דן ניגרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דן ניגרו
Dan Nigro
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 14 במאי 1982 (בן 41)
לונג איילנד, ניו יורק
שם לידה דניאל לאונרד ניגרו
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001
עיסוק מוזיקאי, זמר-יוצר, מפיק מוזיקלי
שפה מועדפת אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים 1
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דניאל לאונרד "דן" ניגרו[1]אנגלית: Daniel Leonard Nigro; נולד ב-14 במאי 1982) הוא מוזיקאי, פזמונאי, נגן ומפיק מוזיקלי אמריקאי,[2] שהיה הסולן והגיטריסט של להקת האינדי רוק As Tall As Lions. ניגרו הפיק וכתב שירים לזמרים רבים, בהם קימברה, קיילי מינוג, קארלי ריי ג'פסן, קרוליין פולצ'ק, לואיס קפלדי, פיניאס או'קונל, אוליביה רודריגו וקונאן גריי. בשנת 2021 זכה בפרס גראמי על הפקת האלבום Sour של רודריגו.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניגרו גדל בלונג איילנד, ניו יורק. אביו היה בעל חברה לייצור מוצרי משרד. בילדותו למד פסנתר וניגן בלהקה.[3] בכיתה ו' למד לנגן בגיטרה והחל לאהוב מוזיקת פופ לאחר שהאזין לשיר "Smells Like Teen Spirit" של נירוונה, וזמן קצר לאחר מכן הכין עם חבריו קליפ משלהם בפארק Adventureland שבלונג איילנד.[4] בגיל 15 הוא רצה להפוך לראש הלהקה שלו, למרות שלא הייתה לו הכשרה ווקאלית רשמית. כדי לפתח את קולו, הוא החל להקשיב לג'ף באקלי במשך שנתיים בניסיון לשיר כמוהו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

As Tall As Lions[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 הקים ניגרו עם חבריו לתיכון, שון פיצג'רלד וקליף סרקונה את להקת האינדי רוק As Tall As Lions. במהלך השנים הבאות עברה הלהקה שינויים בהרכבה וחוותה מחסומים אמנותיים לפני שמצאה את הסאונד הקבוע שלה. בשנת 2004 הצטרף ללהקה החבר הרביעי, חוליו טבארז.[5]

בשנת 2002 הוציאה הלהקה את המיני-אלבום הראשון שלה, Blood Aphorisms, אותו העלו אותו לאינטרנט. בהמשך החלה הלהקה לקבל פניות מחברות תקליטים שונות שהסכימו להחתים אותם, וב-2003 חתמו על חוזה הקלטות עם איילנד רקורדס וטריפל קראון רקורדס.[6] כתוצאה מכך, כל חברי הלהקה החליטו לעזוב את לימודיהם בקולג' ולהמשיך את הקריירה המוזיקלית שלהם בלהקה.[7]

ב-2004 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה, Lafcadio, ויצאה לסיבוב הופעות לקידום האלבום. שנתיים לאחר מכן הוציאו את האלבום השני שלהם, הנושא את שם הלהקה, החלו את סיבוב ההופעות השני, ועשו את הופעת הבכורה שלהם בטלוויזיה, בג'ימי קימל לייב.[8] הקלטות האלבום השלישי של הלהקה, You can't take it with you, ארכו יותר משנה, והוא יצא לבסוף בשנת 2009. האלבום הגיע למקום ה-88 במצעד הבילבורד 200. בספטמבר 2010 הלהקה התפרקה, וניגרו החל לעבוד על פרויקט סולו בשם Blocks.

קריירת סולו וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניגרו הביע רבות את אהבתו ותשוקתו בכתיבת שירים. הוא החל לכתוב מוזיקה בערך בגיל 14–16. בזמן שהיה בלהקה, הוא כתב על מצב הרוח, העצבנות והלחצים של כתיבת כל שיר עם חבריו ללהקה. לפעמים היה כותב שיר פעם בחודשיים, או כשהיה מקבל השראה פתאומית.[9] לאחר התפרקות הלהקה, הוא עבר ללוס אנג'לס, קליפורניה,[10] והחל לכתוב שירים בעצמו וליצור פרסומות למחייתו. ניגרו המשיך לכתוב עם חבר ילדותו, ג'סטין רייזן, והחל לעבוד על רעיונות לשירים. לבסוף, הפריצה הגדולה ביותר שלו הגיעה כשכתב שירים לאלבומה הראשון של סקיי פררה. האלבום של פריירה זכה לשבחי המבקרים ופתח לו דלתות לעבודה עם זמרים ואמנים אחרים.[10]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

As Tall As Lions[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2004: Lafcadio
  • 2005: As Tall As Lions
  • 2009: You Can't Take It with You

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס שנה קטגוריה עבודה מועמדת תוצאה
פרס גראמי 2024 הקלטת השנה "Vampire" (כמפיק, טכנאי ומיקסר) מועמדות
אלבום השנה Guts (כמפיק, טכנאי, מיקסר ופזמונאי) מועמדות
שיר השנה "Vampire" (כפזמונאי) מועמדות
מפיק השנה, לא קלאסי דן ניגרו מועמדות
שיר הרוק הטוב ביותר "Ballad of a Homeschooled Girl" (כפזמונאי) מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nigro, Daniel Leonard. "ACE Repertory". ASCAP. נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Daniel Nigro Credits". AllMusic. נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Schenker, Joanne (20 בפברואר 2008). "As Tall As Lions – Sonic Cocktails". glidemagazine. ארכיון מ-15 באוגוסט 2022. נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Havens, Lyndsey Leonard. "In Demand: Daniel Nigro Talks Co-Writing Olivia Rodrigo's 'Drivers License'". Billboard. נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "As Tall as Lions discography – RYM/Sonemic". Rate Your Music (באנגלית). נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Triple Crown Records – Artists". triplecrownrecords.com. נבדק ב-24 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Roaring Back: As Tall as Lions, You Can't Take It With You". Washington Post (באנגלית אמריקאית). ISSN 0190-8286. נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "How Daniel Nigro Went From Indie Rocker to 'Drivers License' Co-Writer". www.vice.com (באנגלית). נבדק ב-1 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Ep. 133: And The Writer Is... Daniel Nigro! (באנגלית), נבדק ב-2 באוקטובר 2022 {{citation}}: (עזרה)
  10. ^ 1 2 "How Daniel Nigro Went From Indie Rocker to 'Drivers License' Co-Writer". www.vice.com (באנגלית). נבדק ב-2 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)