ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:פרשת שבוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<תבנית:פרשת שבוע

  • תאריך תחילת ההצבעה: 00:14, 30 ביולי 2015 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 00:14, 6 באוגוסט 2015 (IDT)
  • הדיון החל בזמן שהתבנית הוצעה באולם הדיונים של התבניות ונעשתה פנייה למספר ויקיפדים כדי להשיג הסכמה רחבה לאחד הצדדים אבל לא הגענו להסכמה רחבה. השאלה באופן כללי היא האם לאפשר פרמטר תמונה בתבנית או שלא ועם אילו הגבלות (לדוגמה: האם תמונה של טקסט הפרשה מכתר ארם צובא זה תקין?! יצירת אמנות של ביצה עליה מודפס חלק מן הפרשה?!, תמונה שצייר הצייר ג'יימס טיסו אשר מתארת את תוכן הפרשה?!).
  • בתיאור הפרמטר "תמונה" נכתב "תמונה של יצירת אמנות שתמחיש את תוכן הפרשה" על מנת להבהיר את הכוונה באופן כללי.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

בעד תמונה בתבנית[עריכת קוד מקור]

התבנית נוצרה לאחרונה ועדיין לא שובצה בערכים והמצב כרגע הוא, שחלק גדול מהערכים שנושאם הוא פרשות השבוע, מכילים בראש הערך תמונות של ציירים מפורסמים שקשורות לתוכן הפרשה. לדעתי כדאי שתהיה תמונה בתבנית בגלל

  • תמונה בתבנית תתן מראה יפה לערכים.
  • התמונה נותנת רושם ראשוני על הפרשה בתור תיאור פרשני של אחד הנושאים בפרשה.
  • זהו פרט (התמונה) שנמצא בכל אופן כמעט בכל\עבור ערכי הפרשות ולכן ראוי שיהיה בתבנית (מיסוד של התמונה בראש הערך).
  • אם ההסברים האלו לא מספקים, היה ראוי שתמונות של ציירים מפורסמים יופיעו לפחות בגלל היותם של הפרשות, ההשפעה שהובילה לציור.
  • ישנם תבניות נוספות שמקבלות פרמטר תמונה ובחלק מההצבות של התבניות בערכים, מופיעות תמונות שלא קשורות ישירות לערך. לדוגמה: חלק מהערכים על איים, ומחזות, מכילים בתבנית תמונות של נוף או של הופעה ספציפית של המחזה בהתאמה. זה עובד בערכים ההם וזה יכול לעבוד גם כאן.

Badidipedia - שיחה 18:17, 29 ביולי 2015 (IDT)

לגבי הסעיף האחרון כפי שהסברתי כבר - תבנית אי נועדה לצילומי אוויר ותבנית מחזה לכרזה וכל שימוש אחר הוא שולי ולא מייצג. גם היוצאים מן הכלל אינם דומים למקרה שלנו, כיון שצילום מן הקרקע הוא לפחות צילום של האי המדובר, וצילום תמונה מתוך מחזה לפחות נוגעת למחזה המדובר, מה שלא קיים כאן כיון שהציורים מייצגים את דמיונו של הצייר בלבד, שברצותו יצבע שער באדום וברצותו ישחיר. ‏ישרוןשיחה 00:11, 30 ביולי 2015 (IDT)
אני מצהיר עם יד על התנ"ך שהערך הראשון שלחצתי על הקישורים לתבנית:אופרה היה נישואי פיגארו. ראה את התמונה שם. הפסקתי לחפש... המסקנה ברורה. בורה בורה - שיחה 09:01, 30 ביולי 2015 (IDT)
(תקציר לקוראים: יש שם תמונה של בית האופרה שבו היא הוצגה) ולעניין, זה ללא ספק שימוש שגוי בתמונה בתבנית, יש הרבה שימושים שגויים בוויקיפדיה. לכן צריך להסיר פתחים לשימושים כאלה ולא לרכב עליהם. במקרה הזה צריך להחליף לקובץ הזה כמו שיש באיטלקית או לוותר על תמונה. ‏ישרוןשיחה 13:12, 30 ביולי 2015 (IDT)

נגד תמונה בתבנית[עריכת קוד מקור]

מדובר כאן רק על הופעת התמונות בתבנית, הכללתן בערכי פרשות שבוע תהיה מותרת בכל מקרה ולא נתונה למחלוקת שכאן. העניין הוא שתבנית כזאת צריכה לתמצת בקצרה את הפרטים הבסיסיים ולא לגלוש למקומות בלתי אנציקלופדיים.

תבניות שמציבים בראש הערכים נועדו לסכם את המאפיינים הבסיסיים של ערכים. בתבניות כאלה מופיעים הגדרות קצרות כמו שם, תאריך לידה, קואורדינטות, שנות כהונה וכו'. אלו הם הפרמטרים בכל התבניות מהסוג הזה {{אישיות}}, {{שפת תכנות}}, {{יבשת}}, {{שפה}} וכו'. גם תמונות המופיעות בתבניות כאלה הן מסוג זה: דגל של מדינה, מפת מיקום גיאוגרפי, תמונת פני האדם וכו'. כשאין צורך בתמונה בתבניות כאלה פשוט מוותרים עליה ולא מוסיפים סתם. תבנית:עונת NBA נראית לי בסדר גמור גם ככה.

  1. הוספת תמונה כזו מביאה גם לכרסום בסדר הקיים שבו התחום שבו עוסקות התבניות הוא ברור וענייני, לעבר אווירה, משם מגיעים לפרמטרים זליגים ובלתי אנציקלופדיים כמו "כינויים" והתפקיד של התבניות הולך לאיבוד. דוגמה קיצונית לכך היא תמונת ביצה שעליה כתוב קטע מפרשת בראשית, סתם בשביל האווירה וללא שום תרומה לקורא. גם יצירות אמנות מנושא אקראי שהוזכר באיזה פסוק בפרשה הן אינן מאפיין בסיסי, הן חסרות מטרה אנציקלופדית ונתונות למצב רוחו של העורך האקראי, (מה יופיע בפרשת מצורע? ציור של מצורע? אולי שני תורים או שני בני יונה שיביא לכפרתו? אולי הכהן המכפר? אולי בית, בשל צרעת הבית? או בגד, [צרעת הבגד]?).
  2. קיימים סדר והיררכיה לגבי פרשנות וחקר המקרא, ציורים ויצירות אמנות לא מחויבים לדיוק מדעי, הפרטים המופיעים בהם הם שיקוף של דעתו של אדם אחד, אמן מוכשר ככל שיהיה. זה מעניין מאוד - אבל לא לתבנית. (כך נהוג בכל ערכי היהדות, ולא רק בערכי היהדות, גם בערכים העוסקים בדתות נוספות)
  3. בהמשך לסעיף הקודם, בעיה נוספת היא שתמונות כאלה, שברור לקורא הבוגר שהן דמיוניות (לגבי קורא צעיר כבר לא בטוח) - מעבירות את המסר שכל המופיע בפרשה הינו עניין דמיוני. היא מעבירה מסר שאין זה חשוב שהצגנו בתבנית את משה או את יעקב כאדם חום שער למרות שבמקום אחר הוא מופיע כשחור שער, כי בכל מקרה אין משמעות לאברהם המקורי שקיים רק בדמיון ולא במציאות. כאדם דתי אני מתנגד למסר כזה.

אני מבין את התרומה התרבותית שאפשר למצוא בתמונות כאלה, הפתרון לכך הוא הצגתן בהמשך הערך, וכך הקורא יוכל לראות אותן למרות היעדרן מהתבניות שבראש הערכים.

באשר למראה ועיצוב התבנית, היופי נמצא גם בפשטות ובענייניות ולאו דווקא בדחיסת ציורים למקומות לא להם. אם בכל זאת רוצים איזו אטרקציה ויזואלית הצעתי שכותרת התבנית (שם הפרשה) תהיה בכתב סת"ם גדול ובולט.

בברכה, ‏ישרוןשיחה 00:11, 30 ביולי 2015 (IDT)

בן עדריאל , אני בעצמי מסכים כמעט לחלוטין עם הבקשות של העורך היהודי (בעניין צניעות התמונות, הקשר לפרשה והפרשנות החז"לית) אבל לדעתי המקום אליהם צריך להיות בערכים עצמם ואשמח שתהיה שותף בהצבת התבנית בערכים בהתאם לדרך שאתה מאמין בה. Badidipedia - שיחה 01:18, 2 באוגוסט 2015 (IDT)

רק משתמשים רשומים בעלי 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום.

אין לפתוח את ההצבעה עד אשר שני הצדדים יכתבו את טיעוניהם. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

בעד תמונה בתבנית[עריכת קוד מקור]

  1. Badidipedia - שיחה 00:52, 30 ביולי 2015 (IDT)
  2. בורה בורה - שיחה 05:13, 30 ביולי 2015 (IDT)
  3. ובתנאי שהתמונה קשורה ישירות לפרשה ואינה כוללת תמונות לא צנועות ו/או פרשניות נוצריות שאינן כתובות ואינן נמצאות בפשט הכתוב ובדברי חז"ל. העורך היהודישיחה • י"ד באב ה'תשע"ה • ה' הוא הא-להים 22:15, 30 ביולי 2015 (IDT)
    העורך היהודי אין לתנאים שאתה מוסיף כאן שום משמעות. הקול שלך נספר כ"בעד" חד כיווני. ללא הסייג של פרשנות נוצרית או לא מופיעה בפשט. ‏ישרוןשיחה 23:41, 30 ביולי 2015 (IDT)
    דברי חז"ל כן והפרשנות הנוצרית לא?! בברכה, גנדלף - 15:07, 04/08/15
  4. AddMore-II - שיחה 19:16, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
  5. Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 15:38, 5 באוגוסט 2015 (IDT)

נגד תמונה בתבנית[עריכת קוד מקור]

  1. ישרוןשיחה 00:14, 30 ביולי 2015 (IDT)
  2. מנימוקי ישרון. בריאן - שיחה 08:52, 30 ביולי 2015 (IDT)
  3. מיותר בעליל. תנו לתבנית את אשר לתבנית, ולערך את אשר לערך. תחי מדינת ישראל!(שיחה)אהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:55, 30 ביולי 2015 (IDT)
  4. בעיקר בגלל הסייגים של העורך היהודי שאין סיכוי שיקוימו, ומסיבות נוספות. בן עדריאלשיחה • י"ז באב ה'תשע"ה 21:33, 1 באוגוסט 2015 (IDT)
  5. Mbkv717שיחה • י"ז באב ה'תשע"ה • 14:14, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
  6. בברכה, גנדלף - 15:07, 04/08/15

נמנעים[עריכת קוד מקור]

  1. לאחר מחשבה נוספת וקריאת שתי העמדות החלטתי להימנע. גילגמש שיחה 22:28, 30 ביולי 2015 (IDT)

הוחלט שלא להכליל תמונה בתבנית ברוב של 6 נגד 5. ערן - שיחה 21:33, 6 באוגוסט 2015 (IDT)