ויקיפדיה:ביכורים/אורח פורח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים
את הערך על דיסקרייב כתבתי עוד לפני שהיה עליו ערך באנגלית.
שיפרתי את הערך אטב נייר בצורה רצינית. קצת הגזמתי כשהחלטתי להציע את הערך למומלצים.

ראיתי בעבר את ביכורים, התלבטתי אם לכתוב והחלטתי שלא. לא מזמן Ofekalef ביקש ממני לכתוב על עצמי אז כתבתי את הדף הבא.

אני[עריכת קוד מקור]

שם המשתמש שלי הוא אורח פורח (כמו שראיתם למעלה)[1]. בחרתי בשם המשתמש הזה בזמנו מכיוון שלא תכננתי לתרום הרבה לויקיפדיה וראיתי את ייעודי כויקיגמד. עוד לפני ההרשמה שלי לויקיפדיה כבר ערכתי במשך ארבע שנים כויקיגמד. לפני חמישה חודשים החלטתי להירשם לויקיפדיה מכיוון שרציתי לכתוב את הערך על דיסקרייב. בעבודתי בויקיפדיה אני מתרגם ערכים מאנגלית לעברית מכיוון שלצערי אין לי ידע מקצועי או אפילו ידע מספק בכל נושא שהוא. אני מאמין שתבנית {{קצרמר}} פשטה את הרגל ולשים אותה על ערך זו זריקת אחריות והקטנת ראש. יש בויקיפדיה העברית 25,000 קצרמרים כך שערך שיסומן בתבנית יעלם בין השאר ולעולם לא יתוקן. מאותה סיבה אני גם מאמין שיש להטיל איסור על כתיבת קצרמרים ולמחוק אותם מייד במחיקה מהירה[2].

עבודה ובתכנון[עריכת קוד מקור]

עד עכשיו כתבתי עשרות ערכים במגוון נושאים[3]. מתוכם, כמעט מחצית על קולנוע. אני כותב על ערכים שמעניינים אותי או שהעבודה עליהם קלה ומהירה[4]. ערכים שכתבתי וחביבים עלי במיוחד: רסס והתפלל, עיקרון קליעת הרעים, ספירת כבשים, אטב נייר אדום אחד וסיפור לפני השינה. לפני כשבועיים התחלתי לתרגם את X-מן המקור: וולברין ואני מקווה שלאחר שאסיים את העבודה עליו הוא יהיה ראוי להיות ערך מומלץ. אני גם מקווה לפתוח בעתיד את מיזם פרשיות נעלמות - כתיבת כל הסיפורים המופיעים בספרי פרשיות נעלמות כערכים ולאחר מכן ריכוזם בספר.

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מכיוון שאני משתדל למעט בהשתתפות בויכוחים (ובמיוחד בויכוחים פוליטיים) אני נושך שפתיים פעמים רבות ונותן למישהו אחר לענות. עם זאת, אני משתדל להשתתף בהצבעות המחיקה וההבהרה השונות. לדעתי יש להטיל על מי שאינו רשום הגבלות רבות נוספות על כתיבה בויקיפדיה. למרות זאת, אני נמנע מלהציע זאת מכיוון שכמות הכותבים קטנה ועוד הגבלות יגרמו שאנשים רבים פשוט לא יתרמו. אני מאמין שיש לחסום את מדיניות המשתמש ולא את המשתמש עצמו ולכן לדעתי אין פסול במשתמש שנחסם שפותח בובת קש ומבצע איתה עריכות מועילות בלבד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

  1. ^ מסיבה כלשהי שאינה ברורה לי אני כותב פעמים רבות בסוגריים. אני משתדל להימנע מזה אבל לא תמיד מצליח.
  2. ^ הצעה אחרת, יותר פרקטית, היא שכל מי שכותב קצרמר יצטרך להשלים שני קצרמרים לערכים מלאים. כתבתי את ההצעה השנייה למעלה כי היא יותר רדיקלית ויותר מעניין לקרוא אותה. למי שתהה: כתבתי 5 קצרמרים בעבר ואני מתכנן להשלים אותם בעתיד.
  3. ^ ניתן לראות פירוט מלא שלהם בדף המשתמש שלי.
  4. ^ אם מישהו ימצא לערך צילום עיקרי מקורות כלשהם זה יהיה נחמד.