ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מוכרי בובות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<:מוכרי בובות

  • תאריך תחילת ההצבעה: ~~~~~
  • תאריך סיום ההצבעה: {{ס:#זמןמ:H:i, j xg Y|+6 days +23 hours +59 minutes}} (IDT)

האם יש לכלול או לא בערך את הפסקאות הבאות:

  • פסקה א':

ב-20 באוגוסט 2020 שידר החירש משה איבגי, שעוסק בביטוח, סרט ביוטיוב בשם "המסומנים", עם סצנה שבה גילם קבצן חירש בחדר המדרגות שצלצל בדירה, ופתחה לו את הדלת חירשת בעלת משפחה.[1]

הערות שוליים
  1. ^ המסומנים, בביצוע משה איבגי, סרטון בערוץ "erezuz", באתר יוטיוב (אורך: 47:14), 20 באוגוסט 2020, עם כתוביות בעברית
  • פסקה ב':

ב-14 בינואר 2016 עצרה משטרת אמבלה (אנ') בפנג'אב שבצפון-מערב הודו סוכן ביון פקיסטני (אנ') חירש בשם אסלאם פתן שהתחזה לקבצן, וברשותו היו צילומים של בסיס חיל האוויר בג'מנגאר (אנ') שבגוג'ראט, זוג משקפות, טלפון סלולרי ומפות של בסיסי ממשלה רגישים בגוג'ראט ובפנג'אב. משטרת גוג'ראט התקשתה לפענח איך הגיע פתן מהעיר ראג'קוט (אנ') בגוג'ראט לאמבלה, וציינה שזו פעם ראשונה שנעצר סוכן ביון פקיסטני חירש.[1]

הערות שוליים
  1. ^ Sarfaraz Shaikh, Deaf-mute Rajkot beggar held in Punjab for 'ISI links', The Times of India, ‏28 בינואר 2016 (באנגלית)

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

  1. שיחה:מוכרי בובות#עריכות
  2. שיחה:מוכרי בובות#אסיה

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

דיון בנוגע לפסקה א'[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - למחוק את פסקה א'[עריכת קוד מקור]

עמדת צד ב' - להשאיר את פסקה א'[עריכת קוד מקור]

(ייכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)

דיון בנוגע לפסקה ב'[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - למחוק את פסקה ב'[עריכת קוד מקור]

עמדת צד ב' - להשאיר את פסקה ב'[עריכת קוד מקור]

(ייכתב אך ורק על ידי הצד שתומך באופציה זו)

המשך המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

לא מספיק ברור על מה המחלוקת, על מה ההצבעה, ומה משמעות כל אחת מאפשרויות ההצבעה. יוניון ג'ק - שיחה 14:10, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

יוניון ג'ק ועכשיו? לירה - שיחה 16:41, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
עכשיו. יוניון ג'ק - שיחה 17:01, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
שלום יוניון ג'ק, הנימוקים תחת "עמדת צד א" בפסקה א' וב' אינם במקומות נכונים, וכדי להסיר ספק, לא אתה כתבת אותם. תייגתי את בורה בורה על מנת שיראה. דוריאןDGW – Talk 19:44, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
פותח ההצבעה שם אותם הפוך. כבר סוכם שהצבעות מחלוקת הן רק אחרי ש"כלו כל הקיצין". כאן בקושי היה דיון ופותח ההצבעה רק מנסה לעורר רעש בשלב זה. אבקש מהבירוקרטים לנעול הצבעה זו שנפתחה הרבה טרם זמנה. בורה בורה - שיחה 20:24, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
מסכים עם בורה בורה. דוריאןDGW – Talk 20:52, 4 באוקטובר 2020 (IDT)
יוניון ג'ק התבלבל והפך אחרי שכתבתי במקום הנכון. גריי לא יוותר על הזדמנות להאשים ולגייס. לירה - שיחה 10:28, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
אני גם מסכים עם בורה בורה לגבי ההצבעה. גילגמש שיחה 10:46, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
ראו שיחה. לירה - שיחה 11:05, 5 באוקטובר 2020 (IDT)
יוניון ג'ק, לירה, Dorian Gray Wild, בורה בורה , Gilgamesh - לא הצלחתי להבין למה מחיקת שורה וחצי (שבוודאי לא קשורה לערך) ומחיקת פסקה שגם אם פורמלית היא בגרסה היציבה אבל עניינית לא קשורה לערך מעוררת כאלו אמוציות. אני מבקש מכולכם, שהבעתם כאן דעות, לחשוב עוד שתי דקות על הנושא ולסיים אותו בהסכמה. אני אמחוק את השורה על הסרטון הישראלי ואת הפסקה ובזאת נסיים את העניין. לא משנה לי שבעבר היו דיונים בטונים צורמים, הגיע הזמן לסיים את הדיון הזה. אני מניח שאם כל אחד מותיקי ויקיפדיה היה מבצע את העריכות שלירה עשתה, אף אחד לא היה זוקף גבה, כי הן עריכות ענייניות ונכונות. אנא אשרו שמקובל עליכם לסיים את הדיון ולא להמשיך אותו בדפי שיחה , בדיוני מחלוקת או חס וחלילה גם בדפי בירורים. --‏Yoavd‏ • שיחה 06:57, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
לא פתחתי דיונים אלה, ואני מסכים עם השחזור הנכון שביצע בורה בורה. דוריאןDGW – Talk 07:12, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא פתחתי את ההצבעה הזאת. אני עדיין מחכה להבהרות מלירה שהיא זאת שפתחה. גילגמש שיחה 08:39, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
הצבעה או לא הצבעה, הסרתי מהערך את הפסקה על הסרטון של משה איבגי. בניגוד למה שדוריאן ובורה בורה טענו, פסקה זו לא היתה באף גרסה יציבה - היא הוספה לערך ב-20 באוגוסט והובעה לה התנגדות ימים בודדים לאחר מכן (פעם אחת אכן זה היה ללא נימוק בתקציר העריכה, אולם ההתנגדות נומקה בביטול נוסף מספר ימים לאחר מכן). Dovno - שיחה 17:08, 8 באוקטובר 2020 (IDT)
זאת אחת מהצבעות המחלוקת המיותרות ביותר שהיו בתולדות ויקיפדיה העברית. שתי הפסקאות מיותרות ולא תורמות לערך, שגם ככה די קשה להבין על מה הוא מדבר. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 13:56, 10 באוקטובר 2020 (IDT)
לא ברור לי על מה המחלוקת, מה שכן ברור לי הוא שהערך כתוב בצורה לא טובה. Fabiorahamim - שיחה 08:09, 11 באוקטובר 2020 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── משהו מתקדם עם הצבעת המחלוקת הזאת? או שאפשר לסגור אותה? לירה? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 20:57, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

אפשר לסגור לדעתי. היה כאן ניסיון ליצור "רעש מחאה" אך משזה נכשל כישלון חרוץ בברברה סטרייסנד אפשר לוותר כאן. בורה בורה - שיחה 21:04, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא רואה טעם שההצבעה הזו תתקיים אם צד ב' לא כתב את דעתו ולא מעוניין לכתוב. ארכבתי אותה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:31, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
ומה מוסר ההשכל? אם אתם מפחדים להפסיד בהצבעת מחיקה, אל תכתבו את עמדת הצד שלכם, תטרפדו את ההצבעה ו"הניצחון הטכני" יהיה לצד שלכם?! לא מקובל עליי. לירה - שיחה 21:49, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
לירה אם הצד השני לא מעוניין להשתתף בהצבעת המחלוקת, היא מיותרת. בנוסף על כך שאף אחד לא כתב משהו נוסף על הדיון שהתקיים בדף השיחה. אני לא רואה טעם בלהשאיר כתם על הערך עם הצבעה שלא תצא אל הפועל אף פעם. אני רואה פה 2 משתמשים שמתנגדים מול רוב ברור. כפי שכתבת בשיחת ההצבעה - יש קונצנזוס והמתנגדים לא הביאו נימוקים עניינים ללמה הפסקאות האלו חשובות (ספויילר: הן לא, כל מי שטוען אחרת מוסיף לבלבול שהערך יוצר). ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:09, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
נו, אז מה מוסר ההשכל מתגמול השניים המתנגדים? הצד שעומד להפסיד תמיד לא יהיה מעוניין להשתתף בהצבעת מחלוקת. יש לדחוף את צד ב' לכתוב את עמדתו או לקבוע שהעמדה היחידה שנכתבה תיחשב ככזו שנבחרה טכנית בהצבעת מחלוקת. לירה - שיחה 22:16, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
המוסר ההשכל הוא שאם אתה לא מתכוון לדון, אז אין לך על מה לריב (במילים קצת בוטות: הדעה שלך לא מעניינת). אני מארכב את ההצבעה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:18, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
מי שמך?! אחת מהפסקאות האלה עדיין מופיעה בערך והשניים נאבקים על החזרת האחרת. אם דעתם לא מעניינת, תן לקהילה הזדמנות להצביע נגדה! כי כרגע הקוראים חשופים לדעתם הלא מעניינת במרחב הערכים. לירה - שיחה 22:21, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא טיפש, ברור שמחקתי את הפסקה השנויה במחלוקת וכתבתי גם בתקציר העריכה - מי שמתנגד לזה ורוצה לדון - שידון בדף השיחה ושלא יישב בחיבוק ידיים. עכשיו אפשר לסיים את זה בבקשה? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:23, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
רק אם המתנגדים יקבלו את זה כהחלטה השקולה להצבעה ויתחייבו לא להחזיר את הקטעים בלי הצגת עמדתם בהצבעת מחלוקת. לירה - שיחה 22:25, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
Dovno סיכם למטה: "אם מתנגדי השינוי שבמיעוט ירצו בכך, יוכלו לפתוח הצבעת מחלוקת מיוזמתם." לירה - שיחה 22:56, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

הצבעה על פסקה א'[עריכת קוד מקור]

לכלול את פסקה א' בערך[עריכת קוד מקור]

לא לכלול את פסקה א' בערך[עריכת קוד מקור]

הצבעה על פסקה ב'[עריכת קוד מקור]

לכלול את פסקה ב' בערך[עריכת קוד מקור]

לא לכלול את פסקה ב' בערך[עריכת קוד מקור]

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

ההצבעה לא יצאה אל הפועל. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:31, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

Dovno אם כך, המסקנה צריכה להיות טכנית בעד עמדה א'. זו לא סתם הצבעה שלא יצאה אל הפועל, אלא אם כן אתם מוכנים לתקדים של טרפוד הצבעות מהצד שצופה הפסד באמצעות התחמקות מדיון. לירה - שיחה 22:47, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
לפי ויקיפדיה:מלחמת_עריכה#כללים_לפתרון_מלחמת_עריכה: "ההצבעה עשויה להיות מורכבת, ביורוקרטית ומתישה, ולכן עדיף לנסות ולמצוא פשרה בדיון. רק באין מוצא אחר ניתן לעבור להצבעה". לפי ויקיפדיה:הצבעת מחלוקת: "הצבעה כזו נפתחת לאחר שדיון ממושך בדף השיחה לא הביא להסכמה". כלומר, הצבעה היאה במצב בו לא מצליחים להביא להכרעה בדיון. במקרה זה, היתה הכרעה פשוטה בדיון - יש רוב ברור לשינוי שהוצע ולכן לא צריך בשבילו שום הצבעה. אם מתנגדי השינוי שבמיעוט ירצו בכך, יוכלו לפתוח הצבעת מחלוקת מיוזמתם. אולם אם לא, זה מיותר. אין כאן "טרפוד הצבעה" אלא "מימוש רצון הרוב בדיון המייתר צורך בהצבעה". Dovno - שיחה 22:53, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
צד ב' נמנע מהצגת עמדתו כדי להשאיר את הפסקאות ולא כדי לממש את רצון הרוב. "אם מתנגדי השינוי שבמיעוט ירצו בכך, יוכלו לפתוח הצבעת מחלוקת מיוזמתם." או לחדש את זאת, מקובל עליי. לירה - שיחה 22:55, 14 באוקטובר 2020 (IDT)