טיוטה:ביטס אלקטרוניקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביטס אלקטרוניקסאנגלית Beats Electronics LLC, מוכרת גם בשם Beats by Dr. Dre) היא חברה בת של אפל המייצרת מוצרי אודיו. משרדיה הראשיים ממוקמים בקלבר סיטי שבקליפורניה (ארצות הברית), מחוץ ללוס אנג'לס. החברה נוסדה על ידי המפיק המוזיקלי והראפר ד"ר דרה ויושב הראש לשעבר של Interscope Geffen A & M Records, ג'ימי איאובין (Iovine).

קו המוצרים של החברה הוא בעיקר אוזניות ורמקולים. קו המוצרים המקורי של Beats יוצר בשותפות עם Monster, חברת ציוד AV הפקה של כבלים; לאחר תום החוזה שלה עם החברה, Beats לקח פיתוח נוסף של מוצריה ללא צורך במיקור חוץ. בשנת 2014, התרחבה החברה בשוק המוזיקה המקוון עם השקת שירות ההזרמה מבוססת המנוי שלה, ביטס מיוזיקס.

בשנת 2012 דיווחה קבוצת NPD כי נתח השוק של Beats היה 64% בשינה לארצות הברית לאוזניות במחיר גבוה יותר מ -100 $, ואת המותג הוערך בכ -1 מיליארדים $ בחודש ספטמבר 2013.

במשך תקופה, רוב החברה הייתה בבעלות HTC -יצרנית הטלפונים החכמים מטייוואן. בשנת 2012 הקטינה החברה את החזקותיה ל-25%, ומכרה את היתרה בחזרה לחברה בשנת 2013; במקביל, קבוצת קרלייל החליף HTC כבעל מניות מיעוט, לצד ד"ר דרה ואיאובין, בסוף 2013. ב-1 באוגוסט 2014, רכשה אפל את Beats עבור 3 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של אפל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ביטס אלקטרוניקס בוויקישיתוף

קטגוריה:חברות אלקטרוניקה אמריקאיות