גירוש שד מאילם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"ישו מגרש שד מאילם" מאת גוסטב דורה, 1865.

ישו מגרש שד מאילם הוא האחרון מתוך סדרת ניסים של ישו שתועדו בפרק ט' בבשורה על-פי מתי [1]. נס גירוש שדים זה מופיע בבשורת מתי ט' 32–34, מיד לאחר סיפור ריפוי שני העיוורים מן הגליל (בשורת מתי ט' 27–31).

הציטוט מהברית החדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

32 הֵמָּה יָצָאוּ וְהִנֵּה הֵבִיאוּ אֵלָיו אִישׁ אִלֵּם אֲחוּז שֵׁד׃ 33 וַיְגָרֶשׁ אֶת־הַשֵׁד וְהָאִלֵּם הֵחֵל לְדַבֵּר וַיִּתְמַהּ הֲמוֹן הָאֲנָשִׁים וַיֹּאמְרוּ מֵעוֹלָם לֹא־נִרְאֲתָה כָזֹאת בְּיִשְׂרָאֵל׃ 34 וְהַפְּרוּשִׁים אָמְרוּ עַל־יְדֵי שַׂר הַשֵׁדִים מְגָרֵשׁ הוּא אֵת הַשֵׁדִים׃

הבשורה על-פי מתי, פרק ט', פסוקים 32–34, בתרגום דליטש

סיפור הנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי בשורת מתי, מיד לאחר ריפויים של שני העיוורים על ידי ישו, אדם אילם שהיה אחוז שדים הובא אל ישו על מנת שיגרש ממנו את השד. ולאחר שישו גירש ממנו את השד, החל האילם לדבר. המון האנשים שנכח באירוע נדהם ואמר: "מעולם לא נראה דבר כזה בישראל ". תגובה דומה לזו נאמרה על ידי המון האנשים שנכחו בעת ריפוי המשותק מכפר נחום (בשורת מרקוס ב' 12).

ספקנותם של הפרושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לפליאה של המון העם, הפרושים אמרו בספקנות, מתוך חוסר רצון להאמין, "על ידי שר השדים הוא מגרש את שדים". טענה דומה מופיעה גם בבשורת מתי י"ב 24, כאשר ישו גירש שד מתוך איש עיור ואילם וגם ריפא אותו מעיוורונו ואילמותו, שם אמרו אמרו הפרושים "אֵין זֶה מְגָרֵשׁ אֶת־הַשֵׁדִים כִּי אִם־עַל־יְדֵי בַעַל זְבוּל שַׂר הַשֵׁדִים" [2].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גירוש שד מאילם בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Matthew by Robert Horton Gundry (Oct 1, 1995) ISBN 0802807356 page 179
  2. ^ Ellicott's Commentary for Modern Readers on Matthew 9, accessed 31 December 2016