לפי ממצאי הלסת באורך של מטר עד 2 מטרים[3].

זוחל זה היה כנראה מותאם לחיים באוקיינוס והוא נע במהירות במים. ככל הנראה היה טורף של דגים, סרטנים ורכיכות ימיות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ברקודזאורוס, באתר GBIF (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jiang, D. Y.; Hao, W. C.; Maisch, M. W.; Matzke, A. T.; Sun, Y. L. (2005). "A basal mixosaurid ichthyosaur from the Middle Triassic of China". Palaeontology. 48 (4): 869–882. doi:10.1111/j.1475-4983.2005.00481.x.
  2. ^ Maisch, M. W. (2010). "Phylogeny, systematics, and origin of the Ichthyosauria – the state of the art" (PDF). Palaeodiversity. 3: 151–214
  3. ^ Barracudasaurus". Palaeobiology Database