המשפחה שלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המשפחה שלי
My Family
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים פרד ברון
בימוי באז טיילור
ג'יי סנדריץ'
דיואי המפריז
ניק פיליפס
אד ביי
שחקנים רוברט לינדזי
זואי ואנאמייקר
קריס מרשל
דניאלה דנבי-אש
גבריאל תומסון
שיבון הייז
קיירון סלף
רודרי מייליר
טיילר מרשל
ארץ מקור בריטניה
שפות אנגלית
מספר עונות 11
מספר פרקים 120
הפקה
מפיק ג'ון ברטלט
מוזיקה Graham Jarvis עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 111 פרקים בני 28 דקות
3 פרקים בני 50 דקות
4 פרקים בני 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC One
רשת שידור בישראל BBC Entertainment
תקופת שידור מקורית 19 בספטמבר 2000 – 2 בספטמבר 2011
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המשפחה שליאנגלית: My Family; היא קומדיית מצבים בריטית שיצר פרד ברון. הסדרה הופקה על ידי "DLT Entertainment" ו-"Rude Boy Productions", ושודרה בערוץ BBC One במשך 11 עונות בשנים 2000 עד 2011. בנוסף שודרו פרקי ספיישל חג המולד משנת 2002 והלאה. בשנת 2004 נבחרה הסדרה "המשפחה שלי" במקום ה-24 ברשימת "הסיטקום הטוב ביותר בבריטניה" של ה-BBC, וב-2008 הייתה הסדרה קומדיית המצבים הנצפית ביותר בבריטניה. נכון ל-2011 היא אחד מתריסר הסיטקומים שלהם יותר מ-100 פרקים.

מקום ההתרחשות הוא בבית משפחת הרפר בצ'יזוויק שבמערב לונדון. רוברט לינדזי בתפקיד בן הרפר, זואי ואנאמייקר בתפקיד אשתו סוזן, וקריס מרשלדניאלה דנבי-אש וגבריאל תומסון בתפקיד ילדיהם ניק, ג'ייני ומייקל. מאז תחילת שידור הסדרה חלק מהדמויות התחלפו. ג'ייני עזבה את הסדרה ב-2002, חזרה ב-2004 ונשארה עד לעונה האחרונה. ניק, בגילומו של קריס מרשל, עזב ב-2005 וחזר לעיתים בהופעות אורח קצרות. מדי פעם אחרים בסדרה מזכירים את שמו. הדמות של אבי, בגילומה של שיבון הייז Siobhan Hayes הצטרפה ב-2002 ועזבה ב-2008. רוג'ר, בגילומו של קיירון סלף, הוצג ב-2003. אלפי, בגילומו של רודרי מייליר הוצג ב-2005.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1999 שקל פרד ברון להפיק קומדיית מצבים בריטית בדומה להפקות בארצות הברית, שבכתיבה ישתתפו קבוצה של כותבים במקום אחד או שניים. הסיטקום "המשפחה שלי" תוכנן לפנות לקהל הרחב, עם דמויות שהצופים יוכלו להתקשר אליהם כמו בסיטקום קודם של ה-BBC‏ "2.4 ילדים בממוצע" שהיה אף הוא בנוי סביב משפחה דומה.

הסדרה מגוללת את קורותיהם של בני משפחת הרפר, משפחה בדיונית מהמעמד הבינוני שמתגוררת ברחוב לנקסטר 78 בצ'יזוויק שבלונדון. בן הוא רופא שיניים ואשתו סוזן היא מדריכת תיירים (מאוחר יותר היא עובדת בגלריה לאמנות). להם שלושה ילדים: ניק, ג'ייני ומייקל שמסבכים להם את החיים. סוזן היא חולת שליטה, אבל בן משתדל ככל האפשר לא להיות מעורב בגידול הילדים. בהמשך הסדרה ג'ייני הולכת ללמוד באוניברסיטה, אבל נושרת אחרי זמן מה וחוזרת לבית ההורים. ניק לעומת זאת עוזב את הבית ומוצא מקום משלו.

על אף ההתמקדות בחייהם של בן וסוזן, הסדרה כוללת תתי-עלילות שונות כמו תוכניותיו הפזיזות של ניק וחיי האהבה של רוג'ר ואבי. הסיטקום הוא בסגנון של "משפחה לא מתפקדת" אבל בפרקים רבים בני המשפחה מחלצים זה את זה מצרות. אחד האפיונים החוזרים בעונה הראשונה היו העבודות המוזרות של ניק. אחרי עזיבתו של ניק בלטו בתוכנית עלילות משנה על חיי האהבה של אבי ורוג'ר, התחבולות של מייקל, רשימת בני הזוג של ג'ייני, וחלומו של אלפי להיות כוכב.

במהלך הסדרה השתנו חייהם של חלק מהדמויות. ג'ייני הפכה ממתבגרת מרדנית לאמא, ניק הפך מאידיוט לאידיוט אחראי, אבי התחתנה עם רוג'ר, ומייקל סיים ללמוד בבית הספר. בינתיים בן נשאר אותו רופא שיניים המרוכז בעצמו, וסוזן נשארה חולת שליטה כמקודם. גם אלפי נשאר אותו דייר קשה תפיסה. במשך השנים עוזבות את הסדרה הדמויות של ניק, בריג'יט, אמי ואלפי.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך כל הסדרה מוצגות שמונה דמויות ראשיות ומספר רב של דמויות משנה שמופיעות מדי פעם. השחקנים היו מוכרים לקהל צופי הטלוויזיה לפני "המשפחה שלי", אולם לא כולם נחשבו לכוכבים.

במרכז הסדרה עומדים ההורים, בן וסוזן הרפר. להם שלושה ילדים: ניק, ג'ייני ומייקל. ניק הופיע בקביעות בסדרה עד לפרק ספיישל חג המולד ב-2003. הוא חזר לגלם את הדמות בפרק אחד בעונה החמישית ב-2004, וגם בתוכנית 'קומיק ריליף' משנת 2005. השחקן שגילם את ניק, קריס מרשל רצה להימנע מלהיות מזוהה עם הדמות.[1] ג'ייני הופיעה בקביעות בסדרה עד ספיישל חג המולד 2002. היא לא הופיעה בעונה הרביעית ב-2003, בה הייתה אמורה להיות באוניברסיטה. בעונה החמישית חזרה ג'ייני להופיע כדמות ראשית בסדרה.

בעונה השלישית של הסדרה הצטרפה למשפחה אבי הרפר, בתו של ריצ'רד, דודנו של בן.[2] בעונה השלישית מופיע לראשונה גם רוג'ר ביילי, שהופך לדמות ראשית בעונה הרביעית. גם רוג'ר הוא רופא שיניים והוא הבן של מי שהיה מנטור של בן הרפר. בפרק ספיישל חג המולד 2005 הצטרף לבית משפחת הרפר חבר של ניק בשם אלפי באטס.[1]

הסדרה כוללת דמויות אחדות שחוזרות ומופיעות בפרקים שונים. בעונה הראשונה מופיעה דייזי דונובן בתפקיד בריג'יט העוזרת של בן במרפאת השיניים. בעונה השנייה משתתף בריאן "הטיפש" החבר של ג'ייני. בעונה הרביעית מופיעה פיונה החברה של מייקל. עוד בעונה הרביעית מוצגים יוברט, שהוא חבר של מייקל, וגרייס ריגס, שהיא אמא של סוזן. השניים המשיכו להופיע בסדרה עד העונה השביעית. דניס, הכומר המקומי, הופיע בספיישל חג המולד ובעונה השביעית. השכן של משפחת הארפר, אלכסנדר קייסי, מופיע בשלושה פרקים: "Driving Miss Crazy" (מ-2001), "Neighbour Wars" (מ-2008) ו-"Mary Christmas" (מ-2010).

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות שחקן עונות מספר פרקים
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
בן הרפר רוברט לינדזי ראשי 117 + פרק קצר
סוזן הרפר זואי ואנאמייקר ראשי 115 + פרק קצר
מייקל הרפר גבריאל תומסון ראשי 114 + פרק קצר
ג'ייני הרפר דניאלה דנבי-אש ראשי חוזר ראשי 94 + פרק קצר
רוג'ר ביילי קיירון סלף (אנ') אורח ראשי 59
אבי הרפר שיבון הייז (אנ') ראשי 57
ניק הרפר קריס מרשל ראשי אורח 45 + פרק קצר
אלפי באטס רודרי מייליר (אנ') ראשי 31
קנזו הרפר טיילר מרשל (אנ') חוזר ראשי 23
  • רוברט לינדזי בתפקיד בן הרפר. רופא שיניים מיזנתרופ וציני. כשהוא בעבודה רואים אותו לרוב מפטר את העוזרים שלו או מנסה לא להיתקל בקולגה שלו רוג'ר. בבית הוא מנסה להרגע (אבל הוא אף פעם לא מצליח). בן אינו אדם רע; מאחורי החזות הצינית שלו הוא באמת אוהב את משפחתו, ונאלץ להשלים עם המציאות שבה אשתו רודה בו, וילדיו כל הזמן דורשים ממנו כסף.
  • זואי ואנאמייקר בתפקיד סוזן הרפר. היא חולת שליטה ורגילה להשיג את שלה. היא כל הזמן דואגת לשלושת ילדיה, והיא מכריחה את בן לצאת ולהשגיח עליהם. סוזן היא מדריכת תיירים במקצוע, אבל לרוב היא נמצאת בבית. היא בשלנית איומה, ובני המשפחה לעיתים קרובות חומקים וזורקים את האוכל לפח מבלי שהיא תרגיש.
  • גבריאל תומסון בתפקיד מייקל הרפר. מייקל (או מייקי, כפי שבן קורא לו) הוא הבן הצעיר של בן וסוזן. הוא נער מתבגר פיקח וחנון. הוא מסתכל על שאר בני המשפחה מלמעלה, וחושב שהוא חכם יותר מכולם ביחד. לעיתים קרובות הוא מחלץ אותם מצרות. בעונה העשירית מייקל יוצא מהארון וחש הקלה כשהוריו מקבלים את עובדת היותו גיי.
  • דניאלה דנבי-אש בתפקיד ג'ייני הרפר. ג'ייני היא בחורה אופנתית, אוהבת לבזבז כסף, ומשוגעת על בחורים. היא מבלה את כל זמנה בטלפון, מחליפה את החברים שלה בקצב, ומנצלת את כספו של אביה בקניות. כשהייתה באוניברסיטת מנצ'סטר היא נכנסה להריון. אחרי שסולקה מהאוניברסיטה היא חוזרת לבית ההורים. נראה שלסוזן לא אכפת, כי עכשיו היא יכולה לדאוג גם לנכד שלה, קנזו.
  • קיירון סלף (אנ') (2002–2011) בתפקיד רוג'ר ביילי. רופא שיניים שעובד עם בן. הוא מחזר אחרי אבי, והשניים מתחתנים.
  • שיבון הייז (אנ') (2002–2008) בתפקיד אבי הרפר. היא הצטרפה לבית משפחת הרפר בעונה השלישית. אבי היא בתו של בן דוד של בן. היא מתחתנת עם רוג'ר, אבל עוזבת אותו כדי להיות נזירה.
  • קריס מרשל (2000–2005) בתפקיד ניק הרפר. ניק הוא בנם הבכור של סוזן ובן. הוא כל הזמן מחליף עבודות, והוא חסר אחריות בענייני כספים. בסופו של דבר הוא עוזב את הבית וחי בדירה משלו.
  • רודרי מייליר (אנ') (2005–2009) בתפקיד אלפי בוטס. אלפי הוא חבר של ניק שצץ בבית משפחת הרפר בחג המולד 2005, ונשאר לגור אצלם. אלפי הוא ממקום קטן בוויילס.
  • טיילר מרשל (אנ') (2006–2011) בתפקיד קנזו הרפר. קנזו הוא הצעיר במשפחה, בנה של ג'ייני והנכד של סוזן ובן.

תפקידי אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר קפלדי שיחק בתפקיד אורח בדמות כוכב קולנוע בשם "קולין ג'אד" שמבקר אצל בן לטיפול שיניים. "Dentist To The Stars" הוא הפרק העשירי בעונה החמישית
אנתוני הד מגלם את בן דודו של בן ואביה של אבי הרפר. הוא שיחק בפרק "May the Best Man Win" בעונה הרביעית של הסדרה. בפרק ספיישל חג המולד של שנת 2009 גילם את הדמות נתניאל פרקר.
ג'ון בארומן מגלם דמות בשם "הדוקטור", שסוזן מתחילה להתאהב בו בהיותם יחד בנמל תעופה. הוא מופיע בפרק "הגורו" בעונה התשיעית של הסדרה.

בסדרה "המשפחה שלי" השתתפו שחקנים מקומדיות מצבים פופולריות אחרות. בלטו בהם דייוויד הייג מהסיטקום "The Thin Blue Line", בלינדה לאנג מהסדרה "2.4 ילדים בממוצע", דיאנה וסטון (שהייתה בת זוגו של רוברט לינזי) מהסדרה "The Upper Hand" גילמה דמות של טרנסקסואל בשם צ'ארלי, פולין קווירק מהסדרה "Birds of a Feather" שיחקה בתפקיד שודדת בנק, וסם קלי מהסדרה "On the Up".

שחקנים אורחים בסדרה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "My Family — Characters". British Comedy Guide. 2007. נבדק ב-7 בנובמבר 2007. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "My Family Episodes — Series 3". British Comedy Guide. 2007. נבדק ב-7 בנובמבר 2007. {{cite web}}: (עזרה)