ויקיפדיה:פיתוח התשתית/ארכיון 1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דף זה הוא ארכיון של הצעות שונות לפיתוח התשתית. הדף כולל הצעות שהתקבלו והועברו לבאגזילה או טופלו, והצעות שנדחו. להלן טבלה המפרטת בקצרה את ההצעות השונות ומצבן.

שימו לב: במידה והצעה דווחה לבאגזילה, ניתן להצביע שם עבורה ובכך להאיץ (אולי) את יישומה.

הצעה תקציר מצב
#תג ירידת שורה הצעה להוספת תג ירידת שורה כנראה שלא יוסף תג כזה, אבל הוסף כפתור בסרגל הכלים
#כמה אנשים ביקרו בערך הצעה לקאונטר למניית אנשים שביקרו בערך והצעה לדירוג ערכים הקאונטר היה קיים, אבל בוטל עקב אטיות. הצעה לדירוג ערכים נמצאת בטיפול המפתחים (ראו m:Article validation feature). קיימים נתוני צפייה (שלפעמים לא מעודכנים) כאן
#לקריאה נוספת וכפתור קו מחיקה בקשה להוספת "לקריאה נוספת" ברשימת התבניות ולהוספת כפתור קו מחיקה בסרגל הכלים טופל
#סרגל כלים הצעה להרחבת סרגל הכלים טופל
#קישורי בינ-אינטר-מולטי-(וכו')-ויקי הצעה לקישורי רוחב בין מיזמים שונים קיים דיווח בבאגזילה.
#להחליף את תיבת העריכה בתיבת עריכה ויזואלית הצעה לתיבת עריכה ויזואלית (WYSIWYG editor) קיים דיון בm:WYSIWYG editor
#תמונה כקישור הצעה לאפשר תמונות כקישורים לדפים אחרים מדף תיאור התמונה מופיע בבאגזילה כבאג 539
#סרגל אותיות לחיפוש סדרתי הצעה להוספת סרגל אותיות לחיפוש סדרתי של ערכים ניתן להוסיף סרגל כזה ע"י הוספה של קוד לדף הmonobook.js האישי.
#לשונית "המלץ" (המלצות גולשים) הצעה להוספת מערכת להמלצה של הקוראים על ערכים נעשת עבודה על פיתוח מערכת דירוג גולשים. לפרטים נוספים ראו m:Article validation feature
#תמיכה במיפוי GIS בסיסי הצעה להוספת תמיכה במיפוי GIS. מפותחות מספר תוספות לMediaWiki להוספת תמיכה בGIS. לפרטים נוספים ראו m:GIS או m:GISWiki/QuickWMS-Extension או m:Geo.
#הידוק הקשר עם הגולשים רשימת תפוצה לוויקיפדיה הוקמה רשימת תפוצה. לפרטים ראו כאן
#קישורים אוטומטיים לדפי משנה שיפור הטיפול בדפי משנה: אפשרות לקבל רשימת דפי משנה של דף מסוים ואפשרות לעקוב אחרי דפי משנה אפשרות לעקוב אחרי דפי משנה מופיעה בבאגזילה כבאג 2308 ואפשרות לרשימת דפי משנה מופיעה כבאג 233

תג ירידת שורה[עריכת קוד מקור]

כידוע בויקי אין התייחסות מיוחדת לתו בקרה אנטר וצריך למלא את כל הטקסט בתג <br> בכל מקום שבו רוצים שתהיה ירידת שורה. ישנם לא מעט אתרים שנותנים תמיכה באנטר, כך שאין צורך לכתוב תו מיוחד לירידת שורה ומספיק שמורידים את השורה על ידי אנטר. ונראה לי שגם הויקי צריך לתמוך בזה בצורה פשוטה, כפי שהוגיה הרעיון של מקש אנטר (שמבזבזים עליו מקום של שלוש מקשים במקלדת) חשבו עליו. המרה של תו האנטר לתג ירידת שורה. אם יש מניעה טכנית לממש את זה באופן גורף, אפשר לקבוע שבפסקה מסויימת שמתחילה ונגמרת בתג מסויים, תהיה התחשבות בתו אנטר. ולחילופין אפשר להקל ובמקום לכתוב ארבע תוים שחלקם באנגלית, מה שמפריע לרצף ההקלדה. להוסיף תוים פשוטים יותר כמו ++ שיחליפו את התג <br>. --אפי ב.שיחה • 08:38, 13 מאי 2005 (UTC)

דוקא לזה אני לחלוטין נגד. בעקרון ברוב המוחלט של המקרים בערכים עצמם שבירת שורה היא מיותרת, ודבר שצריך לעקור משורש. בודאי לא להקל עליו. זה חסר רק בדפי שיחה, אבל אני מעדיף שיהיה קצת קושי בדפי השיחה, מאשר שיהיו שבירות שורה מיותרות בערכים. eman 08:47, 13 מאי 2005 (UTC)
גם אני מתנגד לזה. גילגמש שיחה 08:53, 13 מאי 2005 (UTC)
האם להשתמש בירידת שורות או לא, זה ענין של טעם וריח. אין עניין לעשות משהו מסובך וקשה בכדי לגרום לאחרים לא להשתמש בו. --אפי ב.שיחה • 09:10, 13 מאי 2005 (UTC)
אבל ביטול התו, והפיכת אנטר למשהו שפותח שורה חדשה גם הוא יגרור טורח רב - למשל לודא שאין אנטרים מיותרים. למשל כשצריך לבטל שורות חדשות שלא צריכות להיות בערך. לפי דעתי זה הרבה יותר טורח מלכתוב את התג. וזה לא עניין של טעם או של ריח. זה עניין של מדיניות עיצובית ועריכתית, וזה בהחלט לא מקובל. eman 09:20, 13 מאי 2005 (UTC)
דוקא מבחינתי ולטעמי שבירת שורות בטקסט חשובה ומועילה לקריאה. כאשר הטקסט מגיע כגוש אחד ארוך כמו בתחילת הפסקה, קשה מאוד לקרוא בו ולהתמצאות בו, במיוחד כשמדובר במסך. גם מבחינה עיצובית, לטעמי טקסט "שבור" במידה, יותר אסטתי מגוש שלם, ולכן כתבתי שזה עניין של טעם וריח. --אפי ב.שיחה • 09:27, 13 מאי 2005 (UTC)
ברור שצריך לשבור (או כמו שאמר ז'בוטינסקי: יא! ברעכען!). אבל כשעושים את זה צריך לשבור עד הסוף, כלומר לפתוח פיסקה חדשה (ברווח של שורה, ולפעמים ברווח של שתי שורות שגורם לרווח יותר גדול ביו הפסקאות). דוקא שבירה חלקית עלולה ליצור גוש גדול מידי. eman 09:45, 13 מאי 2005 (UTC)
לגבי העניין של אנטרים כפולים, אפשר לכתוב בוט שיחליף את תג הBR בתו אנטר. עוד עניין, שבו רצוי שהכתיבה תהיה כמה שיותר פשטנית, ושהטקסט בתיבת העריכה יהיה קרוב במידת האפשר לתוצאה (WYSIWYG). מה עוד שרבים חושבים או מנסים כיום לשבור שורות, כאשר בפועל מקבלים תוצאה אחרת.--אפי ב.שיחה • 09:48, 13 מאי 2005 (UTC)
מיותר. לגבי נוחות, אפשר בהחלט למצוא מקביל עברי לתג br, למשל {{שורה}}. Tal Cohen 05:42, 16 מאי 2005 (UTC)
אין כלל בעיה במחינת הנוחות. פשוט אני לוחץ על Shift ועושה את זה כך <BR>. זה חוסך לעשות Alt+shift פעמיים... Ofeky 3 יולי 2005 12:06 (UTC)
כרגע יש כפתור בסרגל הכלים שכותב את התג. --אפי ב.שיחה • 3 יולי 2005 13:00 (UTC)

כמה אנשים ביקרו בערך[עריכת קוד מקור]

הצעה שעלתה במפגש הויקיפדים האחרון: אפשרות לדעת כמה אנשים ביקרו בערך. אורי מוסנזון 18:57, 14 מאי 2005 (UTC)

...וגם כמה באמת קראו אותו :-)--עמית 19:04, 14 מאי 2005 (UTC)
צחוק צחוק. היה אפשר להוסיף בתחתית הערך שאנשים ידרגו את הערך ויתנו לו ציון, ויהיה אפשר לספור את מספר האנשים שביצעו את הדירוג. וסביר להניח שמי שדירג גם קרא. --אפי ב.שיחה • 19:08, 14 מאי 2005 (UTC)
הקאונטר לפי ערך היה קיים כבררת מחדל במנגנון של הויקיפדיה והוסר בזמנו בגלל בעיות של איטיות בטעינה. ראה מיזמים אחרים המבוססים על ויקימדיה העברית. כמו אתר סיכומונה (בתחתית העמוד) --אפי ב.שיחה • 19:05, 14 מאי 2005 (UTC)
הרעיון של הקאונטר הועלה בעבר ומשום מה התמוסס, היתרון הגדול בו לדעתי הוא בכך שזה יאפשר לנו למקסם את המאמצים שלנו בערכים המבוקשים ביותר. בברכה Shayakir 10:57, 15 מאי 2005 (UTC)
רעיון המונה נשמע לא מהותי, אבל דווקא האפשרות לציינון מצויינת. כך נוכל גם (א) לקבל את עזרת הציבור בבחירת "ערכים מומלצים", וגם (ב) לדעת אילו ערכים זקוקים לטיפול ושיפור (או הרחבה).
אפשר להוסיף בתחתית העמוד טקסט בסגנון: "עזרו לנו לשפר את ויקיפדיה. האם לדעתכם ערך זה: כתוב היטב, זקוק להרחבות, סביר, או זקוק לתיקונים מהותיים?". כמובן שמי שיבחר בחלק מהאפשרויות יגיע לדף של "תודה על עזרתכם. אם תרצו, תוכלו לשנות את הערך בעצמכם, על-ידי..." וכו', עם הסבר על אופן פעולת האתר. Tal Cohen 05:50, 16 מאי 2005 (UTC)

כפי שנאמר הקאונטר היה ברירת מחדל והוסר בשל האיטיות. אבל אפשר לקבל נתונים על הצפייה בערכים באתר הזה. הרעיון שאנשים יוכלו לתת ציון לערך מופיע כאן וזה משולב בטסטוויקי (כפתור הvalidate בראש כל ערך) ערן 20:55, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

האתר הזה לא ממש מתעדכן, בדקתי אותו לפני שבוע וזה אותו דבר כמו עכשיו. דורית 20:57, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

לקריאה נוספת וכפתור קו מחיקה[עריכת קוד מקור]

שמפעיל מערכת שיש לו גישה ל"תבניות" במסך של עריכת תיבת טקסט, שיוסיף בין "קישורים חיצונים" ל"ראו גם" את האפשרות של "לקריאה נוספת". עוד כדאי להוסיף כפתור http://upload.wikimedia.org/wikipedia/meta/c/c9/Button_strike.png לקו מחיקה על פי האמור בבמדיה-ויקי בעמוד שיחה זה --אפי ב.שיחה • 05:57, 15 מאי 2005 (UTC)

הבעיה היא שהשינוי לפעולה של קו מחיקה (אני מעוניין להחליף את קו חוצה בקו המחיקה) היא בקובץ שאין לנו גישה אליו. טרול רפאים 20:59, 15 מאי 2005 (UTC)
ואני לתומי חשבתי, על פי מה שכתוב שם, שזה בסמכות של מפעילים. אתה בטוח? --אפי ב.שיחה • 08:33, 16 מאי 2005 (UTC)
אפשר להוסיף באמצעות JS. נסה להוסיף למשתמש:Effib/monobook.js את הקוד הבא:

הקוד נמצא כאן

ערן 10:29, 16 מאי 2005 (UTC)

תודה ערן. ניסיתי וקיבלתי הודעת שגיאה. "אובייקט לא תומך בתכונה או בשיטה זו". אני גולש באקספלורר. אשמח אם תבדוק מה הבעיה. בתודה. --אפי ב.שיחה • 11:30, 16 מאי 2005 (UTC)
כל הכבוד ערן. זה עובד וזה פשוט. לכל מי שמעוניין הוספת הקוד הנ"ל של ערן, לדף הקוד האישי, תוסיף בסרגל הכלים של תיבת העריכה, כפתור שמוחק טקסט מסומן. באופן הבא אפשר להוסיף כפתורים נוספים. אני כבר מפנטז על הניקוד שיעלה לשם, ויתפקד כמו שצריך. --אפי ב.שיחה • 20:20, 16 מאי 2005 (UTC)

סרגל כלים[עריכת קוד מקור]

אני מניחה שהציעו את זה קודם, אבל מה שמטריד אותי זה שגם שיש לנו סרגל כלים, הוא לא יעיל כי הדף קופץ. וזה יהיה טוב אם סרגל הכלים יורחב ויהיו לו אופציות נוספות כמו הזזת פסקאות לשמאל, ואפילו הוספת טבלה מבלי להסתבך בתבניות. דורית 08:51, 16 מאי 2005 (UTC)

לא הבנתי למה את מתכוונת בחוסר היעילות וקופצנות הדף. האופציות להרחבת סרגל הכלים שהעלת מצויינות. כנראה שאפשר להוסיף אופציות לסרגל די בקלות. ראי את הפסקה למעלה והקישור שבה להציע קו מחיקה לסרגל הכלים. #לקריאה נוספת וכפתור קו מחיקה --אפי ב.שיחה • 09:00, 16 מאי 2005 (UTC)
אפי, תודה. הכוונה היא, שנניח אני מסמנת מילה ולוחצת על כפתור הab לקישור הפנימי, הדף "קופץ", ולעורכים שמביננו שעושים זאת רבות בערך אחד, זה לא נוח. דורית 09:08, 16 מאי 2005 (UTC)
בדקתי אצלי. קפיצה יש רק בפעם הראשונה, בכדי שתיבת הטקסט תגיע לתחילת המסך. לאחר מכן אין יותר קפיצות. בכל מקרה הטקסט בתוך התיבה נשאר באותה פוזיציה ולא זז. --אפי ב.שיחה • 09:50, 16 מאי 2005 (UTC)
צודק, מסתבר שהתייאשתי מהר מדי, תודה. אז עכשיו רק צריך לרכז הצעות להרחבת סרגל הכלים מהויקיפדים ולנסות לראות איך מתקדמים עם זה. דורית 10:10, 16 מאי 2005 (UTC)

לכל דכפין. יש תוספת לסרגל כלים, ובו כפתורים לקו מחיקה, הסתה לשמאל, מירכוז לאמצע, הכנסת טבלה, תו הורדת שורה, כתב עילי, כתב תחתי, והערה נסתרת, פסקה חדשה. למי שמעוניין להוסיף אותו לתיבת העריכה, יש לפתוח דף פרטי לקוד js (ג'אווה סקריפ) משתמש:*שם משתמש*/monobook.js ולהעתיק לתוכו את הקוד שנמצא במשתמש:Effib/monobook.js (הכוכביות באות לציין שמדובר בשם משתמש שמתחלף מאדם לאדם, ולא שיש להכניס אותם. שם הדף למשתמש "הרשלה" יהיה כך: משתמש:הרשלה/monobook.js ).

תוספת לסרגל כלים
. יש לשים לב שאצל אלו שמשתמשים בסקינים ישנים ולא בסקין החדש monobook זה לא יפעל. התוספת הוכנה על ידי משתמש:ערן ועל ידי ביחד. --אפי ב.שיחה • 19:42, 17 מאי 2005 (UTC)
למה לא מוסיפים ל-monobook הכללי? טרול רפאים 19:49, 17 מאי 2005 (UTC)
אולי כדאי שקודם כמה נחשונים יבדקו ויציעו שיפורים ותוספות. --אפי ב.שיחה • 19:56, 17 מאי 2005 (UTC)
בעיני זה מוצא חן מאד, רק עם הטבלה לא הסתדרתי. האם אפשר להוסיף תבניות נוספות? למשל, תבנית פירוש נוסף, בעבודה, העתקה, הצבעת מחיקה וכד', שחלקנו (ז"א אני) לא זוכרים אותן? דורית 21:47, 17 מאי 2005 (UTC)
מה היה הקושי עם הטבלה? אולי אפשר לעשות זאת יותר מובן? לגבי תבניות, כדאי לרכז אותם בתיבה המשולבת "תבניות" שנמצאת בתחתית המסך ליד התקציר. וצריך לברר מי מבין בזה. --אפי ב.שיחה • 22:00, 17 מאי 2005 (UTC)
אני לא ממש יודעת איך עושים חלוקת תאים, אבל מצד שני אני כמעט ולא משתמשת בטבלאות אז צריך מישהו מנוסה ממני. ולגבי התבניות, זה רעיון טוב להרחיב את הקישור לעוד כמה. בסה"כ, השיפור נחמד מאד, במיוחד ההזזה לשמאל. תודה. דורית 22:12, 17 מאי 2005 (UTC)
לגבי טבלאות שיפרתי, את הקוד, כך שיהיה בפנים דוגמא. אולי זה יעזור למי שלא מבין בטבלאות.--אפי ב.שיחה • 22:15, 17 מאי 2005 (UTC)
זה הרבה יותר מובן עכשיו, גם הרעיון של גלריית התמונות מצויין. דורית 12:42, 18 מאי 2005 (UTC)

יפה מאוד! בהחלט מרשים! ובכל זאת, כמה הערות:

אם יוחלט להפעיל את הסרגל החדש על כל המשתמשים כברירת מחדל (כפי שאני מקווה שיקרה), רצוי שהטקסט שהוא יוצר יהיה תקין. לתגים כמו center אין עתיד ב-XHTML, ולכן רצוי להחליפו ב- div style="text-align: center;". גם ביישור לשמאל רצוי להוסיף מרכאות על הפרמטרים (ltr ו-left). גם את <br> רצוי להחליף ב-<br /> (למרות שלדעתי המערכת מחליפה זאת אוטומטית).

בנוסף, יש כבר לחצן לכותרות, מימין ללחצן הכנסת הקישור החיצוני (יש לו ציור של אות A גדולה).

רועי | שיחה | 06:29, 18 מאי 2005 (UTC)

הערות מחכימות. בקשר להכנסת מרכאות לקוד כמו בDIV נתקלנו ערן ואני בבעיה טכנית, והכנסת גרשיים יצרה בעיה. יתכן שתוכל לפתור זאת. לגבי לחצן כותרות, דגדג לי שכבר קיים, אבל לא שמתי לב בלהט היצירה. פדיחה. --אפי ב.שיחה • 07:12, 18 מאי 2005 (UTC)
אני מציע לדרוס את הכתב המוטה ואת הקו האופקי במקום שניים שהוספת כרגע. טרול רפאים 19:59, 18 מאי 2005 (UTC)

קישורי בינ-אינטר-מולטי-(וכו')-ויקי[עריכת קוד מקור]

שלום. אט-אט הפרויקטים הקטנים של ויקיפדיה מתחילים להתפתח, וחשבתי על דרך קצת יותר נורמלית לקשר ביניהם ובכך לעזור לעורר אותם - עדיפה על פני התיבות שהצעתי כאן לפני כחודש ושהשימוש בהם חל כאן בכמה ערכים (עגבניה) וגם בויקיפדיה ובויקימילון באנגלית. אני חושב שיש להנהיג שיטה דומה לזו הנהוגה אם יש ערך זהה בשפה שונה (הוספת תגית [[en:page_name]]. באותה צורה, ניתן יהיה לקשר לערך המקביל בויקימילון באותה שפה באמצעות [[wikt:page_name]], ולויקיספר באמצעות [[b:page_name]] וכדומה.

וכיצד זה יופיע מצד ימין בתפריט השפות? נאמר שזהו טקסט שבתוך תיבת השפות (מל=ויקימילון, ס=ויקיספר, צ=ויקיציטוט וכו'):

כעת, השאלה האמיתית היא היכן יש להעלות את ההצעה הזו כדי שיתחשבו בה? זה שינוי בכל המערכת, האם הוא בכלל אפשרי?

אריה ז. • (ויקימילונאי) 09:26, 27 מאי 2005 (UTC)

ישנה הצעה ברוח דומה בויקיפדיה:פיתוח התשתית#קישורי רוחב. אמיתי 11:44, 27 מאי 2005 (UTC)

להחליף את תיבת העריכה בתיבת עריכה ויזואלית[עריכת קוד מקור]

[[תמונה:NewEditBox.png|senter|thumb|450px|תיבת עריכה ויזואלית באתר AREA]] (אין כזאת תמונה)
מגמה שקיימת יותר באתרים היא הפיכת תיבת העריכה לתיבה דמויית מעבד תמלילים, דבר שהופך את הכתיבה ליותר אינטואטיבית ופחות טכנית. גם בויקי ישנם פעולות שדורשות ידע טכני, כאשר במעבדי תמלילים הן נעשות בלחיצה על כפתור אחד או שניים. כמו לדוגמא, הסטת טקסט ימין ושמאל, שבויקי היא לא דבר טריוויאלי. גם שינוי צבע חזית ורקע, הוספת טבלה ועוד פעולות, הן פעולות מסובכות למדי. יתירה מזאת. עבודה בתוך תיבה ויזואלית יקל על אורייטציה בדף עצמו, כיום למשל כתיבה בתוך טבלה די מסובכת, מכיוון שלא ברור באיזה עמודה או שורה מדובר. מה שלא קיים בתיבת עריכה ויזואלית, בה כותבים היכן שרואים. ראו דוגמא בתמונת המסך. --אפי ב.שיחה • 10:09, 17 מאי 2005 (UTC)

הרעיון הועלה כבר ויש דיונים כלליים איך לבצע אותו, אף שיש לציין שהם לא פעילים במיוחד. ראו: m:WYSIWYG editor. רועי | שיחה | 10:34, 17 מאי 2005 (UTC)


תמונה כקישור[עריכת קוד מקור]

בקוד HTML ניתן להפוך תמונה לקישור לכתובת כלשהי. בוויקיפדיה אי אפשר לעשות זאת: כל תמונה מקושרת אוטומטית לדף התמונה. כדי לגרום לכך שלחיצה על תמונה תוביל לדף אחר, יש לשים REDIRECT בדף התמונה, אך זה אלתור שיש בו סיבוכים אחדים. יש לתת לכך פתרון מסודר. דוד שי 20:46, 21 יולי 2005 (UTC)

הבאג הזה מופיע בבאגזילה. ערן 09:14, 20 אוגוסט 2005 (UTC)

סרגל אותיות לחיפוש סדרתי[עריכת קוד מקור]

להוסיף סרגל אותיות מובנה בויקיפדיה לחיפוש סדרתי של ערכים שבלחיצה על אות מסויימת תתקבל רשימה של ערכים באות, וכן אפשרות לחפש חיפוש שניוני לפי האות השניה של הערך. כמו שקיים למשל באתר של ביוגרפיות זה שמבוסס על הויקי האנגלית. דבר זה יכול להיות יעיל כאשר לא ברור למחפש האיות המדוייק של הערך, או רצון לסקירה של ערכים הקרובים לערך מסויים. --אפי ב.שיחה • 10:14, 26 יולי 2005 (UTC)

אפשר לעשות את זה עם מיוחד:Allpages. טרול רפאים 17:37, 26 יולי 2005 (UTC)
או עם ויקיפדיה:אינדקס ערן 17:42, 26 יולי 2005 (UTC)
תודה ערן. הוספתי תבנית {{ניווט}} לסרגל לאותיות האלף בית. היה נחמד אם היה אפשר לשלב את התבנית הזו ואחרות מתחת לתיבת הכלים. (יש שם המון מקום פנוי). --אפי ב.שיחה • 22:10, 27 יולי 2005 (UTC)
אפשר להוסיף עם javascript. הוספתי קוד לזה עד האות י' בויקיפדיה:הצעות לפיתוח התשתית/סרגל אותיות לחיפוש סדרתי. ערן 14:06, 28 יולי 2005 (UTC)
לערן, ניסיתי להוסיף ואני מקבל הודעת שגיאה בשורה 5 "'copywarn' is undefined". משתמש:Effib/monobook.js. גם כאשר ניסיתי להעתיק את הכפתור שיצרת להפיכה לטבלת ויקי, קיבלתי הודעות שגיאה. אני משתמש באקספלורר. אגב, מדוע השתמשת בקוד בקישור ארוך ולא בצורה של קישור ויקי? --אפי ב.שיחה • 14:22, 28 יולי 2005 (UTC)
אופס. תיקנתי ועכשיו זה אמור לעבוד. קוד ויקי לא עובד בJS ערן 14:24, 28 יולי 2005 (UTC)
יופי. שיפרתי את הקוד לכל האלפבית. אולי כדאי לחשוב להכניס את זה בקוד הכללי. אני גם הייתי חושב שבתיבת "חפש" להוסיף כפתור שלישי "נווט" בנוסף ל"לך" ו"חפש", שתפקידו יהיה לקחת את רצף התוים שבתיבת "חפש" ולתת ערכים סדרתיים באמצעות מיוחד:Allpages.--אפי ב.שיחה • 14:57, 28 יולי 2005 (UTC)
בעיה. בעיה. כל הכפתורים החדשים שעבדנו עליהם רבות משום מה לא מופיעים. אולי בגלל פקודת ניקוי שקיימת בקוד הזה. --אפי ב.שיחה • 14:57, 28 יולי 2005 (UTC)
בעיה נפתרה, באדיבותו של ערן. למי שרוצה לסדר לעצמו תיבת ניווט אלפבתי אפשר להעתיק את הקוד מויקיפדיה:הצעות לפיתוח התשתית/סרגל אותיות לחיפוש סדרתי. לדף הJS הפרטי שלו. --אפי ב.שיחה • 12:36, 29 יולי 2005 (UTC)

לשונית "המלץ" (המלצות גולשים)[עריכת קוד מקור]

הוספת לשונית "המלץ" לערך, שכל גולש יוכל ללחוץ עליו. כל לחיצה של גולש על לשונית זו, תעלה את הקאונטר "מומלץ" בערך אחד. ובכיתוב ליד הערך יהיה כתוב "ערך זה הומלץ על ידי X גולשים". זהו המדד הטוב ביותר לערכים טובים, והוא גם יערב את הגולשים בפעילות בויקיפדיה. התחשק לי מאוד ללחוץ על כפתור "המלץ", כאשר קראתי את הערך המרד הגדול, אבל לא מצאתי אותו... --אפי ב.שיחה • 09:19, 30 יוני 2005 (UTC)

רעיון מעולה. אפשר לפתח אותו לסרגל ניקוד של ממש וככה נקבל משוב מהקוראים ונוכל לטפל בערכים שיזכו בציון נמוך. גילגמש שיחה 10:20, 26 יולי 2005 (UTC)
הרעיון שהקוראים יוכלו לתת ציון ולדרג ערכים מופיע כאן וזה משולב בטסטוויקי (לשונית validate). ערן 09:08, 20 אוגוסט 2005 (UTC)


תמיכה במיפוי GIS בסיסי[עריכת קוד מקור]

ישנם ערכים רבים שמיפוי יכול לעזור להם, החל מארצות וערים, וכלה במיפוי של אירועים שונים כמו אזהרות מסע, מיקום ארגונים, מיפוי של מקומות שהיו בהם אירוע טרור ועוד רבים אחרים.
הצעתי שויקי העולמית תחבור לאיזה אתר מיפוי, ותתן אפשרות לבצע מיפוי בסיסי באמצעות תבנית. כך למשל תהיה אפשרות להציג מפה של כדור הארץ וסימון ארצות או ערים שיש ענין להבליט אותם. למשל באירועי טרור יהיה אפשר לתת מיפוי של ערים שהיו בהם פיגוע טרור. כמו כן, תהיה אפשרות להציג מפה של ארץ מסויימת וסימון ערים. כך שיהיה אפשר בקלות ליצור מפה בערכי ערים למיקומה של עיר בארץ. הדבר יעשה באמצעות שימוש בתבנית סוג מפה וערכים של ערכים שיופיעו במפה.--אפי ב.שיחה • 18:45, 19 יולי 2005 (UTC)

נעשת עבודה על תוספות לתוכנת מדיה ויקי שיאפשרו את זה. ראה את הקישורים בm:GIS או את m:GISWiki/QuickWMS-Extension או את m:Geo. ערן 08:45, 20 אוגוסט 2005 (UTC)

הידוק הקשר עם הגולשים[עריכת קוד מקור]

  • רשימת תפוצה. שגולשים יוכלו להרשם/לבטל לרשימת תפוצה. שתהיה סגורה לכולם, בכדי ש"גורמים עויינים" לא יעשו בה שימוש לא ראוי. וביכולתם הבלבדית של מפעילי מערכת למשלוח הודעות ברשימה הזו. וישלחו מידי פעם קישור למאמר המומלץ, עדכונים, ועוד. --אפי ב.שיחה • 07:42, 20 מאי 2005 (UTC)
אולי אפשר לבקש ממי שאחראי על זה שתהיה גם רשימת תפוצה לויקי העברית כמו אלו שיש ב[1]. ערן 07:47, 20 מאי 2005 (UTC)
זה באמת רעיון טוב. אני מוכן לנהל את רשימת התפוצה אם יהיה צורך בכך. גילגמש שיחה 07:48, 20 מאי 2005 (UTC)
יצרתי קשר ראשוני בנושא עם Fire לפי הכתוב בדף המתאים בMeta (תמצאו לבד, אני בטוח). כתבתי לו שאנחנו מעוניינים ברשימה (זה כמובן עוד לא מחייב אותנו), ושעוד לא בחרנו מנהל לרשימה, ושאולי נרצה יותר מאחד. Harel 07:58, 26 מאי 2005 (UTC)
רעיון יפה, אבל צריך לוודא שלא ינצלו את רשימת התפוצה. עם זאת, גילגמש - תתרכז במבחנים. הויקיפדיה לא תעמוד בזה אם תהיה רופא גרוע. דורית 07:56, 20 מאי 2005 (UTC)
באמת רעיון מצוין. הלוואי ויתגשם. גילגמש: יש לי רעיון שאולי יציל אותך: תלמד למבחנים מתוך ויקיפדיה! כך תלמד תוך כדי קבלת המנה שלך, האם ויקיפדיה האנגלית בשלה לכך?
לפי en:Guillain-Barre, היא לא בשלה לכך. Harel 07:47, 26 מאי 2005 (UTC)

יכול להיות שיש לנו רשימת דיוור (ראו גם שיחת ויקיפדיה:יצירת קשר) ערן 15:03, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

קישורים אוטומטיים לדפי משנה[עריכת קוד מקור]

דפים שנוצרו תחת מרחב של דף מסויים, יופיעו אליהם קישורים אוטומטיים מתחת לתפריט של חלונית "שפות", כך שהם לא ילכו לאיבוד. כרגע כאשר נמצאים בהם יש קישור לדף שמעליהם אבל לא להפך. --אפי ב.שיחה • 07:25, 16 מאי 2005 (UTC)

כדאי גם באותה הזדמנות לדאוג שתהיה אפשרות שתאפשר מעקב אחרי דף וכל הדפים בתת-המרחב שלו (בלי ללכת ולסמן כל אחד מהם ולחפש חדשים). אמיתי 08:34, 16 מאי 2005 (UTC)
זה מופיע בבאגזילה כבאג 2308. ערן 14:09, 13 ספטמבר 2005 (UTC)
אגב, אופציה זו חשובה במיוחד לארכיונים שעושים בדפי שיחות משתמשים (אבל לא רק להם), והיא תחסוך יצירת לינקים אליהם, כפי שנהוג היום לעשות. --אפי ב.שיחה • 10:21, 16 מאי 2005 (UTC)

אני לא מסכים עם ההצעה שהועלתה כאן לגבי הקישורים ובמיוחד לא עם האמירה שזה יחסוך לנו קישורים. אתם רוצים שבמזנון יופיע 120 קישורים לא מסודרים? זה לא הגיוני...

מה שאני מציע הוא לעשות קישור בתיבת הכלים שיהיה כמו הדפים המקושרים לכאן, שייקרא "דפי משנה" ויציג את דפי המשנה של הדף הנוכחי במבנה שדומה למבנה של קטגוריות שלמעלה יהיו דפים שיש להם דפי משנה משלהם ולמטה שיהיו דפי המשנה הישירים. טרול רפאים 08:19, 10 יוני 2005 (UTC)

זה מופיע כבאג 233 בבאגזילה. ערן 14:09, 13 ספטמבר 2005 (UTC)