הבנקאי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבנקאי
The Banker
בימוי ג'ורג' נולפי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Nnamdi Asomugha, אנתוני מאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Niceole Levy, ג'ורג' נולפי, David Lewis-Smith עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנתוני מאקי
ג'סי אשר
ניה לונג
ניקולס הולט
סמואל ל. ג'קסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה H. Scott Salinas עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שרלוט ברוס כריסטנסן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה
  • Romulus Entertainment
  • Iam21 Entertainment
  • Mad Hatter
  • Hyphenate Films
חברה מפיצה אפל TV פלוס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 במרץ 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 120 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 11 מיליון דולר[1]
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבנקאיאנגלית: The Banker) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2020 שביים, כתב והפיק ג'ורג' נולפי. בסרט מככבים אנתוני מאקי, ניקולס הולט, ניה לונג, ג'סי אשר וסמואל ל. ג'קסון. הסיפור עוקב אחר ג'ו מוריס (ג'קסון) וברנרד ס. גארט האב (מאקי), שניים מהבנקאים האפרו-אמריקאים הראשונים בארצות הברית.

הקרנת הבכורה של הסרט תוכננה במקור ב-AFI Fest ב-21 בנובמבר 2019, לקראת יציאתו באופן מוגבל בתחילת דצמבר. יום לפני הופעת הבכורה, דחתה אפל TV+ את שחרור הסרט בשל האשמות על התעללות מינית נגד ברנרד גארט הבן, בנם של ברנרד גארט האב ומפיק-שותף של הסרט, שלאחר מכן הוסר שמו מהקרדיטים לסרט. האשמות על התעללות מינית בילדות אלה הועלו על ידי האחיות למחצה של גארט, סינתיה גארט ושילה גארט.[2][3] הסרט שוחרר לבסוף במהדורה מוגבלת ב-6 במרץ 2020, לפני שהועלה לצפייה ישירה ב-20 במרץ 2020, על ידי Apple TV +.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1954 ברנרד גארט רוצה להיכנס לנדל"ן אך נתקל בגזענות שמונעת ממנו להיות משקיע נדל"ן מצליח. לאחר מפגש מקרי עם בעל המועדון העשיר ג'ו מוריס, הוא משכנע את ג'ו להיות שותפו. יחד הם משכנעים את מאט סטיינר, גבר לבן, להתחזות לפנים של החברה בפגישות כדי להקל על המכירות. בסופו של דבר הם מצליחים מאוד בנדל"ן בלוס אנג'לס, כאשר השניים מלמדים את מאט את היסודות להשקעה בנדל"ן. השלושה מאבטחים מספר נכסים בלוס אנג'לס ומשלבים ביעילות מספר שכונות מופרדות בעבר על ידי מכירת והשכרה למשפחות שחורות. לאחר הצלחה זו, גארט מפנה את מבטו לבנק המקומי בעיר הולדתו ויליס, טקסס כדי לתת הלוואות לתושבים השחורים. נוהלי הבנק הגזעני הדירו את השחורים מקבלת הלוואות לעסקים קטנים ובעלי בתים. ג'ו מוחה על הרעיון בהתחלה אך בסופו של דבר מתפשר והשלושה עוברים לטקסס.

מאט קונה את הבנק, מול ברנרד וג'ו, אך תושבי העיר המקומיים חושדים ביותר במהלך. מנהל הבנק עוקב אחר רישומי ההלוואות ומגלה שהם מעניקים הלוואות לאנשים שחורים, הוא עוקב אחר מאט ומגלה ששותפיו שחורים ואז מאיים עליהם בחשיפה שתגרום ללקוחות הלבנים למשוך את כל חסכונותיהם מהבנק. מאט משכנע את ג'ו וברנרד לרכוש בנק שני ולהפקיד אותו כאחראי עליו למרות חוסר הניסיון שלו. מנהל הבנק הגזעני קורא לחוקר פדרלי לבדוק את רישומי הבנק של מאט ומגלה מספר עבירות המיוחסות לחוסר הזהירות של מאט. מאט, ברנרד וג'ו נעצרים בגין הפרת חוקים בנקאיים פדרליים.

מול מאסר של 50 שנה, מאט נוקט בעסקת טיעון ומעיד עדות כוזבת שהוא הוסט לבצע את העבירות על ידי ברנרד וג'ו. למחרת, ברנרד מעיד בלהט על כך שאנשים שחורים אינם מקבלים את אותה הזדמנות להצליח בעסקים כמו לבנים. הוא וג'ו מורשעים ומרצים זמן בכלא; עם השחרור הם הולכים עם אשתו של ברנרד יוניס להתגורר בבהאמה בשני בתים שמאט רכש עבורם בכסף שאותו הפקיד ברנרד למטרה זו בערב שלפני עדותו של ברנרד.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סמואל ל. ג'קסון בתפקיד ג'ו מוריס
  • אנתוני מאקי בתפקיד ברנרד ס. גארט
  • ניקולס הולט בתפקיד מאט שטיינר
  • ניה לונג בתפקיד יוניס גארט
  • סקוט דניאל ג'ונסון בתפקיד רוברט פלורנס ג'וניור.
  • טיילור בלאק בתפקיד סוזי
  • מייקל הארני בתפקיד מלווין בליי
  • קולם מיני בתפקיד פטריק בארקר
  • פול בן-ויקטור בתפקיד דונלד סילברת'ורן
  • ג'סי אשר בתפקיד טוני ג'קסון
  • גרגורי אלן וויליאמס בתפקיד בריטון גארט
  • רודה גריפיס בתפקיד גברת בארקר
  • טראוויס ווסט בתפקיד מרת בנו של קופר
  • דייוויד אלכסנדר בתפקיד מר מילר
  • ג'יילון גורדון בתפקיד ברנרד גארט הבן.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוכרז באוקטובר 2018 כי ג'ורג' נולפי יביים את הסרט, אותו כתב יחד עם ניקאול לוי. סמואל ל. ג'קסון, אנתוני מאקי, ניקולס הולט, ניה לונג וטיילור בלאק היו אמורים לככב, כאשר הצילומים התחילו באטלנטה.[4][5] ליהוק נוסף הוכרז בנובמבר.[6]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2019 רכשה Apple TV + את זכויות ההפצה לסרט.[7] הסרט אמור היה להיות מוקרן ב-AFI Fest ב-21 בנובמבר 2019[8] והוא תוכנן לצאת לאקרנים ב-6 בדצמבר 2019, במהדורה מוגבלת שלאחריה יוקרן בינואר 2020.[9] עם זאת, הסרט לא הוקרן בתאריכים המתוכננים לאחר שהועלו טענות על תקיפה מינית נגד אחד ממפיקי הסרט, בנו של ברנרד גארט, ברני ג'וניור, על ידי אחיותיו למחצה.[10] אחיותיו למחצה של ברני ג'וניור האשימו גם את יוצרי הסרט כי לא כתבו את אמם, לינדה, בתוך הסרט. הוא הכחיש את הטענות על תקיפה מינית, תוך שהוא מציין סכסוך משפחתי סביב בגידתה של לינדה ופרידה לאחר מכן מאביו. יוצרי הסרט טענו כי התייחסות לאירועים המתוארים בסרט הם תוצאה של מחקר עצמאי ולא זיכרונו של ברני הבן.

הסרט שוחרר בסופו של דבר ב-6 במרץ 2020, במהדורה מוגבלת ואחריה הסרט הוזרם דיגיטלית ב-20 במרץ 2020.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר עגבניות רקובות, הסרט זוכה לציון 76% עם ציון ממוצע של 6.62/10, מבוסס על 66 ביקורות.[11] באתר Metacritic, הסרט קיבל ציון ממוצע משוקלל של 59 מתוך 100, מבוסס על 19 ביקורות, שציינו "ביקורות מעורבות או ממוצעות".[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lindahl, Chris (30 בנובמבר 2019). "Apple's Movie Launch Became a PR Disaster, and One That's Not Easy to Prevent". IndieWire. נבדק ב-30 בנובמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Fleming Jr, Mike (17 בינואר 2020). "Latest On Upcoming Apple Film 'The Banker': Linda Garrett, Wife Of Pic's Subject, Reveals Her Side". Deadline. נבדק ב-14 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Bond, Paul (20 בנובמבר 2019). "Apple Canceled 'The Banker' Premiere Amid Sexual Abuse Claims Against Real-Life Subject's Son". The Hollywood Reporter. נבדק ב-14 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Jr, Mike Fleming (9 באוקטובר 2018). "Samuel L. Jackson, Anthony Mackie, Nicholas Hoult & Nia Long Star In George Nolfi-Helmed 'The Banker'". Deadline. נבדק ב-21 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ N'Duka, Amanda; Ramos, Dino-Day (17 באוקטובר 2018). "Adam Ray To Star In 'The Bellmen'; 'The Banker' Adds Taylor Black". Deadline Hollywood. נבדק ב-26 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ N'Duka, Amanda (7 בנובמבר 2018). "'The Banker': Michael Harney, Colm Meaney, Jessie T. Usher & Paul Ben-Victor Join Director George Nolfi's Drama". Deadline. נבדק ב-21 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Fleming Jr, Mike (16 ביולי 2019). "Apple Makes WW Deal For George Nolfi-Directed 'The Banker;' Anthony Mackie, Samuel L. Jackson, Nic Hoult Star In Socially Conscious Jim Crow-Era Drama". Deadline Hollywood. נבדק ב-16 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Pederson, Erik (3 באוקטובר 2019). "AFI Fest Sets Apple's 'The Banker' World Premiere As Closing-Night Film". Deadline Hollywood. נבדק ב-3 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Donnelly, Matt; Donnelly, Matt (27 בספטמבר 2019). "Apple Sets Theatrical Release Dates for Original Films 'The Banker,' 'Hala' and 'The Elephant Queen' (EXCLUSIVE)". {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Jr, Mike Fleming; Jr, Mike Fleming (5 בדצמבר 2019). "'The Banker' Director George Nolfi Separates Content From Controversy As Apple Stays Mum On Pic Release Following Sexual Assault Allegation Against Protagonist's Son". {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "The Banker (2020)", Rotten Tomatoes (באנגלית), נבדק ב-1 באפריל 2020 {{citation}}: (עזרה)
  12. ^ "The Banker reviews", Metacritic, נבדק ב-1 באפריל 2020 {{citation}}: (עזרה)
הקודם:
2020: קוראים לי דולמייט
פרס NAACP Image – סרט הקולנוע העצמאי הטוב ביותר
2021: הבנקאי
הבא:
2022: CODA