ג'קי מיטשל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'קי מיטשל
Jackie Mitchell
לידה 29 באוגוסט 1913
צ'טנוגה, טנסי, ארצות הברית
פטירה 7 בינואר 1987 (בגיל 73)
ג'ורג'יה, ארצות הברית
מידע כללי
שם לידה Virne Beatrice "Jackie" Mitchell Gilbert
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
ספורט
ענף ספורט בייסבול
תקופת הפעילות 19311937 (כ־6 שנים)
מועדון צ'טנוגה לוקאוטס, צ'טנוגה אנגלטס, בית דויד

וירן ביאטריס ג'קי מיטשל גילברטאנגלית: Virne Beatrice "Jackie" Mitchell Gilbert;‏ 29 באוגוסט 19137 בינואר 1987), הידועה בשם ג'קי מיטשל, הייתה שחקנית הבייסבול השנייה ששיחקה בליגת הבייסבול המקצועי. היא הייתה מגישה בקבוצת 'צ'טנוגה לוקאוטס' בליגת המשנה, והשתתפה במשחק ידידות נגד הניו יורק יאנקיז בו היא פסלה את בייב רות' ואת לו גריג.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'קי מיטשל נולדה ב-29 באוגוסט 1913 בעיר צ'טנוגה במדינת טנסי. מגיל צעיר אביה לקח אותה למשחקי בייסבול, ולימד אותה את חוקי המשחק. השכן שלה דייזי ונס, שחקן בליגת הבייסבול וחבר היכל התהילה הלאומי של הבייסבול, לימד אותה כיצד להגיש. בגיל 17 הצטרפה לקבוצת הנשים בעיר מגוריה 'צ'טנוגה אנגלטס' והשתתפה במחנה אימונים מעורב באטלנטה. ב-25 באפריל 1935 החתים אותה מנהל קבוצת 'צ'טנוגה לוקאוטס', ג'ו אנג'ל. אנג'ל ניסה למשוך קהל בדרכים שונות, לדוגמה באחד ממשחקי פתיחת העונה השחקנים נכנסו רכובים על פילים, הוא מכר שחקן תמורת תרנגול הודו, וכך גם הצירוף של מיטשל לליגת הגברים. הצירוף נעשה מספר ימים לפני משחק ראווה נגד הניו יורק יאנקיז. ב-2 באפריל 1931 היא השתתפה במשחק הראווה, והייתה לאשה השנייה ששיחקה בליגת הבייסבול המקצועי.

המשחק נגד ניו יורק יאנקיז[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק הידידות בין הניו יורק יאנקיז ל'צ'טנוגה לוקאוטס' היה אמור להתקיים ב-1 באפריל 1931, אך נדחה ביום בעקבות גשמים. ג'ו אנג'ל תכנן שמיטשל תעלה להגיש כל פעם שבייב רות' עולה לחבוט, אך בעקבות פציעה ביד שהקשתה עליה להגיש, הוחלט שהיא תעלה לשחק בפעם הראשונה שבייב רות' יעלה ותמשיך לשחק ככל שתוכל. קלייד ברפוט פתח כמגיש של קבוצת 'צ'טנוגה לוקאוטס', אך כאשר בייב רות' עלה לחבוט הוא הוחלף על ידי מיטשל. מיטשל הצליחה לפסול את בייב לאחר שלוש הכשלות (Strikes). בתגובה הוא צעק על השופט וזרק את המחבט. אחריו עלה להגיש לו גריג וגם אותו מיטשל פסלה. היא הגישה מול חובט נוסף אבל עקב הכאבים ביד בקשה שיחליפו אותה. זה היה הישג אדיר מכיוון שפסלה שניים מהשחקנים הטובים בכל הזמנים. לאחר המשחק בייב רות' אמר:

I don't know what's going to happen if they begin to let women in baseball. Of course, they will never make good. Why? Because they are too delicate. It would kill them to play ball every day

המשחק הסתיים בתוצאה 4–14 לטובת היאנקיז.

המשך הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר ימים לאחר המשחק, מנהל הליגה ביטל את החוזה שלה, בטענה שנשים לא יכולות להשתתף כי המשחק דורש יותר מידי מאמץ. עם זאת מיטשל המשיכה לשחק בקבוצת "בית דייוויד" - קבוצת ראווה ששחקניה היו בעלי זקן ושיער ארוך, והמציאו טריקים שונים על מנת להלהיב את הקהל.

היא פרשה ב-1937 בגיל 23, וסרבה לחזור גם כשנפתחה הליגה המקצועית לנשים בשנת 1943.

בשנת 1952 הוכרז באופן רשמי שנשים לא יכולות להצטרף לליגת הבייסבול המקצועי, איסור שנמשך עד 1992, אז הצטרפה קארי שולר לשיקגו וייט סוקס.

מיטשל נפטרה בשנת 1987, כשהיא בת 73. ב-2017 עלה בניו ג'רזי מחזה זמר המספר את סיפורה.