ג'ון טרי (שחקן קולנוע)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון טרי
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 בינואר 1950 (בן 74)
ורו ביץ', פלורידה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית
תקופת הפעילות 1978–2013 (כ־35 שנים)
עיסוק שחקן קולנוע וטלוויזיה
מקום לימודים
  • בית הספר לומיס צ'פי
  • Vero Beach High School עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Hanna Terry עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון טריאנגלית: John Terry; נולד ב-25 בינואר 1950) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה ובמה אמריקאי לשעבר. הוא יידוע בעיקר בזכות תפקידו ככריסטיאן שפרד בסדרת הטלוויזיה אבודים, ולארי מקוי בסדרת הטלוויזיה לאס וגאס. הוא גם אביה של שחקנית הכדורגל האנה טרי שמשחקת בליגה השוודית לכדורגל נשים.

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרי נולד בוורו ביץ', פלורידה, שם למד בתיכון ורו ביץ'. הוא גם התחנך במכינה יוקרתית בווינדזור, קונטיקט, והחל בקריירה של בניית בתי עץ מקוריים מותאמים אישית בצפון קרוליינה. הוא שיחק בתפקידים בתיאטרון המקומי לפני שעבר לאלסקה, שם ייסד חברת רפטינג בנהר, אך העניין שלו במשחק לא פחת. בגיל 30 עבר לניו יורק והפך לשחקן במשרה מלאה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקיד הבכורה של טרי היה כדמות הראשית בסרט הפנטזיה "הוק הקוטלת" משנת 1980, ואחריו תפקידים בסרטים אחרים. לאחר מכן הקריירה שלו תפסה עלייה משמעותית כאשר הוקצו לו התפקידים של לוטננט לוקהארט ב-Full Metal Jacket של סטנלי קובריק, ופליקס לייטר בסרט ג'יימס בונד The Living Daylights. שום דבר בולט לא הגיע מיד לאחר מכן, אם כי הוא קיבל הודעות טובות על תפקידו בסרט "בארץ" של נורמן ג'וויסון. טרי גילם את סלים בעיבוד הקולנועי ל-Of Mice and Men ב-1992 והופיע גם ב-The Resurrected.

הוא מצא הצלחה חדשה בטלוויזיה. הוא הופיע בפרקים הראשונים של ER כששיחק את ד"ר דיב ססוויק. מאוחר יותר הוא שיחק תפקיד חוזר בעונה השנייה של פוקס 24, בתור בוב וורנר, אביו של הגיבור ג'ק באואר ושל בת אחרת שארוסה חשוד כטרוריסט.

לאחר תקופה קצרה בלאס וגאס של NBC, הוא לוהק לתפקיד כריסטיאן שפרד, אביהם של ג'ק שפרד וקלייר ליטלטון ב"אבודים" של ABC. טרי פגש את רוב דמויות הסדרה במספר הזדמנויות בפלאשבקים, בהם גם התגלה שנהרג, לפני שהופיע על האי כגלגול של "האיש בשחור". היה לו תפקיד אורח בפרק של חוק וסדר משנת 2006, כמו גם תפקידו של ג'ייקוב ווילר המבוגר בסדרה Into the West של סטיבן ספילברג, שהייתה מועמדת ל-16 פרסי אמי ב-2006. הוא הופיע גם ב"זודיאק" של דייוויד פינצ'ר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]